Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-26@12:19:05 GMT

دوره‌گردی فالگیرها در ییلاقات مشهد

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۳۰۶۲۶

دوره‌گردی فالگیرها در ییلاقات مشهد

شاید برای شما هم این صحنه آشنا باشد که در تفرجگاه‌های اطراف مشهد مانند طرقبه، شاندیز و... زنی با ظاهری متفاوت به همراه بچه کوچکی به سراغتان می‌آید و اصرار دارد که همه سرگذشت، حال و آینده‌ات را با خطوط کف دستت ببیند!

فالت ببینم

هر چقدر هم که بگویی اعتقادی به این حرف‌ها نداری با توجه به جنسیت و سن و سالت با حرف‌های از پیش مشخص شده‌ای، حرف‌هایش را شروع می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گویا همه‌شان هم تخصص خاصی در این عرصه دارند و می‌دانند دلت می‌خواهد چه حرف‌هایی را بشنوی! و با گرفتن چند هزار تومان کل زندگی‌ات را در عرض چند دقیقه، جلو بقیه کف دستت می‌گذارند و می‌روند. جملاتی مانند جایت مانند پیشانی‌ات بلند است، در طالعت چهار بچه دو دختر و دو پسر است، به زودی پول بزرگی به دستت می‌رسد و امضای خوبی داری اما مراقب چشم‌های بد باش و راز دلت را به هر کس نگو و اکثراً هم با این جمله که دستت نمک ندارد، به همه خوبی می‌کنی اما حسود دور و برت زیاد است اما ان‌شاءالله عاقبت به خیر می‌شوی! به پایان می‌رسد .

تغییر شیوه کار در روزهای کرونایی

این روزها هم که بحث کروناست، راهکارهای جدیدی را از فالگیران دوره‌گرد می‌بینیم تا جایی که می‌گویند دستت بده فالت بگیرم و اگر بگویی کروناست، بلافاصله می‌گوید: پیشانی نوشته‌ات که مشخص است و به جای دیدن کف دست این بار از پیشانی همان حرف‌های مشخص را می‌گویند.

اگر مجرد باشی مدام از اسب سفید آرزوها و پسری بالابلند، با چشمانی درشت و... برایت می‌گویند و اگر متأهل باشی از هشدارهایی مانند حواست به زنانی لاغراندام، بلندقد و سبزه‌ای که مبادا سر زندگی‌ات بنشیند می‌گویند ! سنگینی دعا روی تو افتاده که بختت باز نمی‌شود و کارت گره می‌خورد هم پای ثابت و همه حرف‌های مشترک رمال‌ها، فالگیرها و دعانویس‌های مدرن و دوره‌گرد است.

افزایش تعداد و ورود این افراد از فضا‌های عمومی ییلاقات به داخل رستوران‌های فضای باز آلاچیقی و تخت‌های میهمانان یک رستوران جای تفکر دارد حتی اگر مشتری‌های یک رستوران به دلیل کرونا بگویند پول نقد ندارند، بلافاصله با پاسخ‌هایی چون خسیسی نکن و فقط ۱۰ هزار تومان مواجه می‌شوند و بلافاصله فالگیر دوره‌گرد کارت‌خوان را نشان می‌دهد! و بعد به پلاستیک همراهش که چند جفت جوراب و فرفره رنگی داخل آن است، اشاره می‌کند که دیدن طالعت به اندازه یک جفت جوراب و فرفره ارزش ندارد و در پایان فال هم اصرار که حالا یک جوراب هم بخر اگر نمی‌خری از توی کیفت یک یادگاری به دختر بچه‌ام بده دلش شاد شود.

درآمد‌های حاشیه‌ای

کاش موضوع به این به ظاهر تفریح گونه قیمت مناسب پیشگویی ختم شود اما فالگیرهای دوره‌گرد با شگرد‌های ۱۰ هزار تومان مبلغ فال در حاشیه خدمات دیگری چون مهره مار بدهم، همراهت کنی تا همه جا ستاره مجلس شوی و نوشته‌ها و اعداد و اشکال هندسی نقش بسته‌ای روی ورقه فلزی که به گفته آن‌ها هر کدام کارکرد مخصوصی چون درمانی، محبتی، گشایشی، رزق و روزی و... دارند، به هزینه این فال اضافه می‌شود تا جایی که در ۱۰ دقیقه حقوق یک و یا شاید چند روز یک کارمند را کاسب می‌شوند.

سخن پایانی

اگر چه این‌ها چیز جدیدی نیست و زنان فالگیر دوره‌گرد بسیاری را دیده‌ایم اما این پرسش‌ها همچنان باقی است که رمال‌های خانم دوره‌گرد که اکثراً هم مهاجر هستند، چگونه اجازه ورود به رستوران‌ها و تفرجگاه‌های خصوصی را دارند و این دوره‌گردهای به ظاهر رهگذر چه درصدی از دریافتی‌شان برای خودشان باقی می‌ماند!

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: دوره گرد حرف ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۰۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین‌نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند

محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور تصویب نامه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ هیأت وزیران در خصوص آیین نامه طبیعت‌گردی که در ۱۲ ماده تنظیم شده را به وزارت‌خانه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جهاد کشاورزی، کشور و صنعت، معدن و تجارت و سازمان حفاظت محیط زیست ابلاغ کرد.

بر اساس این آیین نامه «پارک‌های طبیعی، اثر طبیعی ملی، پناهگاه حیات وحش و مناطق حفاظت شده (اراضی تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست)»، «اراضی جنگلی، مراتع، بیابان ها، کویر‌ها و ... (مناطق تحت مدیریت سازمان منابع طبیعی)»، «زمین‌بوستان‌ها (ژئوپارک‌ها) (اراضی تحت نظارت سازمان زمین شناسی)» و «محدوده‌های میراث طبیعی ملی و محدود‌های تاریخی - طبیعی (اراضی تحت نظارت وزارت میراث فرهنگی)» مناطق مجاز برای طبیعت گردی محسوب می‌شوند.

کارگروه‌های ملی و استانی طبیعت گردی به ریاست نماینده وزارت میراث و با حضور نماینده سازمان حفاظت محیط زیست (معاونت محیط زیست طبیعی)، نماینده وزارت جهاد کشاورزی (رئیس سازمان منابع طبیعی)، نماینده وزارت صمت (رئیس سازمان زمین شناسی)، کارشناس طبیعت گردی، دستیار وزیر گردشگری در امور مردمی سازی و نماینده دستگاه‌های ذی ربط حسب موضوع مورد بررسی در کارگروه تشکیل می‌شود.

این کارگروه دستورالعمل بیراهه نوردی (آفرود سواری) در عرصه‌های طبیعی و نیز تهیه پیوست‌های فرهنگی برای ساماندهی تور‌های طبیعت گردی را تدوین می‌کند.

مسئولیت صدور مجوز فعالیت‌های طبیعت گردی به مؤسسات گردشگری به وزارت میراث فرهنگی و گردشگری واگذار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • همایش بزرگ کوهپیمایی و طبیعت گردی در طبیعت زیبای یکانات یامچی
  • ۷ بوم‌گردی برتر یزد که باید بشناسید
  • برپایی ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی
  • راهنما برای گالری‌گردی در پایانِ هفته پیش‌ِ رو
  • آیین نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • آیین‌نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • آیین‌نامه طبیعتگردی منتشر شد
  • مشهد میزبان طرح ملی «زندگی و بالندگی»
  • به راحتی وب گردی، گل را آنلاین خرید کنید