Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا اکبرشاهی درباره آخرین وضعیت تب کریمه کنگو اظهار کرد: بنابر آخرین آمار وزارت بهداشت تاکنون ۳ نفر به تب کریمه کنگو مبتلا شده‌اند که خوشبختانه فوتی نداشتیم.

وی تب کریمه کنگو را بیماری مشترک میان انسان و دام اعلام کرد و افزود: انتقال این بیماری ویروسی به انسان با خونریزی شدید همراه است و در مواردی منجر به مرگ فرد آلوده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکبرشاهی ادامه داد: با توجه به شرایط خشکسالی و آغاز فصل گرما، فعالیت کنه‌ها و کشتار دام افزایش می‌یابد که با این وجود نگرانی‌هایی مبنی بر گسترش تب کریمه کنگو داریم.

این مقام مسئول با تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم و دامداران بیان کرد: تا پایان فصل گرما نگران افزایش فعالیت کنه‌ها  هستیم.

وی با بیان اینکه خطر شیوع تب کریمه کنگو در تمامی استان‌ها وجود دارد، گفت: با توجه به شرایط خشکسالی و کم بارشی در تمامی استان‌ها احتمال خطر وجود دارد و همواره به سبب گستردگی‌جابه جایی دام در کشور، توصیه‌ها باید جدی گرفته شود.

به گفته اکبرشاهی با توجه به نزدیک شده به عید قربان به  حجاجی که تصمیم دارند امسال قربانی را انجام دهند، توصیه اکید می‌شود که دام را از محل تاییدیه دامپزشکی خریداری کنند که سم پاشی و مبارزه با کنه انجام شده است.

وی ادامه داد: در کشتارگاه‌ها، دامپزشکان حضور دارند و ضمن معاینه دام با تجهیزات و امکانات، لاشه دام ۲۴ ساعت به طور کامل در دمای سردخانه و یخچال نگهداری می‌شود و ویروس در فرآیند جمود به راحتی از بین می‌رود.

مدیر کل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی دامپزشکی در توصیه‌ای به مردم برای ذبح دام در روز عید قربان بیان کرد: اگر افراد اصرار دارند که در خانه کشتار را انجام دهند، با همکاران دامپزشکی که به صورت اکیپ‌های ثابت و سیار حضور دارند، تماس بگیرند تا قبل و بعد از کشتار دام را به لحاظ بیماری های انگلی و سایر بیماری‌ها بررسی کنند و سپس اقدام به ضد عفونی محل کشتار کنند.

وی ادامه داد: اگر کشتار غیر مجاز دام انجام شود، خطر انتقال این بیماری ویروسی از طریق ترشحات دام مبتلا یا طی فرآیند پاکسازی و قطعه کردن گوشت وجود دارد.

اکبرشاهی بیان کرد: افراد پس از ذبح لاشه را به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگه داری و سپس اقدام به خرد کردن و استفاده از گوشت کنند، همچنین توصیه می‌شود که با توجه به فصل گرما، لاشه را به کشتارگاه منتقل کنند.

هشدار سازمان دامپزشکی نسبت به خطر بیماری تب کنگو با افزایش گرما کد خبر 612060 برچسب‌ها واکسیناسیون تب کریمه کنگو

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: واکسیناسیون تب کریمه کنگو تب کریمه کنگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۴۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست پارلمان عربی برای تحقیقات در مورد کشف گور‌های جمعی در غزه

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از خبرگزاری معا، پارلمان عربی آغاز تحقیقات فوری و مستقل درمورد کشف گور‌های جمعی در محوطه بیمارستان‌های شفا و ناصر در غزه پس از عقب نشینی نظامیان اشغالگر از برخی مناطق نوار غزه را خواستار شد.
پارلمان عربی از جامعه جهانی، سازمان‌های حقوق بشری، سازمان ملل متحد و شورای امنیت خواست همه تدابیر و اقدامات قانونی لازم را برای بازخواست و مجازات رژیم اشغالگر به خاطر ارتکاب جنایت‌ها و کشتار‌ها علیه ساکنان غزه اتخاذ کنند.
پارلمان عربی افزود: بر اساس معیار‌های حقوق بین الملل و قوانین بین المللی حقوق بشر باید اقدامات لازم درباره این کشتار‌ها و جنایت‌ها انجام گیرد و پرونده عاملان و مسئولان این جنایت‌ها به عنوان جنایتکاران جنگی به دادگاه ارجاع تا عدالت درباره آنان اجرا شود.
این پارلمان در ادامه اعلام کرد که میزان و حجم گسترده کشتار‌ها و جنایت‌های هولناک رژیم اشغالگر علیه غیرنظامیان فلسطینی به ویژه کودکان، زنان و افراد سالمند در نوار غزه تردید‌ها و سئوالات جدی را درباره توانایی نظام بین الملل و سازمان ملل در مورد محافظت از غیر نظامیان مطرح می‌کند به ویژه اینکه جنایت‌های رژیم اشغالگر جنایات جنگی، ضد انسانی، نسل کشی است و همه قوانین و قطعنامه‌ها در حمایت از غیر نظامیان در زمان جنگ را نقض می‌کند.

 

دیگر خبرها

  • جلوگیری از فعالیت یک اتاق غیر مجاز کشتار دام در تیران و کرون
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • تا کنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در لرستان مشاهده نشده است
  • موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • کاهش کانون‌های بیماری آبله در استان ایلام
  • درخواست پارلمان عربی برای تحقیقات در مورد کشف گور‌های جمعی در غزه