Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، شهرستان آمل در ۱۷ ماه گذشته از همه گیری بیماری کرونا درکشور، یکی از شهرستان‌هایی بوده که بیشترین میزان قرمز کرونایی را سپری کرده است.

عادی‌انگای و بی‌توجهی گسترده‌ای نسبت به مصوبات و محدودیت‌های کرونایی در شهرستان آمل پس از فروکش کردن پیک چهارم این بیماری و تجمع‌های گروهی، فعالیت برخی مشاغل پرخطر وهمچنین حجم بالای ورودی مسافر از جاده هراز به مناطق ییلاقی شهرستان به دیدگاه شهروندان آملی در افزایشی شدن تعداد مبتلایان به کوید ۱۹ دراین شهرستان تأثیرگذار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهروندان آملی اما، تجمع‌های ناشی از نشست‌های انتخاباتی و حجم بالای مردم در ستادهای نامزدها را از دلایل اصلی اوج گیری دوباره گرونا و قرار گرفتن این شهرستان ونیز کل کشور در پیک پنجم کرونا بی تأثیر ندانستند.

ازسوی دیگر، در سه تا چهارهفته گذشته وبه دنبال برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی برگزاری جشن‌های عروسی درتالارهای پذیرایی، حضورانبوه شهروندان ونیز مسافران در پارک‌های جنگی، رستوران‌ها وفعال بودن مراکزرفاهی وتفریحی باعث شده تا در سایه همه این بی توجهی‌ها ونبود نظارت‌های کافی، کرونا مجدداً سایه براین شهر افکند و باعث دور جدیدی از محدویت‌های کرونایی شود.

درهمین حال، معاون استاندار مازندران و فرماندار ویژه شهرستان آمل در گفت وگو با خبرنگارمهر، از اجرایی شدن تمامی محدودیت‌های کرونایی مروبوط به مناطق با رنگ بندی قرمز در این شهرستان از امروز یکشنبه خبر داد.

علیرضا شریعت، این محدودیت‌ها را شامل تعطیلی مشاغل پرخطر ازجمله ممنوعیت فعالیت تالارها، باشگاه‌های ورزشی، رستوران‌ها، اماکن تجاری و فروشگاه‌های رفاهی و زنجیره‌ای و پارک‌های جنگلی اعلام کرد. و اضافه کرد، متأسفانه بیشتر تالارها تهویه هوای مناسبی ندارند و تا عادی شدن شرایط باید تعطیل باشند و همچنین رستوران‌ها وفست فودها نیز باید به شرط سرویس بیرون بر فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه تردد خودروهای غیربومی حتی به داخل شهر آمل نیز ممنوع شده و توسط پلیس ودوربین های ثبت تخلف اعمال قانون خواهند شد، تصریح کرد، درعین حال شهروندان آملی که با خودرو قصد سفر به دیگر شهرها را دارند به علت وضعیت قرمز در خارج از آمل نیز مشمول جریمه خواهند شد.

برنامه برای بستن مغازه‌ها نداریم

فرماندار آمل دربخش دیگری ادامه داد، به علت شرایط بد اقتصادی ناشی از تحریم‌ها کسبه وبازاریان با کسادی فروش مواجه هستند و فعلاً برنامه‌ای برای بستن مغازه‌ها، پاساژها وتعطیلی بازار نداریم.

شریعت افزود: درمکان ها و یا واحدهای کسبی که شیوه‌های بهداشتی رعایت نشود، بدون اغمال برخورد و واحد صنفی پلمپ خواهد شد. وی اضافه کرد، ادارات ونهادهای دولتی شهرستان نیز باید با یک سوم نیروهای خود فعالیت کنند و دو سوم دیگر دورکاری کنند.

تجهیز پنجمین بیمارستان آمل برای روند صعودی کرونایی ها

فرماندارآمل، با بیان اینکه بیمارستان‌های این شهرستان درپیک چهارم کرونا، تا بیش از ۴۶۰ بیمار بستری را نیز ثبت کرده بودند وبا کاهشی شدن بیماری به ۳۱ نفررسیده بود، گفت، متأسفانه از حدود دو هفته گذشته تاکنون با صعود شدن تعداد مبتلایان به کرونا هم اکنون بیش از ۱۵۹ بیمار کرونایی در چهار بیمارستان این شهرستان بستری وتحت درمان هستند.

شریعت افزود: متأسفانه روند بیماری درشهرستان صعودی شده وبه همین خاطر بیمارستان پنجم آمل نیزآماده سازی شده تا درصورت نیاز به پذیرش بیماران کرونا اختصاص داده شود.

وی ادامه داد، البته هنوز نوع ویروسی که در شهرستان آمل در حال گردش است به صورت قطعی مشخص نیست، اما قابلیت شیوع و انتقال آن نسبت به سویه های قبلی بسیار بیشتر است و این موضوع با توجه با ضعف شدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بافت فرهنگی و اجتماعی شهرستان به صورت جدی باعث نگرانی شده است.

عادی انگاری بلای جان شهروندان آملی فرماندار آمل دربخش پایانی این گفت وگو، بازگشت محدودیت‌های کرونایی را ناشی عادی انگاری همه دانست و افزود: نیابد انتظار داشت که کرونا مدیریت شود در حالی که مردم شرایط عادی رفتار کرده‌اند و حتی نسبت به کوچک‌ترین پروتکل‌های بهداشتی نیز بی توجه بودند.

وی منظور از مردم را تمامی اعضای جامعه از شهروندان تا کسبه و کارکنان دولتی و خصوصی و مسئولان دانست و گفت: محدودیت‌های کرونایی و آسیب‌های جانی و اقتصادی ناشی از آن نتیجه رفتار عادی انگارانه و بی پروا در برابر ویروس کرونا است.

کد خبر 5250007

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا فرمانداری آمل محدودیت های کرونایی ویروس کرونا کرمانشاه شیوع کرونا آمار کرونا گرگان بوشهر ایلام خطبه های نماز جمعه انتخابات 1400 عکس استانها اراک واکسن کرونا کنکور سراسری خشکسالی محدودیت های کرونایی شهروندان آملی شهرستان آمل محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۱۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا

آژانس دارویی اتحادیه اروپا به‌روزرسانی واکسن‌های کرونا را به منظور هدف قرار دادن سویه JN.۱ توصیه کرده است.

به گزارش ایسنا، سویه JN.۱ با خانواده سویه XBB که توسط واکسن های به روز شده قبلی هدف قرار گرفته بود، متفاوت است و اکنون موارد ابتلا به آن در جهان از انواع XBB پیشی گرفته است.

بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی آژانس دارویی اتحادیه اروپا، شواهد نشان می‌دهد هدف قرار دادن سویه JN.۱ به حفظ اثربخشی واکسن ها با ادامه تکامل سارس-کوو-۲ کمک می‌کند.

ویروس کرونا هنوز هم ماهانه باعث مرگ هزاران نفر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کرونا در جهان؛ جدیدترین سویه‌های در گردش در ماه‌های اخیر

این آژانس می‌گوید می‌خواهد با سازندگان واکسن ملاقات کند و درباره چگونگی ساخت نسخه‌های جدید این واکسن برای برنامه واکسیناسیون امسال مشورت نماید.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به‌ طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید ۱۹ در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سرویس‌دهی در خط ۵ مترو به حالت عادی بازگشت
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • تردد در خط ۵ مترو به روال عادی بازگشت
  • تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان هشترود به دستگا‌های جدید
  • بازگشت وضعیت نارنجی به یزد
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • امسال و سال آینده رزن ورودی بهورز خوبی خواهد داشت
  • تجهیز ۱۰۰ درصدی چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند
  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود
  • میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است