Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،آیت الله مرتضی مقتدایی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: آقای اژه‌ای سال‌ها در دستگاه قضایی درسمت‌های مختلف مشغول فعالیت بود و بر امور مربوط به قضاوت و مسائل مهم قضایی، اشراف کامل دار و امیدواریم که بتواند برنامه تحول در قوه قضائیه را با قوت ادامه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اسبق دیوان عالی کشور و سخنگوی وقت شورای عالی قضایی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی بویژه ریاست قوه قضائیه از پست‌های بسیار حساس و کلیدی در نظام جمهوری اسلامی است، گفت: اگر کسی بخواهد از بیرون ساختار قضایی وارد این سیستم شود تا بخواهد با روند‌ها و رویه‌ها آشنا شود زمان زیادی طول می‌کشد و قطعا تفاوت زیادی است بین کسی که خود در درون دستگاه قضا اشتغال دارد با کسی که بیرون بخواهد وارد سیستم شود.

آیت الله مقتدایی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب به صورت حکیمانه فردی را برای ریاست قوه قضائیه انتخاب کردند که علاوه بر سابقه درخشان، اشراف کاملی بر این قوه دارد.

او تعامل با سایر قوا و مبارزه با فساد را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: با توجه به قاطعیت آقای محسنی اژه‌ای رییس جدید قوه قضائیه، ایشان هم در اعتلای جایگاه دستگاه قضایی و هم مبارزه با فساد و تعامل با سایر قوا موفق خواهد بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: ایشان در مقام معاون اول، بعد از ریاست، شخص اول دستگاه قضایی بود و از خصوصیاتی مانند حسن تدبیر، اشراف بر امور، برخورد‌های متین و مناسب با مردم برخوردار است که می‌تواند اتفاق‌های خوبی را در دستگاه قضایی رقم بزند.

آیت الله مقتدایی اظهار داشت: انتخاب شخصی که هم مشکلات را بشناسد و هم برای رفع آن‌ها راهکار داشته باشد، قطعا مبارک است و از حسن تدبیر رهبر معظم انقلاب به خاطر انتخاب فردی با سابقه طولانی در دستگاه قضایی برای ریاست این قوه، تشکر می‌کنم.

رهبر معظم انقلاب پنج‌شنبه گذشته در حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای را به ریاست قوه قضائیه منصوب کردند. آیت‌الله خامنه‌ای در این حکم با تأکید بر اهتمام جدی به مأموریت‌های دستگاه قضا در قانون اساسی و همچنین ادامه رویکرد تحولی و اجرای سند تحول موجود، «گسترش فناوری‌های نوین در دستگاه قضایی»، «گماردن نیرو‌های کارآمد و جهادی در مسئولیت‌ها»، «ارج نهادن به خدمات قضات پاکدامن و در عین حال برخورد قاطع با تخلفات» و «ارتباط با متن مردم» را از جمله انتظارات خود از رییس جدید قوه قضائیه بیان کردند.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیستم قضایی حوزه علمیه قم قوه قضائیه دستگاه قضایی قوه قضائیه آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۳۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس‌جمهور قهرمانی فوتسال ایران در آسیا را تبریک گفت

‌به گزارش‬ خبرگزاری‬ مهر، ‬ آیت‬ الله‬ «سید‬ ابراهیم‬ رئیسی» ‬ رئیس‌جمهور کشورمان در پیامی قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در جام ملت‌های آسیا را تبریک گفت. متن پیام رئیس‌جمهور به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

پیروزی مقتدرانه و غرورانگیز تیم ملی فوتسال کشورمان و کسب مقام قهرمانی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ در تایلند و اهتزاز پرچم پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، موجب سرافرازی و شادمانی همه ایرانیان ورزش‌دوست شد.

اینجانب با مسرت، این درخشش را که نشانه‌ای دیگر بر شایستگی‌های جوانان پویا و سرزنده این مرز و بوم است، صمیمانه به ملت بزرگ ایران تبریک می‌گویم و از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می‌نمایم و امیدوارم این پیروزی که در سایه اتکال به خدای متعال و تلاش مستمر ورزشکاران عزیز به دست آمد، در سایر آوردگاه‌های ورزشی نیز تداوم یابد.

برای همه ورزشکاران عزیز کشور آرزوی سلامتی دارم و تداوم موفقیت آنان را که مایة سربلندی ملت عزیز ایران هستند، از درگاه خداوند سبحان مسالت دارم.

کد خبر 6091273 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • نگاه قضات در دستگاه قضایی باید سازنده باشد
  • دیدار وزیر دادگستری با رییس کانون فدرال سردفتران روسیه
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد
  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود/ سند تحول قضائیه حلال مشکلات عدلیه
  • مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند
  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • دستگاه قضایی پیگیر حقوق مالباختگان شرکت‌های خودرویی در قزوین
  • ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم
  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا
  • رییس‌جمهور قهرمانی فوتسال ایران در آسیا را تبریک گفت