Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، وحید میرمحمدی طراح ترافیکی تقاطع غیرهم‌سطح نیایش اردبیل افزود : طراحی ترافیکی تقاطع غیرهم‌سطح نظام مهندسی (نیایش) در سال ۱۳۹۹ شروع و در اواخر همین سال در شورای هماهنگی ترافیک استان مصوب و جهت عقد قرارداد و طراحی سازه آن به شهرداری اردبیل ابلاغ شد.

رئیس گروه تخصصی ترافیک سازمان مهندسی ساختمان استان اردبیل افزود: پل غیرهمسطح نظام مهندسی یکی از حلال ‌های مشکلات ترافیکی ورودی شهر اردبیل از سمت سرعین بوده، بدین‌گونه که در این طرح تمامی دوازده جهت حرکت دیده شده و دسترسی‌های سمت جنوب و شمال شهر که در حال حاضر به سختی و از طریق میدان بسیج و شریان‌های منتهی به این میدان انجام می­‌گرفت، تسهیل و جهت این ترددها نیاز به ورود وسایل نقلیه به داخل شهر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقاطع غیرهمسطح نیایش به صورت زیرگذر طراحی شده است

طراح ترافیکی تقاطع غیرهم‌سطح نیایش اردبیل تصریح کرد: در این تقاطع غیرهمسطح که به‌صورت زیرگذر طراحی شده یک میدان نیز در تراز صفر ـ صفر در نظر گرفته شده که دسترسی­‌های غیرمستقیم را تأمین می‌کند.

میرمحمدی افزود: وسایل نقلیه­‌ای که از سمت سرعین به سمت اردبیل و بالعکس در حال تردد هستند از زیرگذر استفاده کرده و مابقی که قصد تردد به شهرک نیایش، کوثر، مسکن مهر شام اسبی، شهرک اطراف و شهرستان‌های کوثر و خلخال را دارند از این میدان استفاده می‌کنند.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل گفت: در این حرکت یک خیابان در شهرک نیایش و در دو طرف کانال آب موجود طراحی شده که به میدان مرحوم سلیم مؤذن­‌زاده منتهی می‌­شود و از این طریق به شهرک­‌های مجاور و کمربندی دور دریاچه شورابیل قابل دسترسی هست.

دسترسی آسان به شهرک‌های کارشناسان، آتاماشین وساحلی با اتمام این پروژه

رئیس گروه تخصصی ترافیک سازمان مهندسی ساختمان استان اردبیل خاطرنشان کرد: یک دسترسی مهم دیگر در این تقاطع که حجم ترافیک ورودی به شهر و میدان بسیج را تا حد زیادی کاهش می‌­دهد دسترسی از تقاطع نظام مهندسی (نیایش) به شهرک های آتا ماشین، ساحلی و کارشناسان می‌ باشد.

وی گفت : برای کاربران و وسایل نقلیه که قصد تردد به این شهرک‌ها را دارند معبری طراحی شده که این تقاطع را به انتهای خیابان ساحلی متصل می کند. در حالی که سابقاً مبدأ تمامی این حرکت‌ها میدان بسیج بود.

میرمحمدی تشریح کرد: مسأله دیگر اینکه به سبب نوع طراحی و به کارگیری تمامی جوانب آن، تملک اراضی به حداقل رسیده و از لحاظ اقتصادی برای شهرداری مقرون به صرفه است.

تقاطع غیرهمسطح نقش به‌سزایی در روند ترافیک دارد

عضو شورای ترافیک استان اردبیل با بیان اهمیت تقاطع‌های غیرهمسطح برای رفع مشکلات ترافیکی بیان کرد: ترافیک با گسترش و توسعه شهر و شهرنشینی رشد کرده و تمامی ابعاد زندگی را در بر می­‌گیرد.

وی طراح ترافیکی تقاطع غیرهم‌سطح نیایش اردبیل ادامه داد: برای کاهش معضلات ترافیک با توجه به افزایش تقاضای ترافیک، مطالعه و اجرای تقاطع غیرهمسطح در تقاطعات موجود می­‌تواند نقش به‌سزایی در روند ترافیک داشته باشد.

میرمحمدی گفت: احداث تقاطع غیرهمسطح در شبکه معابر شهری با هدف جداسازی فیزیکی مسیرهای ترافیکی و ایجاد جریان ترافیک پیوسته و کم‌شدن زمان تأخیر و افزایش ظرفیت تقاطعات و کاهش مصرف سوخت و به تبع آن کاهش آلودگی هوا صورت می گیرد.

46

کد خبر 1531831

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ترافیکی تقاطع غیرهم سطح تقاطع غیرهمسطح استان اردبیل طراحی شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۱۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت ترافیکی شهر تهران در شنبه هشتم اردیبهشت ماه

سرهنگ اسماعیل احسان پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره ترافیک امروز شهر تهران گفت: با رصدی که از طریق مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از وضعیت تردد خودرو‌ها در ساعات ابتدایی صبح روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از سطح معابر بزرگراه‌هایی شهر تهران انجام شد، شاهد شروع ترافیک در مسیر‌های غربی، شرقی و جنوبی به سمت مرکز شهر تهران و معابری پرتردد و دارای ترافیکی سنگین و نیمه سنگین، اما روان در سطح پایتخت بودیم. 

وی ادامه داد: انتهای بار ترافیکی در بزرگراه آزادراه تهران کرج در هر دو مسیر بدون مشکل و روان، شهید سلیمانی - صیاد، بابایی – نیروی زمینی، زین الدین– صدف، علامه – شقایق، امام علی (ع) – جانبازان، شهید سلیمانی – ستاری، بزرگراه لشگری - شیشه مینا و رسالت قبل از پل سید خندان هم و بدون ترافیک می‌باشد. 

رییس مرکز کنترل ترافیک هوشمند پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص ترافیک در محور‌های غربی پایتخت افزود: انتهای بار ترافیک در بزرگراه‌های شیخ فضل الله – یادگار و در حال حرکت، آبشناسان – سردار جنگل، همت – جنت آباد، چمران - نهج البلاغ، یادگار امام (ره) تا مقطع صالحی تا شیخ فضل الله از جلال آل احمد، محمد علی جناح بعد از پل شیخ فضل الله می‌باشد. 

سرهنگ احسان پور بیان داشت: خیابان آزادی در مسیرغرب به شرق از شهیدان و جانبازان از میدان امام رضا (ع) و مسیر جنوب به شمال نواب از نهم دی دارای بار ترافیکی سنگینی هستند و داخل تونل توحید ترافیک منظم و در حال حرکت می‌باشد. 

وی بیان داشت: هم اکنون محدوده آزادراه در محدوده غربی می‌تواند مسیر خوبی بدلیل خلوتی این محل برای تردد رانندگان باشد. 

سرهنگ احسان پور گفت: در اکثر معابری که گذرگاه عابر پیاده وجود دارد و تردد عابرین پیاده را شاهد هستیم توسط تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ طرح گذرگاه عابر پیاده بمنظور افزایش ایمنی این افراد اجرا می‌شود که از رانندگان می‌خواهیم به همین منظور در تردد‌های خود دقت بیشتری داشته باشند و حق تقدم عبور عابرین پیاده را رعایت نمایند تا عابرین پیاده بدون کمترین مشکل از مقاطع و گذرگاه‌ها عبور نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • سامانه ثبت تخلفات پارک خودروها در قرچک راه اندازی شد
  • وضعیت ترافیک شهرستان همدان بهتر شده است
  • چاره‌اندیشی کوتاه مدت ترافیکی برای میدان سپاه قم
  • ترافیک شهر تهران آغاز شده است
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/ ۹ اردیبهشت
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • ترافیک ورودی شهرستان جعفرآباد به‌زودی برطرف می‌شود
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان کار و اتمام سالن تولید
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/ ۸ اردیبهشت
  • وضعیت ترافیکی شهر تهران در شنبه هشتم اردیبهشت ماه