Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاه شیراز با راهیابی ۱۱۷ نشریه و اثر به مرحله‌ نهایی داوری دوازدهمین جشنواره سراسری و رسانه دانشجویی کشور (تیتر ۱۲) در جایگاه اول دانشگاه‌های کشور قرارگرفت.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دانشگاه شیراز با راهیابی ۱۱۷ نشریه و اثر به مرحله‌ی نهایی داوری دوازدهمین جشنواره سراسری و رسانه دانشجویی کشور (تیتر ۱۲) در جایگاه اول دانشگاه‌های کشور تحت نظارت وزات علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرارگرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش دبیرخانه جشنواره تیتر ۱۲ مستقر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در این جشنواره ۱۵۳ دانشگاه شرکت کردند و ۲۸۲۷۱ نشریه و اثر ارسالی برای بررسی و احراز شرایط ورود، به مرحله داوری تیم غربالگری جشنواره رسیده است.

بنا بر این گزارش، تعداد ۲۳۷۸۹ نشریه و اثر وارد مرحله‌ی اول داوری شدند و درنهایت ۸۷۲ نشریه و اثر (۳ درصد آثار شرکت کننده در جشنواره) از ۹۳ دانشگاه با کسب امتیاز لازم، به مرحله‌ی نهایی راه یافتند.

دانشگاه شیراز با ارسال ۲۴۰۱ نشریه و اثر در حوزه‌ی رقابتی ۵ گانه جشنواره، به تفکیک، بخش نشریات برگزیده با ۱۸۸ شماره، بخش آثار برگزیده با ۱۷۴۵ اثر، بخش ویژه با ۳۱۶ اثر و بخش مجازی با ۱۵۱ اثر در جایگاه اول وزارت علوم و جایگاه دوم دانشگاه‌های کشور در حوزه‌ی مشارکت قرارگرفت و هم‌اکنون پس از داوری مرحله‌ی اول، ۱۱۷ نشریه و اثر از دانشگاه شیراز وارد مرحله نهایی داوری شده‌اند که شامل: نشریات برگزیده با ۲۷ شماره، بخش آثار برگزیده با ۶۳ اثر، بخش ویژه با ۱۳ اثر، بخش مجازی با ۱۴ اثر است.

آثار راه یافته از ۵۱ نشریه دانشجویی به نام‌های فن‌آور، تراز، تابش، چیستا، طهورا، مارکوپولو، سی‌وپنج میلیمتر، دف، پابرهنه، رهیافت، مدبر، ندای عدل، پادزیست، خاکدانه، بیوتک، سنتز، فرایند، هفت، آذرخش، شتاب، انرژی، مول، کورسو، توار، لیوا، الکین، تجارت مدرن، آدینه، شوم، نورا، گراف، آرایه، بهین، آژند، نگاه، گیاه پادی، رویش، بنکو، فرصت، اکونوموس، عصر، نفت، اقلیما، زیست فناوری، فصل امید، موعود، اختر، نوباران، پرش، Episteme و Horizon است.

یادآور می‌شود، دانشگاه شیراز در یازدهمین جشنواره سراسری نشریات دانشجویی تیتر ۱۱ در سال ۱۳۹۸ نیز، با کسب ۲۷ رتبه‌ی ملی صدرنشین دانشگاه‌های وزارت علوم شده است. شور و نشاط فعالیت‌های مطبوعاتی در این دانشگاه شایان توجه بوده و این دانشگاه با ۲۰۲ عنوان نشریه‌ی دانشگاهی مجوزدار در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، دینی و قرآنی، ادبی، هنری، ورزشی، صنفی و خبری فعالیت چشمگیری دارد.

شایان ذکر است، از زمان شیوع ویروس کرونا درکشور تا‌کنون، بیش‌از ۲۶۵ شماره نشریه متنوع در دانشگاه شیراز منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نشریه دانشجویی جشنواره نشریه تیتر 12 وزارت علوم وزارت بهداشت دانشگاه شیراز نشریه و اثر تیتر ۱۲ مرحله ی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۱۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جای خالی وزرای علوم و بهداشت در سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی و انتقاد دانشجویان

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ سیزدهمین جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی روز یک شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور رشید جعفرپور قائم مقام معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در سالن ورزشی ۲۲ بهمن دانشگاه فردوسی مشهد افتتاح شد، اختتامیه مراسم ظهر امروز سه‌شنبه، ۱۸ اردیبهشت با حضور عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، مسعود میرزایی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد و ایمان شمسایی مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن همایش های دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

در این مراسم، ۱۲۰ نفر از دانشجویانی که آثار خود را در قالب گزارش، خبر، مصاحبه و ... به جشنواره تیتر ۱۳ ارسال کرده بود جوایزی کسب کردند، اما دانشجویان حاضر از بی توجهی وزرای علوم و بهداشت برای حضور در جمع دانشجویان این جشنواره انتقاداتی کردند و گفتند: ای کاش این ۲ بزرگوار اندکی ما را حمایت می کردند و با حضور خود قوت قلبی جهت ادامه مسیر و درخشش بیشتر در سال های آتی می شدند، اما هم اکنون حسرتی در وجود ما دانشجویان نهفته است که نمی دانیم چگونه آن را بیان کنیم.

برخی از دانشجویان وزارت علوم و وزارت بهداشت معتقد بودند که اگر محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در میان دانشجویان حاضر در جشنواره نشریات دانشجویی حاضر می شدند، می توانستیم از نزدیک با آنها به گفت و گو و تعامل بپردازیم و انتقادات خود را وارد کنیم، اما ما همچنان برای ایران قوی تر و آباد تر تمام تلاش خود را بکار می گیریم و این موضوع باعث دلسردی ما نخواهد شد.

گفتنی است؛ وزیر علوم و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی بیانیه خود را به جشنواره تیتر ۱۳ ارسال کردند و معاونت فرهنگی وزارت علوم و مدیر کل مطبوعات و رسانه های داخلی هر کدام به قرائت آنها پرداختند.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • زلفی گل به «تیتر ۱۳» نیامد/ بی‌نظمی در روند جشنواره حاصل شتابزدگی وزارت علوم
  • جشنواره نشریات دانشجویی «تیتر ۱۳» به ایستگاه آخر رسید
  • جای خالی وزرای علوم و بهداشت در سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی و انتقاد دانشجویان
  • برگزیدگان سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی اعلام شدند
  • دانشجویان باید با «تیتر» نقشه راه را به رؤسای دانشگاه‌ نشان دهند
  • ضرورت جهش نوین نشریات دانشجویی در جهت حل مساله دانشگاه‌ها
  • دانشجویان باید با یک تیتر نقشه راه را به روسای دانشگاه‌ها نشان دهند
  • دانشجویان پرانگیزه؛ اما مسئولان همچنان در خواب غفلت!/ دل نوشته‌های دانشجویی را جدی بگیرید تا مشکلات مملکت حل شوند
  • برتری ۴ نشریه دانشگاه آزاد رودهن میان نشریات دانشجویی واحد‌های دانشگاهی
  • استقبال دانشجویان و جای خالی مسئولین در اولین روز جشنواره «تیتر ۱۳» + فیلم