Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-09@02:04:43 GMT

164 اختراع ایرانی بین‌المللی شد

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۳۲۳۱۷

164 اختراع ایرانی بین‌المللی شد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تاکنون بیش از 2 هزار و 200 درخواست برای دریافت حمایت ثبت اختراع به کانون ثبت پتنت ایران ارسال شده که از این میان پس از ارزیابی محتوایی 364 پرونده مورد تایید قرار گرفته است. کانون با حمایت بیش از 90 درصدی خود از مخترعان آنها را در مسیر سخت ثبت بین المللی اختراع در ادارات معتبر حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسیری هموار برای ورود محصولات فناورانه به بازارهای جهانی.

آمریکا، اتحادیه اروپا، کانادا و چین کشورهایی هستند که کانون ثبت اختراع بین‌المللی را در آنها انجام می‌دهد.

ثبت بین المللی دارای اهمیت بالایی است. پتنت یک اختراع ثبت شده است هر فردی با تلاش و خلاقیت ذهن خود اختراع خلق می‌کند و می‌خواهد که تمام حقوق مادی و معنوی آن را برای خود داشته باشد و از سوی دولت‌ها یک سیستم حمایتی به وجود آمده است که فرد می‌تواند اختراع خود را به پتنت تبدیل کند و آن را به ثبت برساند.

در واقع پتنت یک قانون است که مانع دزدیده شدن ایده می‌شود، وقتی که یک اختراع پتنت دریافت می‌کند مخترع مالک آن پتنت می‌شود و بعد از گذشت محدودیت زمانی تعیین شده حق ساخت و استفاده و فروش اختراع در اختیار عموم قرار می‌گیرد.

کسانی که حق پتنت دارند در صورت نیاز می‌توانند مالکیت خود را به فرد دیگر بفروشند. ثبت کردن اختراع به عنوان پتنت اجباری نیست.

با توجه به نقش مالکیت معنوی ابداعات و اختراعات، در ترغیب جامعه مخترعین، پژوهشگران، شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان به انجام تحقیقات، بیشتر، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در این حوزه اقدام به ایجاد یک زیرساخت اساسی کرد.

کانون پتنت ایران با حمایت این معاونت ایجاد شد تا از مخترعین و مالکیت معنوی آنها حمایت کند.

ثبت مقدار پتنت بین‌المللی یکی از نشانه‌های پیشرفت کلی زیست‌بوم نوآوری کشور محسوب می‌شود. به تازگی آمار میزان ثبت بین‌المللی پتنت کشور منتشر شده است و  164 اختراع، به ثبت رسیده است.

 

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اختراع پتنت مخترع ایرانی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۲۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور فعال بانک صادرات در نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، این بانک با توجه به سابقه ارزشمند پشتیبانی و حمایت از بنگاه‌ها و شرکت‌های فعال در صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، میزبان فعالان این صنعت در سالن خلیج‌فارس (سالن ۴۴) مجموعه نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران است.

حمایت از صنایع و پروژه‌های ملی از جمله مهمترین اهداف بانک صادرات ایران به شمار می‌رود و این بانک طی سالیان اخیر اقدامات قابل توجهی در این زمینه انجام داده است.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به عنوان بزرگترین رخداد صنعتی و تجاری ایران که سالانه با حضور جمع کثیری از شرکت‌های توانمند داخلی و خارجی در زمینه صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برپا می‌شود، فرصت مغتنمی است تا شرکت‌های فعال در این صنعت دستاوردها و محصولات خود را در معرض بازدید دست اندرکاران و متخصصان این صنعت قرار دهند و با در نظر گرفتن روند تقاضای بازارها و سمت و سوی رشد این صنعت، فعالیت‌ها و نوآوری‌های آتی خود را هدایت کنند.‌

کد خبر 6100347

دیگر خبرها

  • نمایشگاه بین المللی کتاب ۱۴۰۳ با حمایت بانک ملی ایران آغاز به کار کرد
  • چین و بازیگری جهانی؛ ۱۲ محور پکن برای پایان جنگ اوکراین
  • یادداشت| اینوتکس؛ صحنه‌ای جهانی برای نوآوری ایرانی
  • حضور فعال بانک صادرات ایران در نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی
  • حضور فعال بانک صادرات در نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی
  • بیانیه شدیداللحن قطر در واکنش به حمله اسرائیل به رفح
  • حمایت ستاد ملی جمعیت از آثار هنرمندان با موضوع جمعیت
  • حمایت جمعی از مردم و بسیجیان مهریز از طرح نور
  • تشکیل زنجیره انسانی مردم کرمان در حمایت از طرح نور پلیس
  • آغاز به کار نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان