Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@11:10:02 GMT

طرح سازگاری با کم آبی در بستر شاد البرز آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۳۰۳۷۵

طرح سازگاری با کم آبی در بستر شاد البرز آغاز شد

سالار قاسمی روز یکشنبه درگفت و گو با ایرنا اظهارداشت: این طرح به منظور تقویت حس مسوولیت پذیری و آشنایی دانش آموزان با مبانی مصرف بهینه آب با توجه به کاهش میزان منابع آبی و افزایش درجه گرما در راستای افزایش مشارکت عمومی برای جلوگیری از هدر رفت آب اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه ایران با مشکل جدی کمبود آب رو به رو است،خاطرنشان کرد: هر کدام از ما در مقابل چگونه مصرف کردن از آب و نگهداری آن مسوول هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمی بیان داشت: طرح سازگاری با کم آبی نیز به منظور جریان سازی مناسب برنامه های فرهنگی و آموزشی توسط دانش آموزان و معلمان در بین خانواده ها عملیاتی شده است.

وی تصریح کرد: دراین طرح به دنبال ترویج فرهنگ مدیریت آب به گفتمان رایج دانش آموزان در فضای مجازی مدارس و کانون خانواده هستیم.

قاسمی با بیان اینکه دانش آموزان با آموزش نحوه درست مصرف کردن آب، می توانند معلم کوچک خانه خود باشند،اضافه کرد: اگر انسان در کودکی نحوه درست زندگی کردن و رفتارهای مناسب را بیاموزد همانند نقشی در سنگ، در وجود او تا پایان عمر باقی می ماند.

وی یادآورشد: به منظور استفاده درست از منابع طبیعی بویژه آب، باید در روش های زندگی خود اصلاحات و تغییرات اساسی ایجاد کنیم زیرا کشور از نظر منابع آبی بسیار فقیر است.

وی با اشاره به اینکه باید به کودکان آموزش دهیم که تنها با رفتار و مصرف درست قادر به ادامه زندگی خواهیم بود وگرنه طبیعت بر ما سخت می گیرد،عنوان کرد: میزان بارش ها درکشور ما یک سوم متوسط دنیا است درحالی که میزان آب سرانه مصرفی ما در چند سال گذشته روند افزایشی داشته است.

قاسمی ادامه داد: وظیفه آموزش و پرورش فرهنگسازی و ایجاد هوشیاری و آگاهی دادن به دانش آموزان در زمینه استفاده بهینه از منابع طبیعی و آب است تا در آینده بتوانیم منابع و منافع ملی را بهتر مدیریت کنیم.

 مدیرکل آموزش و پرورش البرزگفت: بر اساس نظر کارشناسان، امسال بدترین نوع خشکسالی را در کشور تجربه می کنیم پس باید از منابع آبی موجود استفاده بهینه کرد و آب مایه زندگی را هدر نداد.

وی افزود: فرهنگیان، مربیان و دانش آموزان فعال در تشکل های مختلف دانش آموزی مدارس البرز در قالب این طرح با انتشار پیام های آموزشی، نقاشی، عکس نوشته و فیلم کوتاه سعی می کنند در ترویج فرهنگ استفاده بهینه از آب ایفای نقش کنند.

قاسمی تاکید کرد: با سازگاری با کم آبی می توان از بحران آب پیشگیری کرد.

استان البرز ۴۷۳ هزار دانش آموز و ۲۴ هزار فرهنگی شاغل دارد.

برچسب‌ها مدارس البرز سرانه مصرف آب شبکه شاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس البرز سرانه مصرف آب مدارس البرز سرانه مصرف آب شبکه شاد دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۰۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای رفع مشکل مصرف انرژی باید صندوق بهینه‌سازی سوخت را فربه کنیم

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام «علیرضا سلیمی» در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۹ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به روز شوراها و تبریک فرا رسیدن این روز اظهار کرد: شوراها یک نهاد مردمی هستند که توانستند به درستی در جامعه نقش آفرینی کنند.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تبریک روز معلم به معلمان ادامه داد: امیدواریم مسؤولان در مورد معیشت معلم‌ها به نحوی برخورد کنند که خجالت‌زده آن‌ها نباشیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در رابطه با تخصیص بودجه پژوهشی گفت: مجلس منابع خوبی را برای پژوهش در نظر گرفته بود که متأسفانه چیزی نزدیک ۵ درصد از این منابع تاکنون تخصیص یافته است؛ بنابراین اگر می‌خواهیم تولید رشد کند باید در حوزه پژوهش، مصوبات مجلس به درستی اجرایی شود.

وی با اشاره به موضوع ستاد بهینه‌سازی سوخت گفت: مجلس مصوبات خوبی در رابطه با این بخش و تقویت صندوق ستاد بهینه‌سازی سوخت داشته است اما متأسفانه مصوبه مجلس در این حوزه به درستی اجرایی نشده است. اگر می‌خواهیم مشکلات مصرف انرژی در کشور و همچنین آلودگی هوا به درستی برطرف شود، باید از صندوق بهینه‌سازی سوخت به درستی حمایت و این صندوق را فربه کنیم.

کد خبر 6090913 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • دوره آموزشی مدیریت مصرف آب ویژه دانش‌آموزان در سنندج برگزار شد
  • باغ هنر با ۲ رویداد «امید فردا» و «تصویر یک پایان» آغاز شد
  • فراهم کردن بستر رشد مهارتی و انگیزشی کارگران از اولویت‌های ما است
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ثبت نام دور جدید مسابقات روبوتیکاپ دانش آموزی آغاز شد
  • برای رفع مشکل مصرف انرژی باید صندوق بهینه‌سازی سوخت را فربه کنیم
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • استاندار فارس: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • مصرف بهینه آب در استان بوشهر ضروری است