Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق در نشست خبری امروز در وزارت نیرو گفت: در خصوص خاموشی‌هایی که میزان محدودیت در تولید و میزان مصرف از قبل مشخص باشد می‌توان جداول خاموشی را برنامه ریزی و منتشر کرد، اما وقتی خاموشی به دلیل نقص یا مشکل فنی در شبکه باشد که بیشتر با حوادث ناخواسته و عملکرد رله‌های حفاظتی و به منظور حفظ پایداری شبکه برق رخ می‌دهد، امکان اطلاع رسانی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رجبی مشهدی در خصوص طرح تعویض کولر‌های گازی فرسوده نیز گفت: این طرح در سال گذشته به تصویب شورای اقتصاد رسید، اما چون الزام استفاده از تولیدکنندگان داخلی در این مصوبه وجود دارد، با مشخصات فنی و استاندارد‌های تعیین شده، تولید کنندگان داخلی امکان تولید نداشتند به همین دلیل مشخصات فنی اصلاح و دوباره به تصویب شورای اقتصاد رسید.

او ادامه داد: براساس برنامه ریزی‌ها، این طرح امسال کلید می‌خورد و فراخوان‌هایی برای شناسایی و حضور تولیدکنندگان داخلی منتشر می‌شود.

سخنگوی صنعت برق کشور همچنین درباره شناسایی مراکز استخراج غیرمجاز رمز ارز نیز بیان کرد: تاکنون ۳۶۴۶ مرکز غیرمجاز استخراج رمز ارز شناسایی شده است که از این مراکز ۱۹۶ هزار و ۲۳۳ ماینر کشف شده است.

او ادامه داد: توان برق مصرفی این مراکز ۵۷۰ مگاوات در محل مصرف بود که برای تولید این میزان برق باید نیروگاهی به بزرگی ۷۵۰ مگاوات احداث می‌شد که با شناسایی این مراکز تعداد بسیار زیادی از مردم از خاموشی برق نجات یافتند.

رجبی مشهدی همچنین در خصوص ضرورت استفاده مراکز حساس مانند بیمارستان‌ها از مولد‌های اضطراری نیز گفت: بیمارستان‌ یا هر مرکز حساس دیگری که نیاز حیاتی به برق دارد، موظف به احداث مولد‌های اضطراری است ضمن آنکه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی هیچگاه در اولویت قطع برق قرار نمی‌گیرند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت نیرو مولد برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۲۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن آبزیان پرورشی در ایران + فیلم

رئیس سازمان شیلات ایران با بیان اینکه سال گذشته یک میلیون و ۴۸۰ هزار تن انواع آبزیان در کشور تولید شد گفت: امسال میزان تولید آبزیان با افزایش ۲۲۰ هزار تن به بیش از ۱.۵ میلیون تن خواهد رسید. - اخبار استانها -

سیدحسین حسینی در گفتگویی با خبرنگار تسنیم در بوشهر با اشاره به اینکه زیرساخت‌های پرورش آبزیان در سواحل ‌سراسر کشور برای تولید محصولات توسعه می‌یابد اظهار داشت: 5 هزار و 800 کیلومتر ساحل در سراسر کشور یکی از ظرفیت‌های اصلی در حوزه تولید غذا، پرورش آبزیان و اشتغال محسوب می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه استان بوشهر از توانمندی بالایی در عرصه تولید آبزیان دارد گفت: استان بوشهر در عرصه تولید آبزیان از سابقه طولانی برخوردار است و همواره توسعه طرح‌های دریا محور در سواحل در دستور کار خود قرار داده است.

وی از ایجاد شهرهای مولد در سواحل خبر داد و تصریح کرد: یکی از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم ایجاد خانه و خانواده‌های مولد در قالب کانون یا شهر مولد و استان بوشهر در این عرصه پیشتاز است.

رئیس سازمان شیلات ایران از اجرایی شدن مصوبه سفر رئیس جمهور در زمینه ایجاد خانه و یا شهر مولد در استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: در این راستا اراضی مورد نظر در اجرایی شدن شهر مولد از منابع طبیعی به شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر تحویل شد و امسال این مهم به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

حسینی بیان کرد: در شهرهای مولد در واگذاری اراضی در قالب زمین مسکونی، تولید هم در دستور کار قرار می‌گیرد و در سواحل طرح‌های پرورش آبزیان اجرایی می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی توسعه سواحل در اجرایی شدن شهرها و کانون‌های مولد را یکی از طرح‌های مهم شیلات دانست و تأکید کرد: نگاه سازمان شیلات به دریا و سواحل توسعه دریامحور است.

وی در ادامه تولید یک‌میلیون و 480 هزار تن آبزیان در کشور را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: این میزان تولید در سال گذشته محقق شد و در مجموع در دولت سیزدهم تاکنون میزان تولید آبزیان 220 هزار تن افزایش یافته است.

رئیس سازمان شیلات ایران از افزایش تولید آبزیان پرورشی در آب‌های شور، دریا، کرانه و پس‌کرانه خبر داد و گفت: امسال میزان تولید آبزیان پرورشی با افزایش 220 هزار تن به بیش از 1.5 میلیون تن خواهد رسید.

.

انتهای پیام/190/.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن آبزیان پرورشی در ایران + فیلم
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در تقویت معیشت خانوارها دارد
  • مزایای بیمارستان سیار در موقعیت های بحرانی و اضطراری
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟
  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است
  • تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد
  • ضربه به تولید با تصمیم‌گیری برای خاموشی چاه موتورهای کشاورزی