Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله سیدنورالدین شریعتمدار جزائری استاد حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب در ارتباط با لزوم تحکیم وحدت امت اسلامی در مقابله با نقشه های تفرقه انگیز دشمنان اسلام، بیان کرد: تقویت ، تحکیم و حفظ وحدت از جمله اولویت های جهان اسلام است؛ دشمنان نیز دقیقا همین مسئله را نشانه گرفته و با آسیب رساندن به راس تقویت این وحدت یعنی جمهوری اسلامی ایران درصدد براندازی و نابودی آن هستند که هوشیاری جهان اسلام را می خواهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



استاد حوزه علیمه قم، افزود: تمام علما و حکام دلسوز اسلام بر این موضوع تاکید دارند که حیات اسلام با وجود وحدت میان امت اسلامی تحقق خواهد یافت و هرگونه اختلاف می تواند به ضربات جبران ناپذیری منجر گردد.

وی عنوان کرد: با مطالعه در تاریخ اسلام و عملکرد انبیا الهی و اهل بیت علیهم السلام و نیز سیره علما و اندیشمندان جهان اسلام می توان به این مسئله دست پیدا نمود که یکی از مسائل مهم و مورد اتفاق در تمامی ادیان و مذاهب اسلامی وحدت بوده است.

وی در پایان تاکید کرد: در عصر حاصر نیز با گسترش علوم و فقه مقارن در ارتباط تنگاتنگ و نزدیک علما و فرهیختگان جهان اسلام این مسئله قوت گرفته و رابطه دوستانه ای همراه با مباحث علمی انجام می گیرد که می تواند نقطه قوت جهان اسلام باشد.

  انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: جهان اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۱۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله نخست کشور است

رئیس‌جمهور گفت: آموزش و پرورش ناظر بر عموم رفع دغدغه‌هایی است که امروز دغدغه‌مندان، آسیب‌شناسان، جامعه‌شناسان و خانواده‌ها دارند، بنابراین مسئله آموزش و پرورش نه مسئله‌ای با اولویت، بلکه مسئله نخست کشور است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز _ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت_ در آستانه روز معلم، در دیدار جمع زیادی از فرهنگیان و در آئین تجلیل از معلمان نمونه کشوری، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع فرهنگیان، معلمان و آینده‌سازان کشور، صمیمانه از تلاش همه مربیان و معلمان قدردانی کرد و روز معلم را به همه معلمان و دست‌اندرکاران آموزش و پرورش تبریک گفت.

رئیس جمهور نهاد تعلیم و تربیت را موضوعی بسیار با اهمیت توصیف کرد که باید همواره مورد توجه دولتمردان، معلمان، مربیان و خانواده‌های گرامی باشد و گفت: موضوع تعلیم و تربیت اساس ساختن کشور، صیانت از جامعه، رشد فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، آسیب‌شناسی و آسیب‌زدایی از جامعه و اساس برای ارتقای نسل‌ها است.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه تعلیم و تربیت ناظر به رفع همه آسیب‌هایی است که امروز جامعه را رنج می‌دهد، افزود: آموزش و پرورش ناظر بر رفع دغدغه‌هایی است که امروز دغدغه‌مندان، آسیب‌شناسان، جامعه‌شناسان و خانواده‌ها دارند، لذا مسئله آموزش و پرورش نه مسئله‌ای با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است و هدف انقلاب اسلامی به عنوان یک انقلاب فرهنگی برای ارتقا و اعتلای فرهنگ، ساخت انسان‌ها، ساخت جامعه قرآنی و نمونه با کمک و محوریت آموزش و پرورش، معلم و مدرسه ممکن است.

تکمیل می‌شود ….

کد خبر 749054

دیگر خبرها

  • خسروپناه: با مکتب حاج قاسم درگیر دعواهای حزبی نمی‌شویم
  • آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله نخست کشور است
  • عملیات تادیب صهیونیست‌هاموجب تحکیم وحدت ملی وارتقای همدلی ملی شد
  • چرا ادارات دولتی خود را در مسئله حجاب مسئول نمی‌دانند؟
  • نهضت هنر انقلاب در خوزستان شعله‌ورتر از گذشته‌ شد‌
  • تربیت فضلای دین توسط ماموستا فخری از حسنات ماندگار دفتر زرین زندگانی آن عالم فقید است
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است