Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به مناسبت سی و نهمین سالروز ربایش چهاردیپلمات ایرانی طی بیانیه ای ضمن ابراز همدردی با خانواده های آنها، بر وجود شواهد و مستنداتی مبنی بر تحویل دیپلمات های ایرانی به نیروهای اشغالگر تاکید کرد و پیگیری سرنوشت آنان را به عنوان یکی از اولویت‌های مراودات دیپلماتیک با جهان بین المللی و منطقه‌ای برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشی از این بیانیه آمده است: مسئولیت سیاسی و حقوقی ربایش دیپلماتها و این اقدام تروریستی، متوجه رژیم صهیونیستی و حامیان تروریست پرور این رژیم بوده و پاسخگو نبودن رژیم صهیونیستی سبب شده روند کشف حقایق و ابعاد این حادثه بسیار کند شود.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

در چهاردهم تیر ۱۳۶۱ برابر با چهارم ژوئیه ۱۹۸۲، خودرو چهار دیپلمات ایرانی به نام‌های «سید محسن موسوی»، «حاج احمد متوسلیان»، «تقی رستگار مقدم» و «کاظم اخوان» که در حمایت پلیس دیپلماتیک قرار داشت، برخلاف ضوابط و کنوانسیونهای بین المللی، توسط مزدوران مسلح تحت امر رژیم صهیونیستی در منطقه «برباره» لبنان متوقف شد و دیپلماتهای گرانقدر ما ربوده شدند.

اکنون در سی و نهمین سالگرد این جنایت که به دست عوامل تروریست وابسته به رژیم صهیونیستی رخ داد، خانواده این عزیزان با تحمل دردها و رنجهای فراوان، همچنان امیدوار به آزادی و چشم براه بازگشت عزیزان خود هستند.

جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است، شواهد و مستنداتی وجود دارد مبنی بر اینکه دیپلماتهای ایرانی مذکور پس از توقیف غیرقانونی، به نیروهای اشغالگر تحویل داده شده و متعاقبا به زندانهای رژیم صهیونیستی منتقل شده‌اند.

از زمان وقوع این حادثه تروریستی، جمهوری اسلامی ایران با توجه به ابعاد انسانی، حقوقی و سیاسی آن، اقدامات گسترده‌ای انجام داده و پیگیری این مساله را از سوی نهاد های بین المللی و منطقه‌ای در دستور کار قرار داده است.

با توجه به اشغال لبنان توسط رژیم صهیونیستی در سال ۱۳۶۱، مسئولیت سیاسی و حقوقی ربایش دیپلماتها و این اقدام تروریستی، متوجه رژیم صهیونیستی و حامیان تروریست پرور این رژیم بوده و متاسفانه پاسخگو نبودن رژیم صهیونیستی سبب شده روند کشف حقایق و ابعاد این حادثه بسیار کند شود.

وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران با گرامیداشت یاد و خاطره این عزیزان، تاکید می‌کند که پیگیری سرنوشت آنان را به عنوان یکی از اولویت‌های خود در دستور کار مراودات دیپلماتیک با جهان بین المللی و منطقه‌ای مد نظر دارد و بار دیگر با عنایت به گزارش دبیرکل اسبق سازمان ملل و نامه نخست وزیر وقت لبنان به وی در سال ۲۰۰۸، از دبیرکل کنونی و سایر سازمانها و نهادهای بین المللی و حقوق بشری از جمله صلیب سرخ، مجدانه می‌خواهد توجه جدی‌تری به این مساله انسانی و حقوق بشری که مرتبط با کنوانسیون های بین المللی و مورد پذیرش جامعه بین المللی است، اعمال نمایند و به خواست به حق جمهوری اسلامی ایران و خانواده و فرزندان این عزیزان توجه نمایند.

در همین رابطه، ضمن تشکر از کشور دوست و برادر لبنان که تاکنون همکاری خوبی در روند پیگیری این حادثه داشته‌ است، از مقامات این کشور نیز می‌خواهد درخصوص پیشنهادات ارائه شده از سوی جمهوری اسلامی ایران جهت تشکیل کمیته همکاری و مساعی مشترک با هدف هماهنگی و یکسان سازی داده های موجود و روشن کردن ابعاد پنهان این حادثه، با جدیت تصمیم گیری نمایند و توصیه های لازم جهت پیشرفت هر چه سریعتر در این پرونده را مد نظر قرار دهند تا شاهد اقدامات مشترک و موثری در این مساله باشیم.

کد خبر 5250306

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت امور خارجه ایران اسرائیل دیپلمات ایرانی بیانیه قوه قضاییه سیدابراهیم رئیسی مجلس شورای اسلامی غلامحسین محسنی اژه ای هیئت دولت انتخابات 1400 جمهوری اسلامی ایران حجت الاسلام حسن روحانی ایران نیروی دریایی ارتش اسحاق جهانگیری آیت الله خامنه ای علی نیکزاد دولت سیزدهم رژیم صهیونیستی بین المللی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۴۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی حماس از اقدام کلمبیا در قطع روابط با رژیم صهیونیستی

جنبش حماس فلسطین با قدردانی از موضع رئیس جمهور کلمبیا در اعلام قطع روابط با رژیم اشغالگر به خاطر جنگ نسل‌کشی آن علیه غزه ، از سایر کشورها خواست که آنها هم اقدام مشابهی در پاسخ به جنایات وحشیانه این رژیم ضد مردم فلسطین انجام دهند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جنبش حماس فلسطین صبح امروز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای اقدام کلمبیا برای قطع روابط با رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ نسل کشی که از 7 ماه قبل در نوار غزه ادامه دارد را ستود.

حماس موضع «گوستاو پترو» رئیس جمهور کلمبیا علیه رژیم اشغالگر و قطع روابط با این رژیم را مورد تمجید قرار داده و تاکید کرد که این یک پیروزی برای فداکاری‌های ملت ما و آرمان عادلانه فلسطین است.

در ادامه بیانیه حماس آمده است که ما برای مواضع رئیس جمهور کلمبیا که در سایه تداوم جنگ نسل کشی ارتش اشغالگر نازی علیه مردم فلسطین، قطع روابط دیپلماتیک کلمبیا با این رژیم را اعلام کرد بسیار ارزش قائل هستیم و این موضع را یک پیروزی برای فداکاری‌های ملت فلسطین می‌دانیم.

جنبش حماس در ادامه تاکید کرد که ما از سایر کشورهای آمریکای جنوبی و همه کشورها می‌خواهیم تا روابط دیپلماتیک خود را به طور کامل با رژیم فاشیست و جنایتکار صهیونیستی که به جنایت‌های وحشیانه خود علیه ملت فلسطین ادامه می‌دهد و همه قوانین و هنجارهای بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد قطع کنند.

دیروز گوستاو پترو، رئیس جمهور کلمبیا اعلام کرد این کشور روابط دیپلماتیک خود را با اسرائیل به دلیل «داشتن یک دولت نسل کش» قطع می‌کند.

وی طی یک سخنرانی با بیان اینکه از دوم مه (13 اردیبهشت) مراودات دیپلماتیک با اسرائیل قطع می‌شود، تاکید کرد: اگر فلسطین بمیرد، انسانیت هم می‌میرد.

پترو در ادامه گفت که فلسطین و غزه را معادل مقاومت می‌داند.

نمایندگی دیپلماتیک رژیم صهیونیستی در مغرب هم تعطیل شد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت دیپلمات مجروح حمله اسرائیل به سفارت ایران + عکس
  • کلمبیا قطع کامل روابط با رژیم صهیونیستی را اعلام کرد
  • تحریم ۸ شخص و ۵ نهاد انگلیسی حامی رژیم صهیونیستی
  • رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه سرگردان و متزلزل شدند
  • قدردانی حماس از اقدام کلمبیا در قطع روابط با رژیم صهیونیستی
  • قطع روابط کلمبیا و رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ غزه
  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از جمهوری سیشل
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • امیرعبداللهیان: توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است