Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  فرشید سنجری  اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون شش فقره حریق در عرصه‌های منابع طبیعی استان به وقوع پیوسته، درحالیکه این تعداد در مدت مشابه پارسال ۱۲ فقره بود.

سنجری افزود: از ابتدای امسال تاکنون در دو شهرستان پاوه و ثلاث باباجانی هر کدام دو فقره حریق داشته ایم، ضمن اینکه در منابع طبیعی شهرستان‌های سرپلذهاب و کرمانشاه نیز هرکدام یک فقره حریق رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش ۶۰ درصدی سطوح دچار حریق در منابع طبیعی استان را شاهد بوده‌ایم، گفت: در جریان آتش‌سوزی‌های رخ داده در منابع طبیعی استان از ابتدای امسال تاکنون ۳۸.۵ هکتار از منابع طبیعی استان در آتش سوخته، در حالیکه سال گذشته تا همین موقع ۶۹ هکتار از منابع طبیعی استان طعمه حریق شده بود.

او در ادامه شناسایی نقاط بحرانی را در کاهشی بودن روند آتش سوزی در منابع طبیعی استان اثرگذار ارزیابی کرد و افزود: در استان ۲۵۵ نقطه بحرانی و نیمه‌بحرانی از حیث حریق شناسایی شده که تلاش شده با استفاده از ظرفیت مردم محلی منطقه در مهارآتش سوزی‌های احتمالی در کنار سایر اقدامات کنترلی اقدام شود که خوشبختانه این تلاش‌ها موفقیت آمیز بوده و شاهد روند کاهشی وقوع حریق در منابع طبیعی استان چه از نظر تعداد و چه از نظر سطوح دچار حریق هستیم.

سنجری فصل تابستان را اوج وقوع حریق در منابع طبیعی عنوان کرد و افزود: هم ساله با گرم شدن هوا از اواسط خرداد شاهد وقوع آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی استان هستیم که این آتش سوزی‌ها معمولا تا اوایل آبان و همزمان با وقوع اولین بارش موثر ادامه پیدا خواهد کرد.
انتهای  پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آتش سوزی منابع طبیعی منابع طبیعی استان حریق در منابع طبیعی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۰۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۶ درصدی سرقت‌ها در آذربایجان شرقی

سردار محمدی در جلسه قرارگاه پیشگیری و مقابله با سرقت استان آذربایجان شرقی با اشاره به کاهش ۱۶ درصدی وقوع سرقت‌ها در استان اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون در سایه تلاش‌های مضاعف پلیس استان و رعایت آموزش‌ها و هشدار‌های پلیسی توسط شهروندان وقوع سرقت‌ها ۱۶ درصد کاهش و همچنین افزایش ۲۱ درصدی در کشف سرقت‌ها حاصل شده است. 

وی اظهار کرد: در بررسی‌های به عمل آمده در فروردین‌ماه امسال خوشبختانه روند کنترل و کاهش سرقت‌ها در استان مطلوب بود که امیدواریم با همین روند تا پایان سال ادامه دهیم. 

وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های پلیس استان موضوع سرقت‌ها است افزود: پیشگیری اجتماعی، رعایت نکات امنیتی و توجه دادن به هشدار‌ها و توصیه‌های پلیسی مورد تاکید بوده چرا که پیشگیری اجتماعی تکمیل‌کننده پیشگیری انتظامی است.

وی با اشاره به کاهش ۱۶ درصدی سرقت‌ها از ابتدای امسال تاکنون خاطرنشان کرد: با تلاش ماموران پلیس آگاهی و همکاری کارکنان انتظامی در سطح استان بیش از ۵۶ درصد سرقت‌ها در این مدت منجر به کشف شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • کاهش ۱۶ درصدی سرقت‌ها در آذربایجان شرقی
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی
  • آتش سوزی خودروی پراید حین سوخت گیری در آستارا/ حریق مهار شد
  • آتش‌سوزی یک باب مغازه در تالش
  • گرمایش جهانی چگونه بر وقوع بلایای طبیعی تاثیر می‌گذارد؟
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار
  • آتش‌ سوزی ۲ فروند لنج در چابهار؛ یک نفر فوت کرد
  • کاهش ۲۵ درصدی وقوع جرم سرقت در اردبیل
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها