Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-01@03:36:25 GMT

حدادی می‌تواند در توکیو عملکرد خوبی داشته باشد

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۳۳۱۳۰

حدادی می‌تواند در توکیو عملکرد خوبی داشته باشد

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: اکثر المپیکی‌ها در دوره‌های آموزشی مختلف درباره دانش‌افزایی مواد نیروزای غیرمجاز یا همان داروهای ممنوعه شرکت کرده‌اند اما تا انتهای المپیک این نکات را به آنها گوشزد می‌کنیم.

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، غلامرضا نوروزی درباره آخرین وضعیت فدراسیون پزشکی ورزشی در آستانه رقابت های المپیک و برنامه‌های مدنظر برای کاروان‌ اعزامی به این رقابت‌ها اظهار داشت: از مدتها قبل دو هدف جدی داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابتدا اینکه کاروانی پاک و ضددوپینگ داشته باشیم. واکسیناسیون بچه‌ها تمام شد و ورزشکاران اعزامی به المپیک و پارالمپیک دو دوز واکسن خود را گرفتند، اما دلیل نمی‌شود با وجود دریافت واکسن، نکات پزشکی را رعایت نکنند.

وی افزود: باید بیش از پیش به پروتکل‌های پزشکی اهمیت بدهند زیرا اکنون در شرایطی هستیم که پیک پنجم کرونا شروع شده و برخی نقاط کشور و تهران در وضعیت قرمز هستند. متأسفانه واکسیناسیون در شکل جدید کرونا کمتر اثر دارد. تستهای مورد نیاز در مورد آنتی‌دوپینگ را هم از بچه‌ها گرفته‌ایم. همچنین پایش سلامت المپیکی‌ها مرتب و به شکل روزانه انجام می‌شود. 

 

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی خاطرنشان کرد:‌ روز گذشته پایش سلامت والیبالیست‌ها که به تازگی در مسابقات لیگ ملتها شرکت کرده بودند انجام شد و خوشبختانه مشکل خاصی در آن تیم وجود نداشت. رشته‌های دیگر هم همینطور. ان‌شاءالله برای اعزام کاروان به المپیک توکیو آماده می‌شویم. 

 

نوروزی درباره اینکه آموزشهای لازم در مورد دوپینگ به ورزشکاران المپیکی داده شده است، ادامه داد: صحبت‌هایی شده اما ورزشکاران ما حرفه‌ای هستند و آماتور نیستند. اکثر آنها در دوره‌های آموزشی مختلف درباره دانش‌افزایی مواد نیروزای غیرمجاز یا همان داروهای ممنوعه شرکت کرده‌اند، اما تا انتهای المپیک این نکات را به آنها گوشزد می‌کنیم. دفترچه‌های مواد ممنوعه را به آنها تحویل می‌دهیم و ان‌شاءالله ورزشکاران عزیز هم مراقبت کنند تا دیگر مشکل خاصی پیش نیاید. 

وی درباره اینکه به نظر می‌رسد یکی از عوامل مثبت شدن تست دوپینگ دو ورزشکار کشورمان در آستانه المپیک به این دلیل است که فدراسیون پزشکی ورزشی در دوره‌ای با سرپرست اداره می‌شد، گفت: در کل نه تنها در این فدراسیون بلکه سرپرست گذاشتن آن هم دو سرپرست برای مدت‌های طولانی برای هر فدراسیونی را  آسیب‌زننده به بدنه و بنیان آن فدراسیون می‌دانم. این را فرصت می دانم که توفیقی شد مجدد در فدراسیون پزشکی باشم.

 

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی خاطرنشان کرد:  همکاران ما هم در دوره با سرپرست اداره شدن فدراسیون زحمت کشیدند اما کسی که سرپرست است، برنامه‌های محوری فدراسیون مثل نظارت بر هیات‌های استانی را به آن شکل که باید انجام نمی‌دهد. به دلیل بلاتکلیف بودن، دوستان سرپرست برنامه خاصی نداشتند و همّ و غم آنها اداره روزانه فدراسیون بود. با توجه به این موضوع برخی اوقات هم آسیب‌هایی به فدراسیون وارد شد. 

نوروزی درباره وضعیت فعالیت باشگاه‌ها در تهران و شهرهای قرمز با توجه به وارد شدن به پیک جدید کرونا عنوان کرد: متأسفانه هرچند وقت یکبار بنا به دلایلی، پیکی از همه‌گیری کرونا  با شکل‌های مختلف و نوع جدید اتفاق می‌افتد. اکنون هم نوع دلتا را داریم و حتی دیده شده افرادی با تزریق دو دوز واکسن، تست کرونایشان مثبت شده است. روز گذشته از همکاران خوب و پزشکان عزیز مواردی دیدم که با تزریق دو دوز واکسن تست‌شان مثبت شده و این نشان می‌دهد باید جدیت بیشتری به این موضوع نگاه کنیم و آن را سرسری نگیریم، زیرا شوخی نیست.

 

وی ادامه داد: راه اصلی مبارزه هم رعایت پروتکل های بهداشتی شامل سه عامل مهم مانند ماسک زدن، فاصله‌گذاری اجتماعی، شتسشوی مرتب دست‌ها به ویژه ماسک زدن است زیرا نوع جدید از طریق هوا منتقل می‌شود. ما هم که مسئولیت کرونا در ورزش را داریم، باید رعایت حداقلی نفرات در تمرینات و مسابقات ورزشی را دور از هرگونه اجتماع در نظر بگیریم.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی درباره اینکه فقط از تعداد نفرات حاضر در باشگاه‌ها کمتر می‌شود و آیا خبری از تعطیلی آنها نخواهد بود، توضیح داد: برخی رشته‌های ورزشی در گروه‌بندی جدید تعریف شدند. گروه اول در وضعیت نارنجی می‌توانند فعالیت کنند و باشگاه‌ها تعطیل نمی‌شوند، اما در باشگاه‌هایی که شرایط لازم مثل تهویه مناسب و پارامترهای مورد نیاز برای یک باشگاه ایمن را دارند، در شرایط نارنجی با رعایت 30 درصد تراکم جمعیت و پرهیز از تراکم می‌توانند فعالیت کنند.

 

نوروزی درباره اینکه آیا تیم پزشکی با توجه به محدودیت‌های کرونای به اندازه کافی وارد توکیو می‌شود، گفت: هماهنگی‌هایی شده که در دو گروه به توکیو بروند. گروه اول دو پزشک و یک فیزیوتراپ دارند و هر تیم هم پزشک و یک فیزیوتراپ دراختیار دارد و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد. 

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی درباره اینکه رسانه‌ها استنباط می‌کنند مسئولان فدراسیون و دومیدانی نمی‌خواستند بگویند احسان حدادی با وجود آسیب‌دیدگی نمی‌تواند در المپیک  عملکرد مثبتی داشته باشد، توضیح داد: احسان با جدیت کار خود را انجام می‌دهد، تیم پزشکی هم مراقب وی است و کارهای فیزیوتراپی، توانبخشی و مراقبتی را زیرنظر همکاران من انجام می‌دهد. اگر غیر از این بود حدادی در المپیک حضور پیدا نمی‌کرد زیرا سالها زحمت کشیده و می‌‌خواهد نتیجه‌اش را هم در توکیو که حضور فعال در المپیک است بگیرد.

 

نوروزی در گفت‌وگو با برنامه رادیو ورزشی تهران درباره اینکه آیا نظر کمیسیون پزشکی این است که حدادی می‌تواند عملکرد خوبی در المپیک داشته باشد، گفت: بله همینطور است.

دو و میدانی احسان حدادی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: دو و میدانی احسان حدادی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی فدراسیون پزشکی ورزشی نوروزی درباره باشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۳۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رمزگشایی از محرومیت ورزشی روسیه/ نوبت اسرائیل هم می رسد؟

خبرگزاری مهر، گروه بین‌الملل: حدود ۲۰ ماه پس از آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه به اوکراین می‌گذشت که کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) روز پنجشنبه ۲۰ مهرماه سال گذشته، کمیته ملی روسیه و نیز بلاروس را تعلیق کرد.

بنابراین بر اساس تصمیم کمیته بین‌المللی المپیک، این دو کشور از شرکت در همه مسابقات جهانی المپیک و غیر المپیک محروم شدند. این تحریم شامل این موارد می‌شود: هیچ رویداد ورزشی بین‌المللی در روسیه و بلاروس برگزار نخواهد شد، هیچ پرچم و سرود یا نمادهای ملی روسیه و بلاروس نباید در رویدادهای ورزشی بین‌المللی نصب شود و هیچ دولتی از این دو کشور برای رویداد ورزشی بین‌المللی دعوت نخواهد کرد.

آنها ابتدا ورزشکاران روسیه و بلاروس را از شرکت در رویدادهای ورزشی محروم کردند و پس از برخی انتقادها، این سیاست تغییر کرد و اعلام کردند که ورزشکاران روس می‌توانند در این رویدادها شرکت کنند اما نباید تحت پرچم روسیه و بلاروس باشند.

سپس آنها پرچم کمیته ملی المپیک درست کرده و ورزشکارانی را که از روسیه در این رویدادهای ورزشی بین‌المللی شرکت می‌کنند، تحت این پرچم به عنوان «بی‌طرف» مسابقه می‌دهند و مدال هم به نام شخص آن‌ها - نه روسیه- ثبت می‌شود. در مرحله بعد هم تیم فوتبال روسیه را از جام جهانی حذف کردند.

چند ماه پیش «توماس باخ» رییس کمیته بین‌المللی المپیک از ۲۰۳ کشور دعوت کرد تا در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ که از ۲۶ جولای تا ۱۱ آگوست (۵ تا ۲۱ مرداد) به میزبانی پاریس برگزار می‌شود، حضور داشته باشند. در بین این کشورهای نامی از روسیه، بلاروس و گواتمالا دیده نمی‌شد.

به راستی چرا کمیته بین‌المللی المپیک، روسیه را از تمام رخدادهای ورزشی بین‌المللی همچون المپیک ۲۰۲۴ پاریس، المپیک زمستانی ۲۰۲۶ میلان-کورتینا و ... محروم کرد؟

الف- الحاق منطقه‌های چهارگانه اوکراین به روسیه

همانطور که پیشتر اشاره شد، تحریم کمیته ملی روسیه و نیز تعلیق ورزش این کشور به همراه بلاروس از مهرماه پارسال انجام گرفت، درست زمانی که روسیه چهار منطقه شرقی اوکراین را به خود ضمیمه کرد. در آن برهه، مقام‌های المپیک روسیه، سازمان‌های ورزشی مناطق دونتسک، خرسون، لوگانسک و زاپوریژیا واقع در شرق اوکراین را که توسط ارتش روسیه اشغال شده‌بود، به عنوان اعضای جدید خود پذیرفتند.

متعاقب آن، کمیته بین‌المللی المپیک در صد و چهل و یکمین نشست خود که در شهر بمبئی هند برگزار شد، این اقدام کمیته المپیک روسیه را «نقض تمامیت ارضی» کمیته ملی المپیک اوکراین خواند که در منشور این کمیته به رسمیت شناخته شده‌است. کمیته بین المللی المپیک اعلام کرد که این اقدام روسیه، نقض منشور المپیک است زیرا تمامیت ارضی کمیته المپیک اوکراین را نقض می‌کند.

منشور المپیک مجموعه‌ای از قوانین و دستورالعمل‌هایی برای نهادهای ورزشی است که به منظور سازماندهی بازی‌های المپیک وضع شده‌اند.

حال این پرسش پیش می‌آید که چرا کمیته ملی المپیک روسیه در جریان الحاق شبه‌جزیره کریمه به خاک روسیه تعلیق نشده‌بود؟ در حالی که در سال ۲۰۱۶ رسانه‌های روسیه گزارش دادند که شوراهای ورزشی کریمه و سواستوپول به عنوان اعضای جدید کمیته ملی المپیک روسیه شناخته شده‌اند اما کمیته بین‌المللی المپیک به این اقدام مسکو واکنشی مشابه واکنش اخیر نشان نداد و کمیته ملی المپیک روسیه را تعلیق نکرد!

ب- نقض اصل «لزوم برقراری آتش‌بس در زمان برگزاری مسابقات المپیک»

افزون بر الحاق منطقه‌های چهارگانه، دلیل دیگر تحریم و تعلیق تیم‌های ورزشی کشورهای روسیه و بلاروس، نقض تعهد این دو کشور مبنی بر «لزوم برقراری آتش‌بس در زمان برگزاری مسابقات المپیک» بوده‌است.

طبق منشور المپیک، در جریان برگزاری رقابت‌های المپیک، پارالمپیک و المپیک زمستانی، کشورهای عضو این سازمان حق آغاز یا حضور در منازعات نظامی و جنگ را ندارند.

در بیانیه‌ای که کمیته بین‌المللی المپیک چند ساعت پس از قطعی شدن حمله نظامی روسیه به اوکراین منتشر کرد، به توافق دوم دسامبر سال ۲۰۲۱ میلادی میان سازمان ملل متحد و کمیته بین‌المللی المپیک اشاره شد؛ قطعنامه‌ای که می‌گوید هرگونه نزاع نظامی باید از هفت روز قبل از رویدادهای المپیک تا هفت روز پس از آن متوقف شود که به «آتش‌بس المپیک» معروف شد.

روسیه تنها چهار روز پس از مراسم اختتامیه بازی‌های زمستانی پکن با حمله به اوکراین، «آتش‌بس المپیک» را نقض کرده‌بود. کمیته بین‌المللی المپیک اما تنها روسیه را مسبب این نقض بین‌المللی نمی‌داند و از فدراسیون‌های عضو خود خواسته است «شدیدترین فشارها» را در قبال ورزش دو کشور روسیه و بلاروس اعمال کنند. دلیل این تصمیم، مشارکت نظامی بلاروس در نبرد با اوکراین اعلام شد.

کمیته بین‌المللی المپیک، در بیانیه خود گفت که از رفتار روسیه در قبال شکستن حرمت منشور المپیک و نقض «سه باره» آنچه آتش‌بس المپیک نامیده می‌شود، به ستوه آمده‌است.

بیش از ۲۰۰ روز نسل‌کشی در غزه و ضرورت محرومیت رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی را می‌توان به درستی مصداق کامل رژیم متکی بر تروریسم و جنایت جنگی دانست. این رژیم طی بیش از هفت دهه گذشته تمام روش‌های مرتبط با جنایت را علیه مردم فلسطین به کار گرفته‌است.

اوج این جنایت‌ها و نسل‌کشی در هفت ماه اخیر اتفاق افتاده‌است که بیش از ۳۴ هزار شهید که اکثریت آن را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، تنها گوشه‌ای از این جنایت‌ها است. با وجود این، نه تنها هیچ تعلیق و محرومیتی متوجه رژیم صهیونیستی نیست بلکه این رژیم کودک‌کش همواره تحت حمایت سیاسی، مالی و نظامی غرب با محوریت آمریکا قرار داشته‌است.

ناظران در آستانه المپیک ۲۰۲۴ پاریس بر این باورند که یکی از این کانال‌های فشار، محدودیت‌های ورزشی همچون تعلیق حضور در المپیک پیش رو است.

چندی پیش حدود ۳۰ تن از نمایندگان مجلس فرانسه با ارسال نامه‌ای به رییس کمیته برگزاری المپیک ۲۰۲۴ پاریس، خواستار تحریم رژیم صهیونیستی از این رویداد ورزشی شدند.

به تازگی مجله آمریکایی The Nation احتمال تعلیق رژیم صهیونیستی از بازی‌های المپیک پاریس را بررسی کرده و نوشته‌است: «آن‌ها این کار را با روسیه و آفریقای جنوبی کردند، چرا نمی‌توانند با رژیم صهیونیستی این کار را انجام دهند؟»

با نگاهی گذرا به تاریخ نمونه‌های زیادی از کشورهای تعلیق شده به چشم می‌خورد اما هیچگاه نام رژیم صهیونیستی میان آنها نبوده‌است. از جمله این موردها می‌توان به تعلیق و اخراج کمیته ملی المپیک آفریقای جنوبی از سال ۱۹۶۴ تا ۱۹۹۲ میلادی به دلیل شکل‌گیری نظام آپارتایدی، تعلیق عضویت کمیته ملی المپیک افغانستان از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۲ میلادی به دلیل حاکمیت دولت طالبان، تعلیق عضویت کمیته پارالمپیک روسیه از پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ متعاقب دوپینگ سازمان یافته و نیز تعلیق کمیته المپیک کویت از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ به دلیل مداخله دولت در امور کمیته ملی المپیک اشاره کرد.

وضعیت کنونی رژیم صهیونیستی در واقع بسیار حادتر از جنگ اوکراین علیه روسیه است. اگر اوکراین چهار منطقه را ضمیمه کرد اما آن را به رفراندوم گذاشت در حالی که رژیم صهیونیستی از شهرها و بیمارستان‌ها ویرانه ساخته و تعمدا کودکان و زنان را در راستای پیشبرد پروژه نسل‌کشی و پاکسازی قومی هدف قرار داده‌است.

این رژیم همواره از زیر بار آتش‌بس و پذیرش شروط مقاومت شانه خالی می‌کند به آن امید که با تداوم جنایت‌ها و دستاوردسازی، سقوط کابینه را به تعویق بیاندازد. این در حالی است که از اوایل خرداد یعنی کمتر از یک ماه دیگر، المپیک ۲۰۲۴ پاریس آغاز می‌شود.

بنابراین طبق منشور المپیک که علیه روسیه استفاده شد و در آن تاکید شد که «در جریان برگزاری رقابت‌های المپیک، پارالمپیک و المپیک زمستانی، کشورهای عضو این سازمان حق آغاز یا حضور در منازعات نظامی و جنگ را ندارند»، کمیته بین‌المللی باید در صورت امتناع رژیم از آتش‌بس، تل‌آویو را از بازی‌ها محروم کند.

کد خبر 6092637

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۱۱ اردیبهشت
  • رمزگشایی از محرومیت ورزشی روسیه/ نوبت اسرائیل هم می رسد؟
  • لواندوفسکی: آقای گلی؟ اگر همه بازیکنان عملکرد خوبی داشته باشند، گلزنی برای من هم راحت‌تر می‌شود
  • نشست مشترک کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی و مسئولین کمیته ملی المپیک
  • محمود خسروی وفا: می توانیم در المپیک ناگویا ژاپن شانس پنجمی داشته باشیم؛ کشتی امید اول ماست
  • خسروی‌وفا: توان ورزش ما بسیار فراتر از اینهاست
  • خداحافظی 4 قهرمان توکیو با المپیک پاریس!
  • برگزاری نشست کارگروه ورزش حزب موتلفه و کمیته ملی المپیک
  • اسبقیان خطاب به دوومیدانی‌کاران: عملکرد شما را تحت نظر داریم
  • هیچ مسئولی نمی‌تواند طلبکار رشته کشتی باشد / نمی‌خواهم نفر اول تیم ملی باشم!