Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@02:55:53 GMT

افزایش قیمت در انتظار روغن خودرو

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۳۲۸۶۴

افزایش قیمت در انتظار روغن خودرو

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، داوود سعادتی‌نژاد در مورد افزایش قیمت روغن اتومبیل اظهار کرد: از نظر قانونی هنوز افزایش قیمتی برای روغن ماشین رخ نداده است. کارخانه‌ها قیمت روغن‌های صنعتی را 35 درصد افزایش داده‌اند، ولی هنوز موافقت سازمان حمایت گرفته نشده است. 

وی افزود: افزایش قیمت روغن اتومبیل هنوز اعمال نشده اما توزیع آن کاهش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عرضه روغن اتومبیل در بازار بسیار کاهش یافته است، وقتی چنین اتفاقی می‌افتد جای خالی آن را روغن‌های تقلبی و دست دوم پر می‌کند به همین دلیل امیدواریم که کارخانه‌ها توزیع بیشتری داشته باشند. کارخانه‌ها به خاطر اینکه قیمت افزایش پیدا کند توزیع را کاهش داده‌اند و می‌گویند که مواد اولیه را با ارز نیمایی وارد می‌کنند و قیمت‌های فعلی برای آنها به صرفه نیست اما نتوانستند موافقت افزایش قیمت را جذب کنند و به همین علت عرضه را کاهش دادند.

سعادتی‌نژاد با اشاره به فروش تحمیلی برخی کارخانه‌ها گفت: قبلا توزیع روغن صنعتی و اتومبیل در بازار به صورت مویرگی بود اما الان بعضی از کارخانه‌ها حتی کالای تحمیلی می‌فروشند. برای مثال می‌گویند 10 کارتون از روغنی که مصرف کمتری دارد بخرید تا 5 کارتون روغن مصرفی بفروشیم و این موضوع در بازار مشکل ایجاد کرده است.

رییس اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن، فیلتر و پنچرگیران تهران تصریح کرد: کارخانه‌ها ادعا می‌کنند که توزیع را انجام می‌دهند و تحویل نمایندگی‌ها می‌دهند اما نمایندگان آنها که عمده فروش هستند و توزیع مویرگی می‌کنند، توزیع را کاهش داده‌اند. می‌توان گفت در این مدت عرضه روغن 35 تا 40 درصد کمتر شده است.  تقاضا وجود دارد و واحدهای صنفی متقاضی هستند اما توزیع کم است. امیدواریم کارخانه‌ها عرضه را افزایش دهند تا در بازار مشکل به وجود نیاید.

وی در ادامه اضافه کرد: موضوع افزایش قیمت روغن اتومبیل و روغن صنعتی باید بررسی و کارشناسی شود. اگر وضعیت فعلی برای کارخانه‌دار صرفه اقتصادی ندارد افزایش قیمت اعمال شود. درخواست کارخانه‌دارها قبلا افزایش 100درصد قیمت بود ولی سال گذشته 40 و 55 درصد افزایش قیمت مورد موافقت قرار گرفت. فکر می‌کنم الان هم 40 درصد افزایش قیمت مدنظر کارخانه‌دارها باشد.

سعادتی‌نژاد در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت صادرات روغن اتومبیل گفت: در این حوزه در کشور صادرات نیز داریم و بیشتر مقاصد صادراتی ما کشورهای همسایه هستند.

پربیننده ترین ثبت نام ایران خودرو (فرصت پایانی) پرفروش ترین موتورسیکلت های بازار چند؟ (۱۴۰۰/۴/۱۱) قیمت انواع خودرو لاکچری در پایتخت + جدول قیمت تایرهای کره‌ای در بازار/ هانکوک و نکسن با کیفیت‌ترین تایرهای خودرو کره‌ای قیمت روز خودروهای شاسی بلند + جدول

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: روغن خودرو روغن اتومبیل افزایش قیمت کارخانه ها قیمت روغن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۲۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها

قیمت جهانی طلا در روز جمعه (۲۶ آوریل) کاهش یافت و با توجه به تمرکز سرمایه‌گذاران به داده‌های کلیدی تورم ایالات‌متحده برای نشانه‌هایی در مسیر نرخ بهره فدرال رزرو، برای کاهش هفتگی تعیین شد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۳۳۱ دلار و ۱۵ سنت رسید. قیمت‌ها تقریباً ۱۰۰ دلار آمریکا نسبت به بالاترین رکورد تاریخ ۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت در ۱۲ آوریل کاهش یافته است که ناشی از آشفتگی ژئوپلیتیکی است. هر اونس طلای آمریکا بدون تغییر به ۲۳۴۳ دلار و ۵۰ سنت رسید. قیمت شمش در هفته ۲.۵ درصد کاهش یافته است.

اقتصاد ایالات‌متحده در سه ماهه اول با کمترین سرعت خود در نزدیک به دو سال اخیر رشد کرد اما افزایش تورم انتظارات فدرال رزرو را برای کاهش نرخ بهره قبل از سپتامبر تقویت کرد. اظهارات اخیر مقامات فدرال رزرو حاکی از آن است که بانک مرکزی عجله‌ای برای کاهش نرخ بهره ندارد. نرخ‌های بالاتر جذابیت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد.

داده‌ها نشان داد که واردات خالص طلای چین از طریق هنگ‌کنگ در ماه مارس ۴۰ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت. جی پی مورگان اظهار کرد که هدف اوج طلا ۲۶۰۰ دلار آمریکاست. شرکت نیومونت از برآوردهای وال‌استریت برای سود سه ماهه اول پیشی گرفت زیرا بزرگترین معدن طلای جهان از تولید قوی، قیمت‌های بالاتر و هزینه های عملیاتی پایین‌تر بهره‌مند شد.

طبق گزارش رویترز، بانک مرکزی ژاپن قرار است پیش‌بینی کند که تورم در سال‌های آینده نزدیک به هدف دو درصدی خود باقی خواهد ماند و آمادگی خود را برای افزایش نرخ‌ها از نزدیک به صفر نشان می‌دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۷.۴۰ دلار در هر اونس رسید، پلاتین ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۹۱۹ دلار و ۹۰ سنت رسید، در حالی که پالادیوم با ۱.۱ درصد افزایش به ۹۸۴ دلار و ۷۳ سنت رسید.

دیگر خبرها

  • چشم بازار نفت به خاورمیانه/ ضعف کوتاه‌مدت نفت نشانه چیست؟
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • متقاضیان خودرو دست نگه دارند
  • قیمت روز خودرو صفر داخلی در کارخانه و بازار آزاد(۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+جدول
  • (عکس) بازار چشم انتظار یک شاسی بلند جدید / قیمت باورنکردنی محصول جدید کیا در ایران
  • ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو
  • قیمت کارخانه‌ای خودرو ۸۰ درصد زیر نرخ بازار است
  • اخبار بازار خودرو / ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو