Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس بررسی‌های دفتر فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات این سازمان، طی سال ۹۹، ۳۸۰ مرکز درمانی ملکی به مراجعین خدمت ارائه کرده اند که ۷۵ مرکز آن بستری و ۳۰۵ مرکز آن سرپایی بوده است.

از تعداد کل مراجعات سرپایی ۹۸.۳ درصد مشمول بیمه تأمین اجتماعی، ۰.۱ درصد بیمه سلامت و ۱.۵ درصد مشمول سایر بیمه‌ها و بیماران آزاد بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین نسبت ویزیت سرپایی پزشکان متخصص به تعداد بیمار بستری مربوط به سال ۹۹، برابر با ۱۴ بوده است و نشان می‌دهد به ازای ۱۴ بیمار ویزیت شده توسط پزشکان متخصص یک بیمار در مرکز درمانی بستری و تحت درمان قرار می‌گیرد.

بر اساس این آمار، با توجه به جمعیت ۴۳ میلیون و ۵۷۷ هزار و ۱۲۹ نفری بیمه شدگان تحت پوشش درمان سازمان تأمین اجتماعی، به ازای هر ۱۰۰۰ بیمه شده در سال گذشته، ۰.۲ درصد تخت فعال بستری اختصاص یافته است.

همچنین تعداد تخت فعال مراکز بستری از ۹۳۴۱ تخت در سال ۹۸ به ۹۰۰۰ تخت فعال در سال ۹۹ رسیده است که کاهشی در حدود ۳.۷ درصد را نشان می‌دهد.

درصد اشغال تخت بیمارستان‌های ملکی در سال ۹۹ نسبت به مدت زمان مشابه در سال ۹۸، با کاهش ۱۸.۹ درصدی از ۷۳.۵ درصد به ۵۴.۶ درصد رسیده است.

تعداد کل موارد اعمال جراحی بستری در مراکز درمانی ملکی نیز در سال ۹۹ نسبت به مدت زمان مشابه در سال ۹۸، کاهش ۲۵.۷ درصدی را نشان داده است.

گفتنی است، در بخش بستری مراکز ملکی در سال ۹۹، تعداد ۶۲۹ هزار و ۷۰۳ نفر بیمار بستری و تحت درمان قرار گرفته اند که نسبت به سال ۹۸، کاهشی در حدود ۳۰.۷ درصد را نشان می‌دهد.

مجموع زایمان ها در سال ۹۹، برابر با ۱۱۰ هزار و ۲۳۰ مورد بوده است که نسبت به مدت زمان مشابه در سال ۹۸، کاهش ۱۸.۳ درصدی را نشان می‌دهد. درصد زایمان سزارین در سال گذشته به ۴۳.۵ درصد رسیده است که نسبت به مدت زمان مشابه در سال ۹۸، کاهش ۰.۱ درصدی را نشان می‌دهد.

کد خبر 5250221 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی بیمه خدمات درمانی شهرداری تهران غلامحسین محسنی اژه ای قوه قضاییه شورای شهر تهران سازمان تامین اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر وزارت آموزش و پرورش میراث فرهنگی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران سازمان هواشناسی مواد مخدر کمیته امداد امام خمینی هفته قوه قضاییه مدارس غیردولتی نشان می دهد سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۴۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مسمومیت با قارچ‌های سمی؛ ۱۴نفر بستری شدند

بابک یکتاپرست با بیان اینکه آمار مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال جاری نسبت به سال گذشته ۳۰۰ درصد رشد داشته است، اظهار کرد: «در سال‌جاری به‌دلیل افزایش حجم بارش‌ها، شاهد رویش انواع قارچ‌ها در طبیعت هستیم و متأسفانه گروه‌های مختلف طبیعت‌گرد این قارچ‌های خودرو را به‌عنوان قارچ خوراکی مصرف می‌کنند در حالی که این کار، عوارض مرگباری به‌همراه دارد.»

به گزارش تسنیم، وی افزود: از هشتم فروردین تا پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ تعداد ۵۳ نفر براثر مصرف قارچ‌های سمی و وحشی دچار مسمومیت شده‌اند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: از این تعداد ۱۴ نفر بستری و ۳۹ نفر درمان و ترخیص شده‌اند و خوشبختانه تا این لحظه فوتی ثبت نشده است.

یکتاپرست با اشاره به رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: بیشترین مسمومیت با قارچ‌های سمی در استان‌های فارس (۱۶ نفر)، لرستان (۱۲ نفر) و کرمانشاه (۱۰ نفر) رخ داده است.

دیگر خبرها

  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌های سمی؛ ۱۴نفر بستری شدند
  • رشد ۳برابری مسمومیت با قارچ‌های سمی/ ۱۴نفر بستری شدند
  • ​بیمه شدگان تامین اجتماعی فورا بخوانند
  • تاثیر افزایش دستمزدها در رشد تعداد بیمه‌شدگان
  • ثبت فوت مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان در سال ۱۴۰۲ بوده است
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن