Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ‌مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر فعالیت مهدهای کودک‌ تحت نظارت کارگروه انتقال انجام می‌شود، گفت: هنوز دستورالعمل‌ جدیدی برای میزان شهریه و نحوه ثبت‌نام مهدکودک‌ها در سال تحصیلی۱۴۰۰ به استان‌ها ابلاغ نشده است.

وحید محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص فعالیت‌های مهدهای کودک، اظهار کرد: هنوز از سوی وزارت آموزش و پرورش دستورالعمل‌های جدیدی برای نوع فعالیت، میزان شهریه و نحوه ثبت‌نام مهدکودک‌ها در سال ۱۴۰۰ به استان‌ها ابلاغ نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حال حاضر فعالیت مهدکودک‌ها تحت نظارت کارگروه انتقال «سازمان تعلیم و تربیت کودک» است، اضافه کرد: این کارگروه به منظور تسریع و تسهیل انجام امور مربوط به مهدهای کودک در استان تشکیل شده است و با مشارکت همکارانی از اداره بهزیستی و آموزش و پرورش اصفهان در حال فعالیت بوده و امور مهدهای کودک استان را دنبال می‌کنند.

فعال شدن کارگروه انتقال مهدهای کودک از بهزیستی به آموزش و پرورش

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، تصریح کرد: در کارگروه انتقال مهدهای کودک از بهزیستی به آموزش و پرورش، مصوب شد تمام مجوزهای موافقت اصولی، پروانه فعالیت، پروانه مسئول فنی و مرخصی، مهلت بازگشایی و راه‌اندازی مجدد که پیش از این در سازمان بهزیستی صادر شده تا پایان سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ معتبر باشد و در صورت اتمام مدت اعتبار تا تاریخ مذکور نیازی به تمدید مجدد ندارند.

محمودی ادامه داد: فعالیت کارگروه انتقال استان تا ابلاغ و تشکیل سازمان جدیدی برای امور فعالیت و نظارت بر مهدهای کودک ادامه دارد تا با تعیین سازمان مربوطه از سوی وزارت آموزش و پرورش فعالیت این مراکز به طور رسمی تعریف و آغاز شود.

شهریه مهدکودک‌ها در سال ۱۴۰۰ بر مبنای سال قبل است

وی اضافه کرد: مهدکودک‌هایی که دارای پروانه فعالیت یا مجوزهای مهلت بازگشایی، مرخصی و توقف موقت هستند تا استقرار کامل سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک و ابلاغ دستورالعمل‌های جدید، فرآیند تعیین مکان معرفی شده آنها بر اساس ضوابط و مقررات سازمان بهزیستی انجام خواهد شد.

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص برنامه اجرایی مهدهای کودک، خاطرنشان کرد: مهدکودک‌هایی که قصد راه اندازی مجدد و یا جابجای مکان فعالیت دارند، باید درخواست را در کارگروه انتقال مطرح کنند و این کارگروه در این زمینه اظهارنظر نهایی را ارائه می‌دهد.

محمودی، اظهار کرد: وظیفه کارگروه کشوری و استانی نظارت بر امور فوق است و شهریه مهدکودک‌ها نیز در سال مالی ۱۴۰۰ با مبنا قرار دادن سال گذشته در هر استان و بر اساس مصوبه سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان به صورت درصدی تعیین و پس از ابلاغ از سوی کارگروه کشوری، به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

کد خبر 504672

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مهدکودک ثبت نام ساماندهی مهد کودک ها وزارت آموزش و پرورش ابلاغیه ساماندهی مدیریت مهد کودک ها مدارس غیردولتی مشارکت مردمی آموزش و پرورش اصفهان میزان شهریه مهدهای کودک اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان وحید محمودی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کارگروه انتقال آموزش و پرورش مهدهای کودک مهدکودک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۱۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد

ایسنا/یزد معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به فعالیت ۱۰۶ آموزشگاه آزاد هنری دارای مجوز در استان و معافیت این آموزشگاه‌ها از پرداخت مالیات، اعلام کرد: افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه این آموزشگاه‌ها به وزارت ارشاد پیشنهاد شده است.

  «سیدعباس دهقان» در نشست با مدیران مسئولان آموزشگاههای آزاد هنری استان افزود: مطابق بند «ل» ماده ۱۳۹ قانون مالیات های مستقیم بر آموزشگاهها، این صنف از پرداخت مالیات معاف هستند.

وی در عین حال تاکید کرد: آموزشگاه‌ها برای معافیت از مالیات می‌بایست فرم اظهارنامه مالیاتی و دفتر اسناد مالی داشته باشند و فعالیت اقتصادی نیز در آموزشگاه آزاد هنری نداشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به حمایت از آموزشگاههای آزاد هنری استان اظهار کرد: در راستای تداوم فعالیت هنری و همچنین تجهیز کردن آموزشگاه‌ها پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه بر مبنای تعرفه سه ماهه آخر سال گذشته به دفتر بر نامه‌ریزی و آموزش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارایه شد.

این مسئول ادامه داد: همچنین معرفی نامه برای اخذ تسهیلات بانکی طبق درخواست تسهیلات تبصره ۱۶ توسط واحد اشتغال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد به آموزشگاههای آزاد هنری انجام می شود.

معاون هنری و سینمایی استان، بر اخذ کارت صلاحیت تدریس توسط هنرآموزان آموزشگاهها تاکید کرد و گفت: آموزشگاه‌هایی که دارای مجوز قدیمی هستند پیگیری لازم برای دریافت مجوز دائمی از سامانه http://sso.farhang.gov.irرا انجام دهند.

دهقان در بخش دیگری از سخنانش رعایت شئونات اسلامی، نصب نرخنامه و مجوز فعالیت، ارایه گزارشهای سه ماهه آموزشگاه را در سامانه مربوطه را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، ۱۰۶ آموزشگاه آزاد هنری در رشته‌های تخصصی نمایش، تجسمی، موسیقی، خوشنویسی و هنرهای سنتی با مجوز دائمی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در سطح استان فعالیت می کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد
  • انتقاد از رایگان نشدن هزینه سمپاد دهک اول تا چهارم
  • فعالیت‌های آموزش محور در حوزه سلامت، تقویت می‌شود
  • حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی