Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- افزایش تعداد سگ‌های ولگرد در ارومیه علاوه بر ایجاد صحنه‌های ناخوشایند در سطح این شهر، مخاطراتی را برای شهروندان ایجاد کرده که سبب ابراز گلایه و ناخرسندی آنها از چنین وضعیتی شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، افزایش تعداد سگ‌های ولگرد در ارومیه علاوه بر ایجاد صحنه‌های ناخوشایند در سطح این شهر، مخاطراتی را برای شهروندان ایجاد کرده که سبب ابراز گلایه و ناخرسندی آنها از چنین وضعیتی شده است و بسیاری از شهروندان خواهان جمع‌آوری این حیوانات هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تردد سگ‌های ولگرد در خیابان‌های شهر به حدی زیاد شده است که این حیوانات به صورت دسته جمعی حضور داشته و همین امر باعث تهدید سلامت و روان مردم شده، بنابراین این سگ‌ها، برای یافتن غذا و سیرکردن شکم، به صورت مداوم در حال پرسه زدن و سرک کشیدن به زباله‌های رها شده در مقابل منازل مسکونی هستند و در این صورت باید پرسید چه ارگانی می‌خواهد پاسخگوی مردم باشد چراکه شهروندان بارها و بارها اعتراضات خود را همراه با عکس و فیلم در شبکه‌های اجتماعی و یا حضوری به ادارات مرتبط اعلام کرده‌اند اما همچنان شاهد حضور تعداد زیادی از سگ‌های بی‌صاحب در کوچه و خیابان هستیم.

اگر چه مناطق حاشیه‌ای بیشتر مورد هجوم این حیوانات هستند، اما این بدان معنی نیست که برخی مناطق شهر از وجود این حیوان مزاحم در امان باشد چون می‌توان در مناطق مختلفی از ارومیه سگ‌های ولگرد را مشاهده کرد که تک‌تک یا در مواردی به صورت گروهی در حرکت هستند که آرامش را از مردم ارومیه سلب کرده‌اند.

چرا شهرداری اردستان نسبت به جمع آوری سگ های ولگرد اقدام نمی‌کند?85 درصد از حیوان گزیدگی‌های لرستان مربوط به سگ های ولگرد استاجرای طرح جمع آوری سگ های ولگرد در آمل

بنابراین مسئولان مربوطه باید برای جمع‌آوری و یا عقیم کردن آنها چاره‌ای بیندیشند چراکه علاوه بر سلب آرامش احتمال بروز بیماری و مشکلات بهداشتی از طریق این حیوات برای شهروندان وجود دارد.

افزایش تعداد سگ‌های ولگرد در ارومیه نشان از بی‌صاحبی شهر دارد

شهروندی در ارومیه در این خصوص بیان کرد: متاسفانه تعداد سگ‌های ولگرد به حدی زیاد شده که انگار این شهر بی‌صاحب است و متاسفانه بیشتر این سگ‌ها مریض هستند و احتمال شیوع و انتقال بیماری‌های واگیر به انسان و به خطر انداختن جان شهروندان را دارند بنابراین چاره‌اندیشی مسوولان ذیربط به منظور عزم جدی و اتخاذ وحدت نظر و عمل در این حوزه امری ضروری و فوری به نظر می‌رسد، البته جمع‌آوری و عقیم‌سازی آنها نباید با زجر و آزار همراه باشد.

وی افزود: این سگ‌ها حتی شب‌ها نیز آرامش را از مردم سلب کرده‌اند و با پارس‌کردن و سر و صداهای ناهنجار موجب اذیت و آزار مردم می‌شوند.

دیگر شهروند ارومیه‌ای در خصوص جولان سگ‌های ولگرد در سطح ارومیه و عدم رسیدگی به این موضوع از سوی مسئولان بیان کرد: چندین بار با شهردار تماس گرفته و موضوع ولگردی سگ ها در منطقه المهدی ارومیه گزارش داده‌ایم اما متاسفانه تعداد آنها روز به روز رو به افزایش است.

وی بیان کرد: سال‌های گذشته این مشکل در ارومیه وجود داشت که تا حدودی برطرف شده بود و طی چند ماه اخیر تعداد سگ های ولگرد به قدری زیاد شده که به صورت چندتایی به راحتی داخل شهر تردد می‌کنند که موجب نارضایتی همه مردم شده است و اگر این سگ‌ها حتی برای یک شهروند هم مشکلی ایجاد کند و سلامت او را به خطر بیندازد شهرداری باید پاسخگو باشد.

ساماندهی سگ‌های ولگرد باید با رعایت تمامی قوانین و مقررات باشد

 عضوی شورای شهر ارومیه در خصوص ساماندهی سگ‌های ولگرد در ارومیه، اظهار داشت: ساماندهی این حیوات باید با رعایت تمامی قوانین و مقررات بوده و برخورد با حیوانات در اولویت کار قرار گیرد.

حسین پناهی افزود: ساماندهی سگ‌های ولگرد امروز یکی از بزرگترین معضلات شهری شده است و مردم از این موضوع رنج می‌برند بنابراین باید توجه ویژه به این موضوع در دستور کار قرار گیرد که طی جلسه‌ای با شهردار موضوع بررسی و این مشکل حل خواهد شد.

انتهای پیام/7548/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سگ های ولگرد در ارومیه تعداد سگ های ولگرد جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۴۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در برنامه رادیویی «بی‌واسطه با مردم» سال ۱۴۰۲ چه گذشت؟

رئیس اداره تولیدات رسانه‌ای شهرداری اصفهان مهمترین موضوعات کلیدی مدنظر شهردار اصفهان، بیشترین درخواست شهروندان اصفهانی در حوزه شهری، مهمترین مشکلات پیگیری شده و فراوانی تماس‌ها با برنامه رادیویی «بی‌واسطه با مردم» در سال گذشته را تشریح کرد.

محمدحسن غضنفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: «بی‌واسطه با مردم» یکی از برنامه‌های رادیو صدای شهر است که شهروندان می‌توانند با تماس با شماره‌های اعلام شده، دغدغه‌ها و مشکلات خود را به طور مستقیم با شهردار اصفهان مطرح و مطالبه‌گری کنند.

وی با بیان اینکه این برنامه سال گذشته در ۲۳ قسمت در ۹۲۰ دقیقه با تماس ۸۵۱ شهروند اجرا شد، افزود: این برنامه همچنان در سال ۱۴۰۳ با حضور «علی قاسم‌زاده» شهردار اصفهان روزهای چهارشنبه ساعت ۱۳:۱۰ در رادیو اصفهان پخش می‌شود.

رئیس اداره تولیدات رسانه‌ای شهرداری اصفهان با بیان اینکه مشکلات ۲۰ و ۵۰ ساله پرتمان و علی‌آباد کلنگان با پیگیری در این برنامه رفع شد، گفت: علاوه بر پاسخگویی شهردار اصفهان در این برنامه مسئولان مربوط به هر مطالبه هم پاسخگوی شهروندان هستند.

غضنفری ادامه داد: طبق بررسی‌های انجام شده، بیشترین پاسخگویی از سوی معاون عمران و مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان بوده است.

وی بیان کرد: با بررسی تماس‌های شهروندان و پاسخ‌های شهردار اصفهان، کلیدواژه‌هایی همچون ترافیک، اتوبوس، آزادسازی، فضای سبز، پروانه ساختمانی و موتورسیکلت مد نظر شهردار و کلید واژه‌هایی همچون ترافیک، فضای سبز، آسفالت، آزاد سازی، اتوبوس، پارکینگ، پله برقی، بافت فرسوده محل بحث شهروندان بوده است.

رئیس اداره تولیدات رسانه‌ای شهرداری اصفهان افزود: شهروندان خیابان احمدآباد و طالقانی بیشترین تماس و شهروندان خیابان‌های آتشگاه و جانبازان کمترین تماس‌ها را در سال گذشته با برنامه بی‌واسطه با مردم به‌نام خود ثبت کرده‌اند.

کد خبر 748958

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی مقاومت عراق به یک هدف مهم در جولان اشغالی
  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به جولان اشغالی
  • سگ‌های ولگرد، بلای جان ده‌ها هزار ایرانی (فیلم)
  • زیر گرفتن وحشتناک مردم توسط یک راننده فراری (فیلم)
  • مناطق حاشیه‌نشین️، بزرگترین مشکل شهر ارومیه است
  • با خرید امتیاز نهضت ملی گرفتار نشوید؛ احتمال سلب پروژه مسکن
  • معضل بیرون گذاشتن زباله خارج از ساعات تعیین‌شده در قم
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته نظارتی منطقه ۵ اصفهان در ۱۴۰۳
  • ایلان ماسک راه جولان خودروهایش در چین را باز کرد
  • در برنامه رادیویی «بی‌واسطه با مردم» سال ۱۴۰۲ چه گذشت؟