Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «عباس تابش» روز یکشنبه در جریان بازدید از شهرک صنعتی کرمانشاه در جمع خبرنگاران افزود: متاسفانه مردم امروز از نوسانات قیمت کالاها گله‌مندند و خواهان برگشت ثبات در بازار هستند که یکی از شاخص‌هایی که باعث ثبات در بازار می شود بحث تامین کالا است که اساس بازار نیز هست.

وی اظهار داشت: متاسفانه در این چند سال ابر مشکلاتی مانند، تحریم، نرخ ارز، کرونا، سیل، زلزله و از خشکسالی داشته ایم که باعث بی ثباتی قیمت در بازار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: قاعدتا افزایش و بالا بردن تولید می‌تواند ضامن ثبات قیمت در بازار شود که در این راستا امیدواریم با حمایت جدی از تولید کنندگان این اتفاق بیفتد.

در توسعه فروشگاه های زنجیره ای عقب هستیم

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور در بخش پایانی سخنانش گف: در چند سال مقام معظم رهبری تاکید جدی بر روی حمایت از تولید دارند و امیدواریم با حمایت از بخش تولید و رونق آن شاهد رفع مشکلات مربوط به تامین کالاها و به دنبال آن توزیع آن در کشور باشیم.

تابش اضافه کرد: به اسناد قانون برنامه، ۲۰ درصد سهم خُرده فروش ها را باید به فروشگاه های زنجیره ای اختصاص بدهیم که برای این کارانتظار داریم فروشگاه های زنجیره ای با توسعه فضای فیزیکی بستر مناسبی برای توزیع آماده کنند.

او تصریح کرد: بعضا ما در فروشگاه های زنجیره ای شاهد همان سنتی نگری قدیم هستیم که انتظار داریم به سمت هوشمند و فروش اینترنتی و با هدف ایجاد نظم در توزیع و پخش حرکت کنند.

وی با بیان اینکه در مجموعه فروشگاه های افق کوروش شاهد این نظام تامین و توزیع هستیم، گفت: از نظر رشد فروشگاه زنجیره ای در کشور نسبت به برنامه توسعه عقب هستیم و باید در این خصوص اهتمام به خرج دهیم.

نظام توزیع باید اصلاح شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور در ادامه گفت: نظام توزیع درست منسجم و هوشمند پخش کالا از دیگر موضوعات مهم است که بتوانیم کالا را بهینه به دست مردم برسانیم ، که یک نمونه آن راه اندازی فروشگاه های زنجیره ای است که بدون واسطه دلالان، کالاها با قیمت مناسب به دست مردم برسد.

تابش افزود: یکی دیگر از مواردی که باعث ثبات قیمت بازار می شود، ایجاد انباره های مکانیزه در سطح استان ها است که ظرفیت پشتیبانی از کالاهای بازار را بالا ببرد و احساس امنیت غذایی ایجاد کنند و این یکی از پدافند های غیر عامل نیز هست که می توانند این اطمینان را به مردم بدهد که در سخت ترین شرایط غذا دارند.

او گفت: دلایل عدم ثبات قیمت نبود کالا است اینکه بازاری و مردم احساس کنند کالا نیست و همین که مردم احساس کنند کالا و غذا هست ثبات می آورد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور روز یکشنبه به استان کرمانشاه سفر کرد و قرار است در این سفر با استاندار و امام جمعه دیدار کند و از چند واحد تولیدی و صنعتی در شهرک های صنعتی استان نیز بازدید نماید.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت بیش از هزار واحد تولیدی و صنعتی با بیش از ۳۰هزار نفر اشتغالزایی دارد.

برچسب‌ها فروشگاه‌های زنجیره‌ای سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان رونق تولید کالای اساسی جهش تولید شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق‌کوروش کرمانشاه صمت پروندهٔ خبری ۱۴۰۰؛ سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فروشگاه های زنجیره ای سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان فروشگاه های زنجیره ای سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان رونق تولید کالای اساسی جهش تولید شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش کرمانشاه صمت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان فروشگاه های زنجیره ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۲۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت بنیه تولید داخلی کشور لازمه توسعه اقتصادی است

به گزارش خبرنگار مهر، بختیار خلیقی ظهر پنج شنبه در جلسه توجیهی اهداف و برنامه‌های عملیاتی تحقق شعار سال ۱۴۰۳ صنعت، معدن و تجارت کردستان، اظهار کرد: امسال مقام معظم رهبری «جهش تولید با مشارکت مردم» را به عنوان شعار سال جاری معرفی کردند و باید برای تحقق این شعار همه دست به دست هم دهند.

وی افزود: شعار امسال بیانگر توجه به تولید ملی در سایه مشارکت همگانی است و مقام معظم رهبری با تعیین این شعار امسال این مهم را مورد تاکید قرار دادند.

وی خاطرنشان کرد: جهش تولید می‌تواند خسارت‌های اقتصادی ناشی از اختلال در بازار ارز و کاهش ارزش پول را جبران کند و ارتباط بین صنعت و دانشگاه و فعالیت‌های دانش بنیان را رونق ببخشد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان یادآور شد: این اداره‌کل برتامه‌های خود را برای تحقق شعار سال برنامه‌ریی و مشخص کرده و انتظار داریم مردم در این راستا همراهی لازم را داشته باشد.

خلیقی با بیان اینکه دستیابی به توسعه اقتصادی و رشد پایدار نیازمند تقویت بنیه تولید داخلی کشور است، تصریح کرد: کردستان در حال حاضر ظرفیت‌های صنعتی، معدنی و تولیدی مناسبی دارد اما برای بهره‌برداری از آن نیاز به برنامه ریزی مناسب و مشارکت هر چه بیشتر مردم است.

وی همراهی مردم، صنعتگران، معدن کاران، بازاریان و تمامی طیف‌ها و گروه‌های جامعه را در توسعه مؤثر دانست و گفت: زمانی می‌توانیم شاهد توسعه کشور و استان باشیم که همه خود را برای تحقق آن مسؤول بدانیم.

خلیقی اضافه کرد: در حال حاضر جهش تولید امکان جبران خسارت‌های اقتصادی ناشی از اختلال در بازار ارز و کاهش ارزش پول ملی در کشور را فراهم خواهد کرد.

کد خبر 6095089

دیگر خبرها

  • تقویت بنیه تولید داخلی کشور لازمه توسعه اقتصادی است
  • سهم ۲۴ درصدی مرکبات و کیوی در تولید ناخالص مازندران
  • محکومیت فروشگاه زنجیره‌ای متخلف در ارومیه
  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • زیر ساخت‌ بازار فروش عشایر چهارمحال‌ و بختیاری فراهم می‌شود
  • زنجیره تولید دارو در البرز باید توسعه یابد
  • جهش تولید بدون تکیه بر نیروی کار میسر نیست
  • جهش تولید با فعالیت کارگران معنا و مفهوم می‌یابد
  • تحقق مشارکت مردم در رشد تولید با توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • استفاده از پایاب های کشاورزی در حوزه آبزی پروری