Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-05@03:05:53 GMT

وجود ۱۶ سکونت‌گاه غیررسمی در شهر قم

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۳۲۸۶۳

وجود ۱۶ سکونت‌گاه غیررسمی در شهر قم

روح‌الله کریمی – همشهری آنلاین:

حاشیه‌نشینی یکی از چالش‌های جدی در گسترش جرایم و آسیب‌های اجتماعی در قم است. حدود یک سوم از مردم این شهر زیر سقف‌های لرزان بافت فرسوده و سکونت‌گاه غیررسمی زندگی می‌کنند.

غیر از بافت فرسوده که بیشتر در هسته مرکزی و بافت قدیمی شهر وجود دارد، بیش از ۱۶۳ هزار نفر در ۲۰ هزار و ۱۶۵ هکتار سکونت‌گاه‌های غیررسمی بسر می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شهر دارای ۱۶ سکونت‌گاه غیررسمی شامل عباس آباد، شهرک مهدیه، شهرک فاطمیه، قلعه کامکار، شیخ آباد، شادقلی خان، علی آباد سعدگان، دانیال نبی، یزدانشهر، شهید جوینده، پیرامون شهید محلاتی، اکبرآباد، اراضی بیگدلی، اسماعیل آباد، جمکران و شهرک صاحب الزمان(عج) است. غیر از اسماعیل آباد و بخش کمی از جمکران، بقیه محله‌ها در محدوده مصوب شهری شکل گرفته‌اند.

شهرک فاطمیه با ۳۲۸ هکتار اراضی و ۳۰ هزار جمعیت بیشترین مقدار سکونت‌گاه غیررسمی و جمعیت را داراست. جمکران و قلعه کامکار نیز در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

اقدامات عمرانی در سکونت‌گاه‌های غیررسمی

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی قم در گفت و گو با خبرنگار همشهری به فعالیت‌های انجام شده در سکونت گاه‌های غیررسمی اشاره و اظهار کرد: احداث ۴ سالن ورزشی، ساخت ۲ واحد آموزشی، احداث ۹ خانه دانش و زمین چمن مصنوعی، ساخت ۴ مرکز بهداشت درمانی و یک کلانتری از جمله اقدامات اجرایی در محدوده سکونت گاه‌های غیررسمی است که قبل از سال ۹۴ اجرایی شده است.

داود طلوعی بیان کرد: از سال ۹۴ تا ۹۸ نیز مجتمع درمانی امام حسن(ع)، مجتمع درمانی ایثار، مدرسه احمدلو، درمانگاه امام علی(ع) و دبیرستان شهرک فاطمیه ساخته شده است.

به گفته وی، برای احداث فضای ورزشی در شهرک فاطمیه و تخصیص ۸۲۵ تن قیر برای آسفالت محله‌های هدف بازآفرینی با ۳۴ میلیارد و ۶۹۸ میلیون ریال اعتبار به شهرداری کمک شده است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم افزود: در حال حاضر ۲ پروژه تکمیل واحد آموزشی و توسعه و تکمیل مرکز جامع سلامت خازنی در منطقه شیخ آباد در دست اجراست.

اگرچه در سال‌های اخیر در قالب بازآفرینی شهری، طرح‌های مختلف درمانی و بهداشتی، آموزشی، خدماتی و فضای سبز، ورزشی و... در مناطق حاشیه‌ای شهر قم اجرا شده ولی سایه محرومیت همچنان روی این مناطق وجود دارد. مهم‌ترین دلیل شکل‌گیری این سکونت‌گاه‌ها فقر و پایین بودن درآمد است، بنابراین مردم این مناطق انتظار دارند در کنار توسعه خدمات مختلف و طرح‌های عمرانی، برای فقرزدایی و اشتغالزایی مردم هم چاره‌اندیشی شود.

کد خبر 612010

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سکونت گاه های غیررسمی سکونت گاه غیررسمی شهرک فاطمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۲۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصول درمانی طب سنتی برای زیبایی پوست (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فواید فوق العاده انجیر در دوران بارداری (فیلم) درمان سنتی عفونت لثه از نگاه طب سنتی (فیلم) علائم و عوارض بیماری کاوازاکی (فیلم)

دیگر خبرها

  • (ویدئو) اصول درمانی طب سنتی برای زیبایی پوست
  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • اصول درمانی طب سنتی برای زیبایی پوست (فیلم)
  • اصول درمانی طب سنتی برای زیبایی پوست
  • سفر فرزین به ریاض چه تاثیری بر بازار غیررسمی ارز داشت؟
  • افزایش آمار جمعیت بدمسکن در کشور
  • شهادت ۱۰ هزار زن فلسطینی در جنگ غزه
  • ورزش درمانی برای رفع کف پای صاف
  • خدمات درمانی برای کودکان زیر هفت سال رایگان است
  • معامله ارز، بی‌رونق‌تر از دیروز