Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-01@10:53:21 GMT

اوج زیبایی در دره ارغوان درگز

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۳۰۷۷۵

اوج زیبایی در دره ارغوان درگز

دره ارغوان یکی از زیباترین جاذبه‌های خراسان رضوی است که در مجاورت پارک ملی تندوره و دره شمخال، در ۱۲ کیلومتری روستای چنار شهرستان درگز واقع‌ شده است. مردم محلی به این دره «چریک» یا «چریش» هم می‌گویند. چریک، همان چریش یا تره کوهی است که رویش فراوانی در این دره و منطقه کلاته چنار دارد.

این دره همچنین محل رویش بوته‌های ارغوان بوده و سرتاسر آن پوشیده از درختچه‌های ارغوان است؛ به همین دلیل دره ارغوان نام گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منطقه به‌ویژه در فصل بهار با شکوفایی گل‌های ارغوان، در کنار گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری، قله‌ها و دره‌ها در دامن طبیعت بکر، مناظر کم‌نظیر و رؤیایی پدید می‌آورد. در سایر فصول نیز دامنه ارتفاعات این دره چون مخملی سبز، پوشیده از گیاهان و درختچه‌های زیباست.

دره ارغوان(چریک)، دارای یالی تخته‌سنگی با شیبی ملایم در سمت چپ به نام «اورته چریک» و یالی کمی تیزتر در سمت راست دره به نام «دیک کتل» است. در انتهای دره، طاقچه‌ای بزرگ به نام «دامچی» قرار دارد. نام این طاقچه برگرفته از ریزش قطرات آب از دیواره این محل است. بالای دامچی، دولتی یره، سمت راست و بالا تکه نظر و سمت چپ دامچی، جانوو قری قرار دارد. دره مجاور و ژرف سمت راست، پل پله و قله بلند و کله‌قندی سمت چپ که بالای روستاهای جبار و امان مرگان قرار دارد، سنبل نامیده می‌شود.

این دره در فاصله ۵۰ کیلومتری درگز از سمت قوچان و در ۱۶ کیلومتری غرب روستای رحمانقلی قرار دارد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: پارک تندوره دره ارغوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۰۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیبایی خیره کننده جزایر ناهموار و منحصر به فرد لوفوتن در نروژ (فیلم)

 

 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: شفق قطبی رویایی در آسمان نروژ (فیلم) عجیب‌ترین استادیوم فوتبال جهان بر روی صخره‌های سنگی (فیلم) بلندترین صخره جهان که از عصر یخبندان به جا مانده است (فیلم)

دیگر خبرها

  • سوسک شب رو به این زیبایی! (عکس)
  • پلمب مرکز غیرمجاز زیبایی در خمینی‌شهر
  • قتل تکان‌دهنده ملکه زیبایی اکوادور در ملأعام
  • زیبایی خیره کننده جزایر ناهموار و منحصر به فرد لوفوتن در نروژ (فیلم)
  • مرکز غیرمجاز زیبایی در خمینی‌شهر پلمب شد
  • زیبایی نقاشی خداوند در طبیعت زیرکوه
  • تغییر چهره محسوس بازیگر زن ۵۴ ساله بعد از عمل زیبایی! | تصویر
  • روش‌های تمیز کردن فرش روشن
  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • منطقه «چهلمیر» در پارک ملی تندوره درگز پاکسازی شد