Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مسئول بسیج مهندسین کشاورزی گیلان با اشاره به نبود اطلاع‌رسانی صحیح تقویم رهاسازی آب به کشاورزان گفت: با توجه به عدم آگاهی کشاورزان از تقویم رهاسازی آب، پیش‌بینی ما کاهش عملکرد است. - اخبار استانها -

مرتضی مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، اظهار داشت: علاوه بر مشکلات تنش آبی امسال با مشکل عدم آگاهی کشاورزان از نحوه تهیه کودهای  پایه مواجه بودیم زیرا امسال این روند از طریق سامانه‌ انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی سپاه گیلان گفت: بسیاری از کشاورزان به‌دلیل نبود اطلاع‌رسانی صحیح، در سامانه ثبت نام نکرده و کود پایه را هم تهیه نکرده‌ بودند که ما در 13 شهرستان برای اطلاع‌رسانی به کشاورزان و تأمین کود پایه مورد نیاز آن‌ها اقدام کردیم.

مرادی با بیان اینکه درصدی از کشاورزان کودهای پایه را استفاده نکرده‌اند و به نظر می‌رسد حدود 10 درصد کشاورزان استان امسال با افت شدید میزان محصول مواجه باشند افزود: بسیج جامعه مهندسان کشاورزی امسال اهتمام خود را در اطلاع‌رسانی درباره تقویم رهاسازی آب گذاشته است.

کشت پایلوت رقم «کیان» در مزارع گیلان؛ هدف حفظ پایداری تولید برنج استجانشین فرمانده سپاه گیلان: "نخبگان بسیجی" از ظرفیت علمی خود برای رفع مشکلات استان استفاده کننداستاندار گیلان: تولید مرغ در گیلان بیشتر از نیاز مصرفی استان است

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی سپاه گیلان خاطرنشان کرد: طرح بسیج همگام با کشاورز و استفاده به موقع کشاورزان از کودهای پایه و اطلاع‌رسانی برای ثبت نام در سامانه از دیگر مباحثی است که بسیج جامعه کشاورزی امسال دنبال می‌کند.

وی گفت: در شبکه طرح بسیج همگام با کشاورز که 50 درصد از شالیکاران استان را در بردارد 100 درصد این کشاورزان کودها را تهیه و بهره‌گیری کردند؛ امسال در رزمایش خدمات‌رسانی عمومی 75 تن کود دو سولفات پتاسیم رایگان با کمک بسیج جامعه مهندسان کشاورزی و جهاد کشاورزی بین شالیکاران گیلان توزیع شد.

مرادی ابراز داشت: به جهت گران شدن کودهای شیمیایی و سامانه‌ای شدن توزیع آن بسیاری از کشاورزان تا اردیبهشت‌ماه از روند توزیع کودها اطلاع‌ نداشتند که در نهایت این موضوع از طریق گروه‌های آموزشی در فضای مجازی اطلاع‌رسانی شد و کشاورزان پای‌کار آمدند.

وی افزود: پیش‌بینی ما این است که امسال با توجه به کمبود آب و عدم آگاهی کشاورزان از تقویم رهاسازی آب، گرانی بیش از اندازه کودهای شیمیایی و عدم اطلاع‌رسانی‌ صحیح برای توزیع آن خود به خود شاهد کاهش عملکرد باشیم اما در مزارعی که تحت پوشش طرح بسیج همگام با کشاورز هستند به‌دلیل اطلاع‌رسانی آنلاین و به‌موقع انتظار افزایش عملکرد نیز داریم.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی سپاه گیلان با بیان اینکه از همه کشاورزان تقاضا داریم تا از علم روز در کشاورزی بهره‌گیری کنند گفت: توجه به تقویم رهاسازی آب که در فضای مجازی بارگذاری می‌شود و همچنین توجه به آب و هوا برای کودپاشی و سم‌پاشی در زراعت حائز اهمیت بسیاری است.

مرادی با تأکید بر اینکه امروزه ثابت شده استفاده از علم روز و تجهیزات مورد نیاز برای زراعت برنج می‌تواند هم در کمیت و کیفیت محصول مؤثر باشد عنوان داشت: معمولاً کشاورزانی که با فضای مجازی آشنایی ندارند با ضرر و زیان‌هایی مواجه می‌شوند.

وی افزود: توصیه ما به کشاورزان این است که اگر خود به این فضا آشنایی ندارند از طریق فرزندان و یا اعضای خانواده با عضویت در گروه‌های آموزشی شهرستان‌ها که در فضای مجازی ایجاد شده از آموزش‌ها بهره‌مند شوند؛ امسال بیش از 47 مورد کلیپ آموزشی در فضای مجازی برای کشاورزان بارگذاری شد.

انتهای پیام/614/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بسیج مهندسین کشاورزی فضای مجازی اطلاع رسانی سپاه گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۲۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تعامل صنعتگران با رسانه ها برای جهش تولید

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مهدی پارسا عصر دوشنبه در همایش رسانه ای روایان پیشرفت که با همت بسیج رسانه و بسیج کارگری سپاه قدس گیلان در یکی از کارخانجات استان برگزار شد، اظهار کرد: کارگران چراغ راه توسعه و پیشرفت کشور هستند و با وجود تلاش این عزیزان است که تولید جان گرفته است.

رییس سازمان بسیج رسانه گیلان با استناد از بیانات مقام معظم رهبری در حوزه روایتگری دستاوردهای انقلاب اسلامی اضافه کرد: روایت اول فرصت جولان رسانه ای دشمن را می گیرد و عرصه را برای روایت سازی ها شبهه انگیز تنگ می کند.

پارسا با اشاره به نقش محوری رسانه ها در جهاد تبیین بیان کرد: تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی سرلوحه کار رسانه ها قرار گیرد.

وی با اشاره به سیاه نمایی و القای یاس و ناامیدی در جامعه از سوی دشمن افزود: امیدافزایی همراه با مطالبه گری درست و به هنگام از جامعه رسانه ای و خبرنگاران دور از انتظار نیست.

رییس سازمان بسیج رسانه گیلان با بیان اینکه رسانه ها برای تبیین دستاوردهای انقلاب قلم فرسایی کنند، گفت: نقش رسانه ها در مردمی سازی اقتصاد و تولید و جریان سازی تولید و اشتغال محوری است.

پارسا با اشاره به اینکه رسانه بازوان قدرتمند تولید و صنعت به شمار می رود، اضافه کرد: تعامل تولیدگران و رسانه ها در راستای جهش تولید ضرورت دارد.

کد خبر 6092525

دیگر خبرها

  • «جام جم» باز هم تولید می‌شود
  • ضرورت تعامل صنعتگران با رسانه ها برای جهش تولید
  • چشم انتظاری شالیکاران برای رهاسازی آب سد
  • نقش حیاتی تولید در گره گشایی مشکلات جامعه
  • وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست
  • رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد
  • رصد دقیق ۴۷۰۰۰۰ هکتار برنج شمال با داده‌های فضایی
  • برآورد سطح زیرکشت برنج با داده‌های فضایی برای نخستین بار
  • ضرورت تعیین تکلیف چای سنواتی/ دغدغه کشاورزان برطرف شود
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود