Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های یمنی شنبه (دیروز) از کشته شدن چند تن از سران گروهک تروریستی «القاعده» به دست نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در استان «البیضاء» خبر دادند.

از جمله سرگردگان القاعده که در این عملیات در شهر «الصومعه» در البیضاء کشته شدند «ابوالبراء الصنعانی»، «ابوذر الطیابی» موسوم به «امیر القاعده» در البیضاء، «احمد محمد القیسی» امیر این گروهک در منطقه «عنه» در شهر «ذی ناعم» و دو پسرش، «محمد حسین الجنیدی» امیر شاخه نظامی القاعده در اماره مودیه استان «ابین»، «توفیق الفروی»، «عبدالحکیم مبارک القیسی» و «عثمان احمد عبدالله المشدلی» بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه «المسیره» در گزارشی در این باره نوشت، بار دیگر سلسله وقایع، میزان ارتباط محکم میان ائتلاف متجاوز آمریکایی-سعودی و گروهک‌های تروریستی-تکفیری یعنی داعش و القاعده را نشان داد، گروه‌هایی که در چندین جبهه علیه نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی بمن بکار گرفته شده‌اند و آخرین آنها جبهه مأرب است.

در همین رابطه، گروهک القاعده در بیانیه‌ای از کشته شدن «ابوعمر عثمان الابینی» به دست نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در «البلق القبلی» در جنوب غرب مأرب خبر داد. موضوعی که تأکید می‌‌کند عناصر تروریستی به یکی از ارکان اساسی نیروهای مزدوران ائتلاف در استان مأرب تبدل شده‌اند.

المسیره افزود، القاعده با این بیانیه‌ها تنها از مشارکت مستقیم در جنگ کنار نیروهای ائتلاف و در مقدمه آن حزب «اصلاح» (نزدیک به دولت مستعفی یمن) پرده برنداشت بلکه نشان داد که آمریکا و انگلیس چه میزان از آزادسازی مأرب نگران هستند. واشنگتن همچنین از فاش شدن اسناد واضحی که حقیقت رابطه میان آمریکا و متحدان آن در ائتلاف سعودی و نیز گروهک‌های تروریستی را نشان می‌دهد، نگران است.

در ادامه این گزارش آمده، با افشای رابطه میان واشنگتن و ابزارهای تروریستی آن، آمریکا در اقدامی پیشدستانه تعدادی از شخصیت‌های وابسته به ائتلاف و مزدوران آن در حزب اصلاح و القاعده را در لیستی تحت عنوان لیست تروریسم قرار داده است.

قابل ذکر است که دستگاه‌های امنیتی دولت نجات ملی یمن پیش‌‌‌تر اعلام کره بودند که القاعده و داعش چندین پادگان آموزشی در شبوه و ابین با هدف تشدید مشارکت در جبهه‌های مأرب ایجاد کردند و بیانیه کنونی القاعده سندی بر درستی این موضوع است.

چندی پیش، وزارت کشور دولت نجات ملی یمن از رصد تماسهای آمریکا با سرکرده‌های القاعده در عدن و مأرب و هماهنگی‌ میان آنها خبر داد. (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: القاعده آمریکا داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۳۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی

وزیر خارجه آمریکا دوشنبه و سه‌شنبه آینده به عربستان سعودی سفر و در مورد تلاش‌های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه رایزنی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • پیدا و پنهان پول پاشی آمریکا برای مثلث نیابتی
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی است
  • ایران و روسیه ائتلاف دفاعی تشکیل می دهند؟
  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم