Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیات عامل ایمیدرو، گفت: نظرات پیشنهادی برای اجرای هرچه مطلوب‌تر فاز عملیاتی سند جامع گوهرسنگ ها، طی دو هفته آینده نهایی و ارایه شود. - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، وجیه اله جعفری که در دوازدهمین جلسه ویدئوکنفرانسی شورای سیاستگذاری صنعت گوهرسنگ ها سخن می گفت، پس از ارایه گزارش شورا برای دو افق 1405 و 1410 صنعت گوهرسنگ ها و همچنین انعکاس نظرات اعضا، تصریح کرد: شورای سیاستگذاری صنعت گوهرسنگ ها از 9 کمیته تخصصی تشکیل شده که پیشنهادهای اولویت دار دریافت و آن را برای هماهنگی یا رفع چالش های موجود، در اختیار نهادهای بالادستی قرار می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این جلسه که آقاجانلو معاون طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی، بهرامن رئیس خانه معدن، دهقانی مدیر عامل صندوق بیمه سرمایه گذاری های معدنی، پیش بین رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگ‌های قیمتی ایران و همچنین نمایندگان بانک مرکزی، اتاق اصناف، گمرک و تشکل های خصوصی حضور داشتند، یادآور شد: وزیر صنعت معدن و تجارت سند ملی توسعه گوهرسنگ ها – به عنوان سند فرابخشی- را به تازگی ابلاغ کرده که بر اساس آن، ایمیدرو (معاونت طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی) متولی و مجری این سند است و مسوولیت هماهنگی بین نهادهای بالادستی و پایین دستی، تشکل ها و بخش خصوصی و سایر ذینفعان برعهده دارد.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت، با بیان اینکه در مسیر عملیاتی شدن این سند کلان، نیازمند هماهنگی با دولت و تدوین کنندگان برنامه هفتم توسعه کشور هستیم، گفت: محور این هماهنگی ها دبیرخانه شورا است که زیر نظر معاونت طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو، فعالیت می کند.

جعفری با تاکید بر اینکه "ملاک و چارچوب فعالیت ما سند جامع گوهرسنگ ها" است ، افزود: نشست های شورای راهبری صنعت گوهرسنگ ها را به صورت فصلی و با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت برگزار می کنیم و شورای سیاستگذاری هم ابتدا به صورت دو هفته یکبار (برای رفع نیازهای اولویت دار) و سپس به صورت ماهانه، جلسات را برگزار کند.

رئیس هیات عامل ایمیدرو تاکید کرد: ایمیدرو، تنها به وظیفه خود در سند جامع گوهرسنگ ها و نیز انجام هماهنگی می پردازد و دخالتی در امور دیگر نخواهد داشت.

در ادامه اعضای شورای سیاستگذاری صنعت گوهرسنگ ها به همراه نمایندگان گمرک، بانک مرکزی، اتحادیه طلا و جواهر به ارایه نظرات و پیشنهادهای خود درباره اولویت رفع چالش های حوزه تجارت، تولید، استانداردها، قوانین و مقررات، صادرات و واردات، مجوزهای قانونی، فعالیت بازارچه ها، آموزش و رقابت در بازارهای جهانی پرداختند.

پیش از این، سید ابو محمد هاشمی مجری « طرح توسعه صنعت گوهرسنگ کشور» خلاصه‌ای از روند شکل‌گیری و تصویب سند ملی توسعه صنعت گوهرسنگ کشور را ارائه کرد. همچنین وی با بیان نحوه شکل‌گیری سرفصل های استراتژی توسعه صنعت گوهر سنگ، شرح وظایف و مسئولیت‌های هر یک از دستگاه های ذیربط که در جلسه معاونان وزارت صنعت معدن و تجارت، مصوب شده است را تشریح کرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صنعت معدن و تجارت شورای سیاستگذاری صنعت گوهرسنگ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۰۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل ۱۸۱۰ مجوز کاغذی به شناسه یکتا در میاندوآب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، رضا بهروزی با اشاره به‌ضرورت ثبت شناسه یکتا توسط اصناف، اظهار کرد: دارندگان مجوزهای قدیمی و کاغذی فقط تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه امسال فرصت دارند نسبت به دریافت شناسه یکتا اقدام کرده و مجوزهای خود را الکترونیکی کنند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب افزود: بر اساس حکم تبصره ۷ ماده ۱ قانون تسهیل صدور مجوزها، همه مجوزهای قدیمی و کاغذی باید تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه، تبدیل به مجوز الکترونیکی یا شناسه یکتا شوند.

وی گفت: فعالان اقتصادی که نام آنها در بانک اطلاعات کسب‌وکار کشور ثبت نباشد، از تاریخ ۲۶ اردیبهشت‌ماه، فاقد مجوز تلقی خواهد شد و طبق قانون با آنها برخورد می‌شود.

بهروزی با اشاره به هوشمند شدن خدمات دولت در آینده نزدیک، تصریح کرد: صاحبان کسب‌وکارهایی که مجوز الکترونیکی نداشته باشند و نامشان در بانک اطلاعات کسب‌وکار کشور به نشانی اینترنتی qr.mojavez.ir نباشد، برای دریافت خدمت در ادارات دولتی و بانک‌ها دچار مشکل خواهند شد .

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۷۳۲ فقره مجوز قدیمی کسب‌وکار در شهرستان وجود دارد که باید به شناسه یکتا تبدیل شود، افزود: تا ۱۳ اردیبهشت‌ماه امسال تعداد یک هزار و ۸۱۰ فقره پروانه کسب کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شده که برابر ۱۶ درصد کل دارندگان پروانه کسب در شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه فرایند تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی بسیار آسان، رایگان و غیرحضوری نیز امکان‌پذیر است، اظهار کرد: متقاضیان می‌توانند با گوشی همراه خود و ورود فقط ۳ کد شامل شماره‌سریال کارت ملی، شناسه صنفی و کد پستی محل کسب در درگاه ملی مجوزها به نشانی mojavez.ir ، مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند.

بهروزی تصریح کرد: در این زمینه جلسه پیگیری شناسه یکتا با حضور معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری، رئیس اتاق اصناف و تمامی رؤسای و مدیران اجرایی اتحادیه‌های صنفی در محل اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب برگزار شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب افزود: اتاق اصناف، اتحادیه‌های صنفی جهت ثبت و تبدیل مجوزها همه‌روزه پای‌کار بوده و دارندگان پروانه کسب‌های قدیمی می‌توانند در صورت نیاز با تماس تلفنی یا مراجعه حضوری راهنمایی‌های لازم را اخذ و با جدیت تمام دراسرع‌وقت نسبت به ثبت شناسه یکتا اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • وزیر صنعت معدن و تجارت شامگاه دوشنبه وارد اراک شد
  • وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند
  • پوشش کامل فیبرنوری استان قم تا یک هفته آینده انجام می‌شود
  • پوشش کامل فیبر نوری قم ظرف یک هفته آینده انجام می‌شود
  • هماهنگی با ثبت احوال برای حضور تماشاگران روی صندلی مشخص؛ علوی: الزامات رعایت نشود لیگ به تعویق می‌افتد
  • صادرات ۱۰۸ هزار تنی کالا به روسیه در فروردین ماه
  • تجهیز زیر ساخت‌های ۹۰ درصد روستا‌های ایران
  • تبدیل ۱۸۱۰ مجوز کاغذی به شناسه یکتا در میاندوآب
  • آماده باش تیم‌های عملیاتی نیشکر برای مقابله با آبگرفتگی
  • برنامه دولت برای چگونگی تداوم کالابرگ تا هفته آینده اعلام می شود