Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان مدیر مرکز آموزش نجوم ادیب از برگزاری جشنواره ملی ترویج نجوم ادیب، یادمان پروفسور احمد کیاست پور در اصفهان خبر داد.

مهری نقوی در گفت و گو با ایسنا، با اعلام این خبر، اظهار کرد: جشنواره ملی ترویج نجوم ادیب یادمان پرفسور احمد کیاست پور برای نخستین بار در کشور در راستای پاسداشت زحمات و تلاش های دکتر کیاست پور در زمینه علم نجوم و اپتیک و یادمان این شخصیت علمی به عنوان یکی از بنیانگذاران مرکز نجوم ادیب و با هدف ترویج علم به ویژه علم نجوم برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این جشنواره ویژه دانش آموزان دوره دوم متوسطه، دانشجویان و منجمان آماتور برنامه ریزی شده و منجمان آماتور خارج از کشور نیز امکان شرکت در این جشنواره را دارند که دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه اصفهان و باشگاه های فرهنگی ورزشی فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان از جمله حامیان اصلی جشنواره ملی ترویج نجوم هستند.

مدیر مرکز نجوم ادیب اصفهان با اشاره به اینکه جشنواره ملی ترویج نجوم در دو بخش فراخوان مقالات علمی و عکس نجومی برگزار می شود، تصریح کرد: بخش فراخوان مقاله های علمی محورهای موضوعی شامل موضوعات خورشید و منظومه شمسی، نجوم رصدی، علم و فناوری فضایی، سیارات فراخورشیدی، اختر فیزیک، اختر زیست شناسی و کیهان شناسی است.

نقوی ادامه داد: بخش دوم مربوط به بخش عکس است که در سه محور موضوعی آسمان شب یا نمای باز، عمق آسمان (deep sky) و منظومه شمسی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه داوری آثار در مهر و آبان انجام می شود، خاطرنشان کرد: پس از انجام داوری، آثار راه یافته به مرحله نهایی در روزهای ۱۶، ۱۷ و ۱۸ آذرماه در فضای مجازی اعلام می شوند و این جشنواره در روز ۱۸ آذرماه با اعلام آثار برگزیده به ایستگاه آخر خواهد رسید.

به گفته مدیر مرکز نجوم ادیب اصفهان مقرر شده که این جشنواره سالانه در مرکز نجوم ادیب برگزار شود.

وی به علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره اعلام کرد: افراد می توانند آثار خود را تا پایان شهریورماه سال جاری به آدرس www.nojoum.esfahanfarhang.ir ارسال کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره ۳۶۶۸۳۵۳۵ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی نجوم مرکز نجوم ادیب برگزار می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۱۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور نیکی کریمی و حامد بهداد در جمع داوران جشنواره فیلم اقوام

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدعلی باشه‌آهنگر، حامد بهداد، ابوالفضل جلیلی، نیکی کریمی، محمود کلاری، رضا کیانیان و محمدحسین لطیفی، ۱۶ فیلم سینمایی نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی را داوری می‌کنند.

اسامی فیلم‌های سینمایی به این شرح است: «۷۶۰۰» از بهروز باقری، «احمد» از امیرعباس ربیعی، «آپاراتچی» از قربانعلی طاهرفر، «آسمان غرب» از محمد عسگری، «آفتاب گرگ و میش» از محسن دانشور بیری، «بی‌تار» از جمیل رستمی، «پدران» از سالم صلواتی، «خورشید آن ماه» از ستاره اسکندری، «سون‌سوز» از رضا جمالی، «شوماه» از مژگان بیات، «عروسک» از اصغر یوسفی‌نژاد، «عزیز» از مجید توکلی، «کاژه» از مجتبی سعیدزاده، «مسخ نرگس» از حامد علیزاده، «میرو» از حسین ریگی و «نوروز» از سهیل موفق.

نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی توسط موسسه فرهنگی هنری فصل هنر و بنیاد ایران‌شناسی با شعار «اقوام، ریشه ایران‌زمین» ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود.

بخش اصلی جشنواره شامل فیلم‌های داستانی سینمایی و کوتاه، مستند، انیمیشن، فیلمنامه و نماهنگ منطبق با موضوع جشنواره است که گستره زیست‌بوم، آیین‌های فرهنگی و مذهبی، سبک زندگی، آداب و رسوم و سنن اقوام ایرانی، تاریخ اقوام، میراث فرهنگی ملموس و ناملموس و ظرفیت‌های گردشگری را در برمی‌گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • در حوزه تئاتر رضوی باید از کلیشه پرهیز کرد/ اهمیت اجرای عمومی
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر اعلام شد
  • وجه تسمیه شهر «نائین» چیست؟
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • لزوم ترویج و بهره مندی از آثار استاد مطهری در مراکز علمی و فرهنگی
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • آسیا با ترویج گفت‌وگو توانمندتر می‌شود
  • حضور نیکی کریمی و حامد بهداد در جمع داوران جشنواره فیلم اقوام