Web Analytics Made Easy - Statcounter

تجریه تحریم‌های دونالد ترامپ علیه ایران نشان می‌دهد که دیپلماسی تنها گزینه موجود برای بایدن است و ادامه تحریم‌ها نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت و به بحران تبدیل خواهد شد.

خبرگزاری میزان - پایگاه نشریه «هیل» در گزارشی به روند تحولات خاورمیانه پرداخته و می‌نویسد «راه سومی برای بایدن در دیپلماسی با ایران وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

«برایان بومن»، تحلیلگر آمریکایی، می‌نویسد «این وضعیت بی ثبات که به طور فزاینده‌ای بدون بازگشت به دیپلماسی همچنان در حال خارج شدن از کنترل است، تنها راه بایدن برای وفاداری به عهد خود مبنی بر این است که ایران به سلاح هسته‌ای دست نمی‌یابد؛ بدون بازگشت به توافق هسته‌ای، بایدن با خطر بحران هسته‌ای مواجه خواهد بود.»

«بومن» در ادامه ضمن اشاره به روند فعلی مذاکرات وین و توافق احتمالی بر سر بازگشت به برجام، می‌گوید «در حالی که گزارش‌ها حاکی از احتمال توافق بر سر احیای برجام است، اما یک مقام آمریکایی گفته که مذاکرات به صورت نامحدود نمی‌تواند ادامه یابد؛ ۳ سال پس از خروج دونالد ترامپ از توافق هسته‎ای، ما در حال حرکت به سمت یک لحظه سرنوشت ساز دیپلماسی ایران و آمریکا با پیامد‌های طولانی مدت برای آینده خاورمیانه هستیم.»

بیشتر بخوانید: شکست کمپین فشار حداکثری؛ اقدامات ترامپ و وعده های بایدن ورشکستگی سیاست آمریکا در برابر ایران

این مطلب در ادامه می‎افزاید «با همه تفاسیر، این توافق تا زمان خروج ترامپ از آن، دقیقا مطابق با اهداف از پیش تعیین شده ادامه داشت و حتی یک سال پس از خروج آمریکا نیز ایران به طور کامل به تعهدات خود پایبند بوده است.»

به نوشته «هیل»، «ایران در پاسخ به احیای تحریم‎ها، به تدریج شروع به خروج از برخی تعهداتش در توافق هسته‌ای کرد؛ این تنها یکی از تبعات فاجعه بار رویکرد فشار حداکثری ترامپ است که ۲ کشور را تا آستانه جنگ پیش برد.»

«برایان بومن»، در بخش دیگری با اشاره به بی اثر بودن تحریم‌ها علیه ایران، می‌نویسد «استفاده از تحریم‌ها برای فشار بیشتر به ایران با هدف گرفتن امتیازات بیشتر در زمان ترامپ کارایی نداشت و در دوره بایدن نیز موثر نخواهد بود.»

 

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا جو بایدن

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا جو بایدن تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۴۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را به صورت موقت کاهش داده است.

بنابراین، خزانه داری ایالات متحده اجازه معامله نفت، گاز و الوار با بانک‌های روسیه را صادر کرده است.

 این تصمیم موقت است و تا ۱ نوامبر ۲۰۲۴ معتبر است با این حال، احتمال تمدید آن وجود دارد.

کاهش تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه شامل بانک دولتی توسعه و امور اقتصادی خارجی، شرکت سهامی عام اوتکریتی، شرکت سهامی ساوکومبانک، سبربانک روسیه، بانک وی تی بی سهامی عام، آلفابانک، روسبانک سهامی عام، بانک زنیت، بانک سن پترزبورگ و بانک مرکزی فدراسیون روسیه می‌شود.

وزیر انرژی آمریکا اخیرا اعلام کرد دولت جو بایدن احتمال اعمال تحریم علیه کشور‌هایی که نفت روسیه را در بحبوحه جنگ اوکراین می‌خرند، منتفی ندانسته است، ولی درباره تاثیر این اقدام روی بازار‌های نفت دقت دارد.

پس از تهاجم روسیه به اوکراین، آمریکا همراه با انگلیس و کانادا ممنوعیت‌هایی درباره خرید نفت روسیه اعمال کرده اند، ولی واشنگتن تحریم‌های ثانویه علیه کشور‌هایی وضع نکرده است که نفت مسکو را می‌خرند. این مدل تحریم اقدامی است که آمریکا علیه کشور‌هایی که نفت از ایران می‌خرند، اتخاذ کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • مخالفت وزیر خارجه انگلیس با اقدام علیه سپاه
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • موبایل پرچمدار هواوی تحریم‌های تراشه آمریکا را دور زد
  • بایدن: آمریکا، مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • بایدن: آمریکا٬ مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها