Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر جلیل کوهپایه‌زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره وضعیت کرونا در استان تهران توضیح داد: مراجعات بیماران و بستری‌ها نسبت به هفته‌های قبل با شیب خفیف در حال افزایش است، ولی امیدواریم مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک کمک کنند تا با این روند افزایشی مقابله مناسبی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در سطح ملی هم استان‌های بیشتری در حال تجربه روند افزایشی بیماری هستند، اظهار کرد: این روند افزایشی نشان می‌دهد با سوش جهش یافته‌ هندی مواجه هستیم. البته اطلاعات دقیق‌تر با سکوئنسینگ ویروس مشخص می‌شود اما به احتمال زیاد علائم فعلی و سرایت بالای ویروس، رفتار نوع جهش یافته کرونا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره علل افزایشی شدن روند کرونا در کشور و پایتخت تصریح کرد: عامل اول نوع ویروس است؛ می‌دانیم نوع جهش یافته ماندگاری بالاتری دارد و قدرت پاسخ‌دهی جمعیت نسبت به آن کمتر است و از طرفی بروز این جهش احتمالا در استان‌هایی رخ داده است که کمتر پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند.

وی تاکید کرد: باید با رعایت پروتکل‌ها و تعطیلی برخی ادارات و سازمان‌ها جلوی ازدحام جمعیتی گرفته شود تا بتوان وضعیت را کنترل کرد. نمی‌توان به این امید ماند که با ویروس راحتی روبرو هستیم.

وی در ادامه تاکید کرد: باید به شکل پیشگیرانه طرح شهید سلیمانی و رعایت پروتکل‌ها را جدی بگیریم و روند واکسیناسیون را به قدرت پیش ببریم. اصولا وقتی ویروس در جامعه‌ای گسترش یابد، دچار جهش می‌شود و همین جهش سبب ادامه حضورش در جوامع خواهد شد، پس هرچقدر قدرت انتقال ویروس را کاهش دهیم از جهش‌ها جلوگیری می‌شود و از سیکل معیوب خارج می‌شویم.

کوهپایه‌زاده درباره روند واکسیناسیون در استان تهران گفت: اکنون پس از چند روزی که میزان تزریق‌ها کم شد، وضعیت بهتری داریم و جلوی ازدحام‌هایی که در برخی ساعات روز اتفاق می‌افتاد گرفته شد. با تصمیم ستاد استانی مقرر شد تا نوبت‌دهی الکترونیک با دقت بالاتری انجام شود و فاصله‌ زمانی در ابتدای صبح را هم برای مراجعات حضوری در نظر بگیرند.

کد خبر 611951 برچسب‌ها كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران روند افزایشی پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۰۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه روند رفع نواقص خط ۳ متروی تهران

در ادامه اقدامات مربوط به رفع نواقص خط ۳ متروی تهران، امسال نیز بخش دیگری از تأسیسات، دسترسی‌ها و ورودی‌های جدید این خط تکمیل و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت تا کیفیت ارائه خدمات در ایستگاههای خط ۳ مترو ارتقاء یابد.

به گزارش ایسنا، مهندس آزاد اکبری مجری خط ۳ متروی تهران درباره برنامه‌های سال جاری جهت رفع حداکثری نواقص خط مذکور گفت: امسال هم مثل دو سال گذشته، سعی خواهیم داشت نقص‌های موجود در خط ۳ را به حداقل ممکن برسانیم و اگر منابع مالی لازم به موقع تأمین شود، اتفاق‌های خوبی رخ خواهد داد.

در این راستا با اولویت بندی صورت گرفته، قصد داریم ورودی دوم ایستگاه سهروردی و همچنین دسترسی دوم ایستگاه میرزای شیرازی را امسال راه اندازی کنیم. تکمیل و بهره‌برداری از سامانه تهویه RS ایستگاه شهید زین الدین به همراه هواساز ایستگاه هروی را نیز در دستور کار داریم و در صورت امکان، سیستم زهکش محدوده ایستگاه قدوسی را احداث خواهیم کرد.

بر اساس گزارش سایت شهر، مجری خط ۳ متروی تهران در ادامه صحبت‌های خود گفت: در دو سال اخیر، ۱۲ مورد از نواقص خط ۳ مترو برطرف شده است و اگر منابع مالی متناظر با کارهای باقی‌مانده این خط تأمین ‌شود، می‌توان تا سال ۱۴۰۴ کل نقص‌های موجود را برطرف کرد و پرونده آن را بست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • کدام دهک بیشترین تورم را تجربه کرد؟
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ادامه روند رفع نواقص خط ۳ مترو تهران
  • ادامه روند رفع نواقص خط ۳ متروی تهران
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • بهره برداری از دومین دستگاه رادیولوژی بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد
  • روند افزایشی دما در سمنان
  • انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور