Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نخستین نمایشگاه گروهی بن‌ آرت از یازدهم تیر تا اول مرداد ماه با هدف معرفی هنرمندان حرفه‌ای به جامعه معماری و طراحان داخلی کشور آغاز به کار کرد.

عادل علاسوند گردآورنده این مجموعه، با نمایش بیش از یکصد اثر فاخر از شصت هنرمند پیشکسوت و جوان در سبک‌ها و مدیا‌های مختلف از جمله نقاشی، نقاشیخط، مجسمه و عکاسی تلاش کرده تا توجه سلایق مختلف را جلب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاسوند کوشیده تا جامعه معماری را برای بکار گیری آثار هنریِ اصل، در پروژه‌های‌شان ترغیب کند.

این هنرمند اظهار کرد: بسیاری از آبجکت‌های دکوراتیو که اخیرا نیز در طراحی و دکور‌های داخلی نقشی پررنگ پیدا کرده‌اند، به دلیل کپی بودن از آثار دیگر هنرمندان داخلی یا خارجی، ارزش هنری ندارند. جالب اینکه در بیشتر موارد با قیمتی نزدیک یا کمی بیشتر امکان خرید آثارِ هنری اورجینال و دارای سرتیفیکیت میسر است، ضمن اینکه این آثار در میان مدت ارزش افزوده پیدا کرده و به عنوان سرمایه‌ای برای خریداران نیز به شمار می‌روند.

وی ادامه داد: تجربه شخصی من در پروژه‌های طراحی داخلی، نشان داده که جانمایی آثار هنری در محل زندگی و کار افراد، مورد استقبال ایشان قرار می‌گیرد؛ تا جایی که علاقمند به شناخت بیشترِ هنرمندان و سرمایه گذاری در بازار هنر می‌شوند.

علاسوند گفت: بسیاری از متخصصان معماری به دلیل عدم شناخت دقیق از هنرمندان حرفه‌ای و آثارشان، کمتر به سراغ آثار اورجینال رفته‌اند. به همین دلیل ما در کنار برگزاری نمایشگاه‌های هنری، اقدام به راه اندازی پلتفرمی استاندارد جهت تسهیل در انتخاب آثار هنرمندان حرفه‌ای برای جامعه معماری و طراحان داخلی کرده است.

مریم وحیدنیا مسئول رسانه‌ای این نمایشگاه درباره اهداف برگزاری این رویداد گفت: هدف از برپایی نمایشگاه بن آرت در فضایی بالغ بر ۲ هزار متر مربع، تشویق معماران و طراحان داخلی و حمایت از هنرمندان جوان و خلاق جهت ورود به بازار حرفه‌ای است.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه بیش از ١٠٠ اثر فاخر از ۶۰ هنرمند ارزشمند به نمایش گذاشته شده است و کمک به افزایش ابعاد بازار هنر، حمایت از هنرمندان جوان و خلاق برای ورود به بازار حرفه‌ای، مشاوره به سرمایه‌گذاران و تلاش برای ورود به بازار بین المللی هنر از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

نخستین نمایشگاه بن آرت از تاریخ یازدهم تیر تا یکم مرداد در یکی از مجمتع‌های تجاری واقع در کیلومتر بیست جاده مخصوص کرج برقرار است.

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هنرهای تجسمی اخبار هنرمندان جامعه معماری حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۰۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی نمایشگاه خوشنویسی مشق همدلی در قم

نمایشگاه خوشنویسی "مشق همدلی" با حضور اکبر زارعی مدیركل امور اتباع و مهاجرين خارجی استانداری قم و جمعی از اساتید و هنرمندان افغانستانی و ایرانی استان قم در نگارستان اشراق افتتاح شد.
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم گفت: افزایش برگزاری رویدادهای هنری با هدف بیان اشتراکات فرهنگی ملت های مسلمان در سال ۱۴۰۳/ هنر، زبان بی بدیل در انتقال فرهنگ و هنر بین جوامع اسلامی است 

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم علی اکبر زارعی با حضور در نگارستان اشراق قم نمایشگاه خوشنویسی مشق همدلی که با حضور جمعی از اساتید و هنرمندان افغانستانی و ایرانی استان قم برگزار گردید را افتتاح کرد.

زارعی با اشاره به برگزاری جشنواره هنرهای نمایشی کرامت مهاجرین در سال ۱۴۰۲ گفت:  برنامه ریزی برگزاری جشنواره های فیلم کوتاه و داستان نویسی کودکان و نوجوانان ویژه مهاجرین استان قم در سال ۱۴۰۳ صورت گرفته است.

وی با اشاره همدلی بین اقوام و ملت های اسلامی مقیم در جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد زبان هنر خصوصا خوشنویسی منشأ ظهور و بروز اشتراکات فرهنگی ملل است.
زارعی با اشاره به وجود ظرفیت های ارزشمند هنری بین مهاجرین گفت اداره کل امور اتباع استان حامی هنرمندان و نخبگان فرهنگی مهاجر در سطح استان است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • گشایش نمایشگاه موزه عبرت در شیروان
  • تشکیل خانه طراحان فیروزه‌ای بر آمده از تلاش جوانان گرافیست است
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر
  • جلوگیری از رها شدگی پایه و اساس بسیج هنرمندان باشد
  • بازگشایی نمایشگاه خوشنویسی مشق همدلی در قم
  • راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد
  • انتشار کتاب «سمفونی رنگ، هارمونی خط»
  • رامین حسین پور بهترین آهنگساز فستیوال لس‌آنجلس شد
  • در هفته هنر انقلاب اسلامی یزد چه گذشت؟
  • رنگ نقش مهمی در معماری ایفا می‌کند