Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@16:55:15 GMT

آزمایش خون در منزل شما با پاسخ دهی سریع!

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۳۱۶۰۷

آزمایش خون در منزل شما با پاسخ دهی سریع!

گسترش شهرنشینی و افزایش جمعیت شهر و کلانشهرها امروز خود به دغدغه‌ و معضلی بزرگ برای شهروندان شهرهای شلوغ همچون تهران و مشهد تبدیل شده است... - اخبار بازار -

  به گزارش خبرگزاری تسنیم، گسترش شهرنشینی و افزایش جمعیت شهر و کلانشهرها امروز خود به دغدغه‌ و معضلی بزرگ برای شهروندان شهرهای شلوغ همچون تهران و مشهد تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما بشر همواره به دریافت خدمات درمانی و آزمایشگاهی نیاز خواهد داشت چراکه خود قدرت تشخیص و درمان بیماری را ندارد.

مشغله‌های کاری، ترافیک‌های سنگین و دسترسی‌های سخت یا شرایط سخت جابجایی از جمله دلایلی هستند که شاید شما را از دریافت خدمات به موقع درمانی و آزمایشگاهی محروم کنند. تسنیم نیوز در ادامه افزود: امروز بسیاری از مردم بخاطر هزینه‌‌های جانبی دریافت خدمات آزمایشگاهی، دوری مراکز تشخیصی از محل زندگی و ... مجبور می‌شوند از انجام آزمایشاتی که متخصصین تجویز می‌کنند صرف نظر کنند.

دریافت خدمات آزمایشگاه بصورت آنلاین و فوری

با پیشرفت خدمات رسانی در زمینه بهداشت و درمان و تشخیص بیماری‌ها، گروه‌های خدمات آزمایشگاهی و درمانی بسیاری همچون هوم‌کا در سطح کلانشهرهای شلوغ مانند تهران در حال فعالیت هستند ‌که می‌توانند دغدغه دریافت خدمات به بهترین شکل و در کوتاه‌ترین زمان را برای هموطنان برطرف کنند.

آزمایش خون یکی از انواع آزمایش‌های پرتکرار و بسیار کاربردی به شمار می‌رود که چندین آزمایش همچون آزمایشWBC  و آزمایش RBC را در بر می‌گیرد. هوم کا مرکز ارائه خدمات پزشکی، پرستاری و تشخیصی مورد اعتمادیست که شما می‌توانید برای انجام آزمایش خون به آن اعتماد کنید.

چرا در منزل آزمایش دهیم؟

امروز با شیوع و انتشار سرسام‌آور ویروس کرونا و انواع آلودگی‌ها موجود در محیط شهری و تجمعات انسانی مواجه هستیم، بنابراین بهترین و ایمن‌ترین روش برای اینکه ریسک ابتلا در شما افزایش پیدا نکند این است که برای انجام آزمایشات، از خدمات آزمایش در منزل استفاده کنید.

آزمایش در منزل یا محل کار هوم‌کا امتیازات بی‌شماری دارد. مثلا از هزینه‌های اضافی شما برای رفت و آمد به مراکز درمانی و آزمایشگاهی کم می‌کند و خدمات را در منزل و درمحیطی آرام و بدون استرس دریافت می‌کنید. تکنسین با مهارت بسیار بالا فرآیند آزمایش را انجام خواهد داد. شما برای دریافت پاسخ از منزل خارج نمی‌شوید چراکه این یک آزمایش آنلاین است و فقط باید به حساب کاربری خود در وبسایت هوم‌کا مراجعه کنید.

انواع فاکتورهای آزمایش خون

به صورت کلی افراد با آگاهی بر لزوم انجام آزمایش خون و چکاپ کامل سالی یکبار و افراد 45 سال به بالا هر 6 ماه یکبار آزمایش خون انجام می‌دهند. آزمایش خون یا CBC خون شامل فاکتورهای متفاوت دیگریست که متخصصین برای تشخیص بیماری، تعیین فاز بیماری و کنترل مراحل درمان و تاثیر فرآیند درمان بر بهبود بدن استفاده می‌کنند.

به این ترتیب یک آزمایش خون کامل شامل فاکتورهای آزمایشی زیر خواهد بود:

WBC: منظور از این فاکتور گلبول‌های سفید است و در آن شمارش گلبول‌های سفید انجام خواهد گرفت.RBC: منظور از این فاکتور گلبول‌های قرمز خونیست. شمارش تعداد گلبول‌های قرمز در این تست هدف اصلی است.Platles: اندازه گیری میزان پلاکت های خون.Hematocrit یا Hct: اندازه گیری سطح هماتوکریت خون.PBS: شمارش و بررسی شکل ظاهری گلبول های سفید و قرمز.Hemoglubin(Hgb): اندازه گیری سطح هموگلوبین خون.HBA1C: بررسی کم خونی مینور و ماژور.BUN: نیتروژن اوره خون است. با انجام این تست می‌توان سطح نیتروژن اوره خون را بررسی کرد و مشکلات کلیوی را تشخیص داد. در مواردی که هدف تشخیص بیماری‌های کبدی و کلیوی، هپاتیت، سرطان و انسداد مجاری ادراری باشد انجام این تست ضرورت پیدا می‌کند.G6pd: تست حساسیت به باقالی.Cr: Cr همان کراتینین است. معمولا افراد مبتلا به بیماری‌های کلیوی و دوشن این تست را انجام خواهند داد یا با انجام آن می‌توان بروز چنین بیماری‌هایی را بهتر تشخیص داد.BILIRUBIN: بیلی روبین یکی از مهم‌ترین فاکتورهای آزمایشی در آزمایش خون محسوب می‌شود. این تست خود سه حالت: زردی توتال، زردی دایرکت و زردی غیر متصل دارد. این تست در تشخیص بیماری‌هایی همولیز، فلج و آسیب مغزی طفولیت بسیار مفید واقع می‌شود.ALT: اندازه گیری سطح آنزیم کبدی آلانین آمینو ترانسفراز.AST: اندازه گیری سطح آنزیم کبدی آسپارتات آمینو ترانسفراز.PRO: اندازه‌گیری کل پروتئین‌های سرمی.MCHC: میزان غلظت متوسط هموگلوبین در سلول قرمز.MCH: میزان متوسط هموگلوبین موجود در هر سلول گلبول قرمز.MCV: حجم گلبول‌های قرمز خون را بررسی می‌کند.RDW: یک مارکر برای آنمی‌هاست.VLDL: این فاکتور آزمایشی مخفف VERY LOW DENSITY LIPOPROTEIN می‌باشد. این لیپوپروتئین وظیفه جابجا کردن چربی غذا را در خون دارد. در واقع با این پروتئین است که کلسترول داخل خون جابجا می‌شود. ما کلسترول را به دو دسته خوب HDL و کلسترول بد LDL طبقه بندی می‌کنیم.

 

WBC در آزمایش خون چیست؟

آزمایش WBC در واقع مخفف نام علمی WHITE BLOOD CELL یا گلبول‌های سفید می‌باشد.با استفاده از این فاکتور آزمایشی گلبول‌های سفید به لحاظ تعداد شمارش می‌شوند.گلبول‌های سفید حاوی منوسیت، لنفوسیت، ائوزینوفیل، بازوفیل و نوتروفیل هستند.در این تست هدف تشخیص غلبه یکی از این فاکتورها بر دیگر موارد یاد شده است.با استفاده از این تست می‌توان انواع بیماری‌های عمونی، بروز بیماری‌های لنفوسیت مانند سرطان را تشخیص داد.

RBC در آزمایش خون چیست؟

آزمایش RBC  همان مخفف گلبول‌های قرمز خون است.با استفاده از این تست می‌توان سلول‌های خونی را به لحاظ تعداد مورد بررسی قرار داد.این فرد بالغ به صورت طبیعی باید حدود 5.5 میلیون گلبول قرمز خونی در بدن داشته باشد.در صورتی که فاکتور RBC در سطح نرمال نباشد و میزان غیرطبیعی را نشان دهد، ممکن است خبر از بروز یک اختلال یا بیماری باشد.معمولا اختلال در  فاکتور RBC خود را با علائم بالینی مانند بی‌حالی، سردی دائمی دست و پا، سیاهی رفتن چشم‌ها، سرگیجه و ضعف، تیرگی دور چشم و زردی پوست نشان می‌دهد.این فاکتور آزمایشی در تشخیص بیماری‌های آنمی یا کم خونی، تب روماتیسمی، خونریزی، لنفوم هوچکین و هموگلوبینوپاتی کاربردی خواهد بود.

آزمایش با جواب دهی سریع و آنلاین!

بنابر دلایلی افراد ممکن است به صورت فوری و سریع نیاز به پاسخ آزمایش خون داشته باشند. در این مواقع هوم‌کا می‌تواند در کمترین زمان ممکن پاسخ آزمایش را به شما ارائه کند. در مدت 12 تا 24 ساعت شما می‌توانید جواب آزمایش را بگیرید. پاسخ  آزمایش آنلاین  ارائه می‌شود و در حساب کاربری شما در هوم کا قرار می‌گیرد.

شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر درمورد خدمات هوم‌کا به وبسایت هوم‌کا به آدرس https://www.homeca.ir/ مراجعه کنید و یا با شماره 02191025595 تماس بگیرید.

"این مطلب تبلیغاتی است"

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اندازه گیری سطح گلبول های قرمز گلبول های سفید خدمات آزمایش انجام آزمایش تشخیص بیماری دریافت خدمات آزمایش خون قرمز خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۱۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن

معاون وزیر خارجه یمن ضمن دادن هشدار به واشنگتن گفت که یمنی‌ها از طرح‌های متجاوزانه آمریکا مطلع هستند.

به گزارش ایسنا، حسین العزی، معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در صفحه کاربری خود در شبکه ایکس نوشت که یمن از طرح‌های متجاوزانه آمریکا علیه این کشور مطلع است و مسؤولیت پیامدهای حماقت احتمالی برعهده واشنگتن خواهد بود.

این مقام یمنی به آمریکا هشدار داد: اگر اقدامات متجاوزانه علیه ما انجام دهید حتی یک راه امن در منطقه پیدا نخواهید کرد و منافع شما هدف دائمی تمام آزادی‌خواهان خواهد بود.

وی نوشت: من به عنوان یک صلح طلب، آمریکا را نصیحت می‌کنم که به رویکردهای خصمانه خود پایان دهد قبل از اینکه افکار و ایده‌های شکست‌خورده این کشور را به سمت جهنم طولانی‌مدت بکشاند.

پیشتر سخنگوی نیروهای مسلح یمن اخیرا اعلام کرد پدافند هوایی این کشور یک فروند پهپاد آمریکایی ام‌کیو-۹ را که در حال انجام فعالیت خصمانه در آسمان استان صعده بود، با موشک مناسب سرنگون کرده است.

«یحیی سریع» افزود نیروی دریایی یمن‌ همچنین یک نفتکش انگلیسی با نام Andromeda Star را با موشک در دریای سرخ هدف قرار داده است.

وی تاکید کرد که هدف گیری با تعدادی موشک مناسب دریایی انجام شده که منجر به اصابت مستقیم شده است.

سریع تاکید کرد عملیات‌های نظامی ارتش یمن تا زمان پایان محاصره و جنگ علیه غزه ادامه خواهد یافت.

پیش از این یک مقام آمریکایی گفته بود یک پهپاد «ام‌کیو-۹ در سواحل یمن ساقط شده و تحقیقاتی در این‌باره درحال انجام است.

طبق گزارش شبکه آمریکایی ای‌بی‌سی، سه پهپاد از این نوع، از ماه نوامبر ۲۰۲۳ تاکنون در یمن ساقط شده‌اند که ارزش هر کدام از این پهپادها حدود ۳۰ میلیون دلار برآورد شده است.

سریع حدود ۲ هفته پیش اعلام کرد که نیروی دریایی ارتش به عنوان یاری به مردم فلسطین و در پاسخ به تجاوزات آمریکا و انگلیس چهار عملیات نظامی در خلیج عدن با پهپادها و موشک‌های مناسب انجام داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • التهاب عامل کلیدی در پیشرفت آرتروز زانو
  • مشق نوشتن دانش‌آموزان چینی زیر سرم/ شکست اصلاحات آموزشی چین برای تکالیف منزل (فیلم)
  • دستگاه آزمایش غربالگری بیماری‌های ویروسی در قم به بهره‌برداری رسید
  • انجام آزمایش تب مالت دامها نیازمند همکاری مردم در روستاها است
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن