Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@11:07:44 GMT

ماجرای حذف درختان ۱۵ خرداد زنجان چه بود؟

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۳۱۴۴۹

ماجرای حذف درختان ۱۵ خرداد زنجان چه بود؟

در چند روز اخیر قطع چند درخت در میدان ۱۵ خرداد منجر به واکنش‌هایی از سوی مخالفان تعویض المان ۱۵ خرداد و شهروندانی که مدعی حافظ محیط زیست هستند، شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، از ابتدا که تخریب المان ۱۵ خرداد توسط اعضای شورای چهارم و رئیس شورا مطرح شد حواشی زیادی پیرامون آن مطرح شد از نسبت دادن مسائل شخصی و تعلقات اعضای شورای شهر به میدان تا مسائل سیاسی و بحث اعتبار نزدیک به سه میلیارد تومانی برای المان جدید که با حرف و حدیث‌هایی همراه بود که بگذریم در چند روز اخیر قطع چند درخت در میدان ۱۵ خرداد منجر به واکنش‌هایی از سوی مخالفان تعویض المان ۱۵ خرداد و شهروندانی که مدعی حافظ محیط زیست هستند، شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درختان خشک حذف شده است

«حبیب الله ملائی یگانه» شهردار زنجان با بیان اینکه هیچ درخت مثمر و سالمی در میدان ۱۵ خرداد بریده نشده است، اظهار کرد: درختان بریده شده در میدان ۱۵ خرداد خشک شده بودند.

وی با بیان اینکه قطع کردن هرگونه درخت چه بر حسب ضرورت و هر شرایطی با کمیته تخصصی مربوط به آن تصمیم‌گیری می‌شود، اظهار کرد: در تصمیم‌گیری این کمیته و فرایند انجام این کارها توسط شورای شهر زنجان نظارت و با اطلاع اعضای شورا تصمیم‌گیری می‌شود.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه عملیات اجرایی در میدان ۱۵ خرداد برای نصب و استقرار المان طراحی شده در حال انجام است، افزود: برای عملیات نورپردازی و فضاسازی لازم در میدان عوامل اجرایی اقدام به هرس برخی از درخت‌ها در میدان کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری اجازه قطع و تخریب هیچ درختی را در سطح شهر نمی‌دهد، اظهار کرد: شهرداری هیچ درختی را قطع نکرده و نخواهد کرد.

شهرداری بدون دلیل درختی قطع نمی‌کند

«محسن قربانی» رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری زنجان نیز در این خصوص به ایمنا گفت: در میدان ۱۵ خرداد بر اساس مصوبه کمیسیون ماده ۷ تعداد چهار اصله درخت کوچک که خشکیده بودند قطع شده و دیگر درختان واقع در میدان پیرایش و هرس شدند.

وی با تاکید بر اینکه دیگر درختانی این میدان را پیرایش کرده‌ایم که البته برای تعادل درختان از بالا و پایین این کار لازم بود، اظهار کرد: تمامی درختان موجود در میدان در آینده میدان جانمایی شدند و قرار نیست درختان میدان حذف شوند.

با بیان اینکه هر ساله در سطح شهر درختانی خشک می‌شوند و شهرداری به ناچار آنها را حذف می‌کند، افزود: قطع چند درخت خشک این میدان نیز شرایط استثنایی نبود و روال عادی است.

وی با بیان اینکه دلیل بزرگ نمایی قطع درختان خشک میدان المان را نمی‌داند، تصریح کرد: این حساسیت نشان دهنده نیت خوب شهروندان است که نسبت به فضای سبز و درختان شهر حساسیت دارند و نگرانی شهروندان قابل تحسین است.

قربانی با تاکید بر اینکه سازمان برای حفظ و نگهداری درختان تلاش می‌کند و شهروندانی که درختی را قطع می‌کنند اخطارهایی را ارسال می‌کند، اضافه کرد: این بعید است که شهرداری بدون دلیل درختی را قطع کند.

کد خبر 504060

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرداری زنجان فضاي سبز شهري المان شهری شوراي شهر عضو شورای چهارم شهرهاي ايران شهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق میدان ۱۵ خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۱۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت قطع درختان منطقه ۷ تهران توسط مأموران شهرداری چیست؟ + ویدئو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

صبح امروز، تیتر «گزارش یک شهروند از قتل عام درختان توسط شهرداری» در فضای مجازی خبرساز شد. در این فیلم، نشان داده می‌شود که تعداد زیادی درخت، در ضلع غربی باغ موزه قصر، درست در مجاورت دیوار نیروی انتظامی، این درخت‌ها قطع شده اند.

 رکنا خبر داد این درختان دچار آفت و خشک شده بودند. برای این درختان در کمیسیون ماده ۷، مجوز قطع صادر شده است. 

مشخص شده است که این قطع درختان، به جهت رفع خطر، به منظور آسیب نرسیدن به شهروندان انجام شده است.

منبع: رکنا

سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • قطع درختان در محدوده باغ موزه قصر
  • ماجرای قطع درختان در بوستان قصر چیست؟
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور چیست؟
  • تصاویر قطع ۴۰ اصله درخت در کجور آرشیوی است
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد | دیه قطع درختان شهر کجا هزینه شد؟
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • علت قطع درختان منطقه ۷ تهران توسط مأموران شهرداری چیست؟ + ویدئو
  • آیا خشکاندن و آب ندادن به درختان جرم است؟