Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@17:52:33 GMT

قیمت تشریفات عروسی چگونه محاسبه می شود؟

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۳۱۳۴۰

قیمت تشریفات عروسی چگونه محاسبه می شود؟

 

زمانی که نوبت به تخصیص بودجه برای دریافت خدمات از تشریفات عروسی می رسد بسیاری از افراد این سوال ذهنشان را به خود مشغول می کند که "قیمت تشریفات عروسی چگونه محاسبه می شود؟"

درواقع کسب اطلاعات در این زمینه بسیار کاربردی است در نتیجه در ادامه قصد داریم تمامی عواملی که در قیمت تشریفات عروسی موثر است را بررسی کنیم و پاسخ مناسبی را برای سوال "قیمت تشریفات عروسی چگونه محاسبه می شود" پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عوامل موثر بر قیمت تشریفات عروسی

به طور کلی زوج های جوان در هنگام انتخاب تشریفات عروسی و خدمات مجالس ممکن است سردرگم شوند و نتوانند تشریفات مناسبی را برای خود انتخاب کنند. عوامل زیادی بر قیمت تشریفات مربوط به مجالس عروسی تاثیر می گذارد. به طور مثال قیمت تشریفات لوکس مجالس به دلیل ارائه خدمات و منو منحصر بفرد معمولا بالاتر از خدمات تشریفات معمولی است.

برخی از عوامل موثر در قیمت تشریفات عروسی عبارتند از:

گل آرایی: گل آرایی و تزیین محیط یکی از مهم ترین خدماتی است که در مراسم عروسی به زوج ها ارائه می شود.

 درواقع امروزه گل آرایی به یکی از ارکان اصلی یک مراسم مدرن و باشکوه تبدیل شده است بنابراین نمی توان آن را به راحتی حذف کرد به همین منظور نیز تشریفات عروسی توسط تیم دیزاین و گل آرایی، گل آرایی محیط را با توجه به ژورنال های روز جهانی انجام می دهند. هزینه گل آرایی خود با توجه به عوامل مختلف متفاوت است که برخی از این عوامل عبارتند از:

نوع گل: قیمت گل ها با توجه به نوع آن ها افزایش و یا کاهش می یابد درواقع هر چه گل های کم یاب تری انتخاب شود هزینه گل آرایی نیز بیشتر خواهد بود. به عنوان مثال اگر زوجی در فصل زمستان بخواهند گل هایی در گل آرایی استفاده شود که مختص فصل های گرم سال است و در فصل های سرد سال پیدا کردن آن ها کمی دشوار است در این صورت باید هزینه بیشتری هم بپردازند؛ عکس این قضیه هم می تواند باشد چرا که گل هایی که به دلیل کم یاب بودن در فصل زمستان قیمت بیشتری دارند در فصل تابستان می توان آن ها را با قیمتی پایین تر تهیه کرد.

میزان گل استفاده شده در گل آرایی: تعداد گل هایی که در گل آرایی استفاده می شود نیز تاثیر بسزایی در تعیین قیمت گل آرایی دارند. درواقع هرچه تعداد گل ها بیشتر باشد هزینه گل آرایی نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

تنوع گل های انتخابی برای گل آرایی: برخی از زوج ها دوست دارند که تنوع گل هایی که در گل آرایی استفاده می شود زیاد باشد به همین دلیل نیز چند نوع گل را برای گل آرایی انتخاب می کنند. هرچه تنوع گل ها بیشتر باشد هزینه ای که زوج ها باید بپردازند نیز بیشتر خواهد بود. البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که هزینه آن ها با توجه به گران و یا ارزان بودن نوع گل ها متفاوت است. برای درک بهتر به مثال زیر توجه کنید:

به عنوان مثال زوجی را تصور کنید که برای ایجاد تنوع در گل آرایی، گل های متنوعی را انتخاب می کنند که قیمت آن ها بسیار مقرون به صرفه است بنابراین هزینه ای که بابت گل آرایی می پردازند هزینه سرسام آوری نیست. اما در مقابل عروس و دامادی هستند که ممکن است فقط دو نوع گل را برای گل آرایی انتخاب کنند اما از آن جایی که گل های انتخابی آن ها بسیار گران هستند بنابراین باید هزینه بیشتری نسبت به زوج هایی که 3 نوع گل را برای گل آرایی انتخاب کرده اند بپردازند.

مدل گل آرایی: مدل گل آرایی نیز در هزینه گل آرایی تاثیر دارد یعنی هرچه مدل گل آرایی انتخاب شده حرفه ای تر باشد و نیاز به مهارت و تجربه بسیاری داشته باشد قیمت آن نیز بیشتر است.

دستمزد تیم گل آرایی: پیش از هر چیزی باید توجه داشته باشید که دستمزد تیم های گل آرایی و دیزاین با یکدیگر متفاوت است به عنوان مثال شما برخی از تیم های گل آرایی و دیزاین را مشاهده می کنید که با تمام حرفه ای بودن و مهارت بسیار زیادی که دارند دستمزد های مقرون به صرفه تری نیز دریافت می کنند در نتیجه در حین عقد قرار داد با موسسه تشریفات عروسی هزینه ای که برای تیم گل آرایی دریافت می شود به مراتب پایین تر از دیگر تیم هایی است که با دستمزد های بیشتری خدمات خود را ارائه می دهند.

منوی غذا: منوی غذا عامل مهم دیگری است که نقش اصلی را در تغییر هزینه ها و قیمت تشریفات عروسی ایفا می کند. درواقع در منویی که انتخاب می شود هرچه تنوع غذا، دسر، نوشیدنی، دفعات شارژ میز مهمان ها و... بیشتر باشد هزینه بیشتری نیز باید پرداخت شود. سلف سرویس بودن و یا دیس پرس بودن پذیرایی نیز در تعیین هزینه منوی غذا تاثیر دارد. نکته قابل توجه این است که قانون دستمزد و متغییر بودن هزینه ها درباره پذیرایی، کترینگ غذا و منوی غذا نیز صادق است.

تعداد مهمانداران: تعداد مهمانداران با توجه به تعداد مهمان های حاضر در مراسم عروسی متفاوت است هر چه تعداد مهمان ها بیشتر باشد مهمانداران بیشتری نیز برای پذیرایی از مهمان ها در نظر گرفته می شود در نتیجه هرچه تعداد مهمانداران بیشتر باشد هزینه بیشتری نیز باید پرداخت شود. در منو های vip برای هر میز یک مهماندار در نظر گرفته می شود.

خدمات دریافتی: طبیعی است که هرچه تنوع خدمات دریافتی بیشتر باشد به همان اندازه نیز هزینه ها افزایش پیدا خواهد کرد. عواملی که در تعیین هزینه خدمات موثر است عبارتند از:

کیفیت و تنوع خدمات: خدمات باکیفیت هزینه بیشتری نیز می طلبد البته این به این معنا نیست که دیگر موسساتی که هزینه های متفاوت تری نسبت به یک موسسه تشریفاتی دریافت می کنند پس کیفیت خدماتی که ارائه می دهند پایین است اما مسئله اصلی این است که هرچه در ارائه خدمات به جزئیات و اصولی بودن ارائه خدمات توجه بیشتری شود به همان اندازه نیز کیفیت بیشتر خواهد بود؛ به عبارتی دیگر نحوه ارائه خدمات موسسات تشریفات عروسی با یکدیگر متفاوت است و این تفاوت خود منجر به تغییر هزینه های دریافتی می شود. تنوع خدمات نیز به همین صورت است پس هرچه تعداد خدماتی که از موسسه تشریفاتی دریافت می شود بیشتر و متنوع تر باشد به همان اندازه نیز هزینه ها افزایش پیدا خواهد کرد.

خدماتی که منحصر به یک موسسه تشریفاتی است: اگر شما به یک موسسه تشریفات عروسی مراجعه کنید که تمامی خدماتی که به زوج ها ارائه می دهد در انحصار همان موسسه است و دیگر موسسات قادر به ارائه چنین خدماتی نیستند هزینه ها نیز افزایش می یابد درواقع شما برای دریافت خدمات منحصر به فرد باید بیشتر هزینه کنید.

پرسنل و تیم هایی که وظیفه ارائه خدمات را بر عهده دارند: همانطور که چندین بار به این موضوع اشاره شد هرچه پرسنل و تیم های مسئول ارائه خدمات حرفه ایی تر، ماهر تر و با تجربه تر باشند به همان میزان نیز هزینه ارائه خدمات افزایش پیدا خواهد کرد.

خدمات جانبی و اجرایی کردن ایده های متنوع: موسسات تشریفاتی مانند تشریفات رسام سعی دارند که خدمات جانبی بیشتری را برای آسایش بیشتر زوج ها و مهمان ها ارائه دهد بنابراین اگر زوج ها از این خدمات بهره مند شوند و یا ایده منحصر به فردی را در سر داشته باشند و از موسسه تشریفاتی بخواهند که آن ها را اجرایی کند باید بودجه بیشتری را نیز برای دریافت خدمات در نظر بگیرند.

هزینه ورودی مکان برگزاری مراسم عروسی: یکی از وظایف اصلی موسسات تشریفات عروسی معرفی مکان های مناسب برای برگزاری مراسم عروسی است. هزینه ورودی مکان برگزاری مراسم عروسی جدای از هزینه های مربوط به خدمات و... است. به طور مثال هزینه ورودی باغ های لوکس عروسی با ظرفیت های بالای 200 نفر بسیار بیشتر از باغ عروسی با فضای کوچک و ظرفیت 100 نفر است.

تعرفه تشریفات عروسی مورد نظر: و پاسخ آخر به سوال "قیمت تشریفات عروسی چگونه محاسبه می شود؟" این است که تعرفه موسسات تشریفات عروسی مختلف با یکدیگر متفاوت است و همین امر نیز سبب تفاوت در هزینه های پرداختی زوج ها در موسسات مختلف می شود.

پربیننده ترین ثبت نام ایران خودرو (فرصت پایانی) پراید ۱۳۴میلیون شد/قیمت جدید ساینا، کوییک و تیبا در بازار + جدول فواید ریش که شاید مردان ندانند عاشقانه بهاره رهنما و همسرش + عکس یخچال فریزر سامسونگ چند؟ /۱۱تیرماه

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: عروسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۱۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادارات لرستان سهم اعتبارات وزارتخانه‌ای را تا پایان اردیبهشت مشخص کنند

 ابوطالب شفقت در نشست با رییس و کارکنان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان اظهار داشت: تمام دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه خدمات‌رسان‌ها به همراه معاونت عمرانی استانداری، حداکثر تا پایان ماه جاری فرصت دارند در این خصوص اقدام نمایند.

وی افزود: در این راستا سازمان مدیریت و برنامه ریزی به همراه معاونت‌های عمرانی و اقتصادی استانداری باید هرچه سریعتر وضعیت قانون بودجه و تمامی اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای را مشخص کنند.

استاندار لرستان بیان کرد: باتوجه به دستورات مکرر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر رسیدگی به مناطق محروم، تمامی نقاط استان اعم از محروم و غیرمحروم باید مشخص شوند تا برای انجام خدمات و اقدامات در مناطق مختلف برنامه ریزی شود.

شفقت افزود: هر دستگاهی باید قانون بودجه را به خوبی مطالعه نماید تا بداند چه وظایفی را در نحوه خدمات‌رسانی و جذب اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی از وزارتخانه مربوطه دارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • زائران حج تمتع ۸.۵ میلیون تومان پس‌ می‌گیرند
  • ادارات لرستان سهم اعتبارات وزارتخانه‌ای را تا پایان اردیبهشت مشخص کنند
  • وضعیت اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای لرستان هر چه سریع‌تر مشخص شود
  • انواع خدمات پذیرایی هتل‌ ها و تورها | از ‌‌‌BB تا UALL
  • کاهش هزینه‌های ازدواج جوانان اولویت طرح وصال شیرین
  • نمایندگی تعمیر لباسشویی در سراسر تهران و کرج
  • تعرفه معاینه فنی تنها یک سوم از هزینه این خدمات را پوشش می‌دهد
  • درخواست افزایش تعرفه معاینه فنی خودرو در سال ۱۴۰۳
  • ارایه خدمات درمانی به بیش از ۲۷۰۰ نفر در سطح استان 
  • آشنایی با نحوه محاسبه هزینه بیمه شخص ثالث