Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، هادی افشار صفری مدیر رادیو سراسری زیارت امروز در نشست خبری اختتامیه نخستین جشنواره تولیدات رادیویی زیارت که در صدا و سیمای خراسان رضوی برگزار شد؛ گفت: از مجموع ۲۰۰۰ اثر رسیده به نخستین جشنواره تولیدات رادیویی زیارت، ۱۱۰۰ اثر از طریق فضای مجازی تحت عنوان پویش من رسانه حسینم و ۹۰۰ اثر از تمامی مراکز استان‌ها و مردمی به دبیرخانه رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر رادیو سراسری زیارت ادامه داد: رادیو زیارت ۲۷ مهر ۹۶ به صورت آزمایشی کار خود را شروع کرد و در هر دو مرحله رادیو زیارت با حضور ریاست رئیس جمهور منتخب و ریاست سازمان صدا و سیما افتتاح شد.

افشار صفوی بیان کرد: حوزه زیارت، قدرتمندترین، پرمخاطب‌ترین و اثر بخش‌ترین حوزه جهان به ویژه دنیای اسلام است، یعنی فعل زیارت پرتکرارترین رفتار انسان‌ها در حوزه‌های ارتباطی، عبادی و عاطفی است و خوشبختانه ایران اسلامی بالاترین ظرفیت زیارت را در جهان دارد و این افتخار نصیب شهر مشهد به برکت مضجع امام رضا (ع) شده است که تقریبا بیش از دو و نیم برابر زائرین خانه خدا را در سال پذیرایی می‌کند و برابر آمار بین ۲۵ تا ۳۰ میلیون زائر را در بر می‌گیرد.

او با اشاره به پوشش حج تمتع و عمره‌های مفرده توسط رادیو زیارت تصریح کرد: در دو سال گذشته و آخرین سالی که حج و عمره در حال اجرا بود برنامه‌های سازمان حج و زیارت را به طور کامل در غالب فرهنگسازی، آموزش و حوزه اطلاع رسانی تحت پوشش قرار دادیم و در حوزه سازمان اوقاف و امور خیریه برنامه‌های زیادی را به صورت مشترک با این حوزه برگزار کردیم، همچنین برنامه‌های همه اماکن زیارتی در سراسر کشور تحت پوشش رادیو زیارت قرار می‌گیرد.

مدیر رادیو سراسری زیارت در ارتباط با تامین محتوای برنامه‌های رادیو زیارت تأکید کرد:پشتوانه محتوایی رادیو زیارت، بهره گیری از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی شاخص در کشور از جمله بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی، سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی و دیگر مراکز علمی از جمله دفتر تبلیغات اسلامی، پژوهشکده‌های زیارت استانداری و دانشگاه فردوسی، دانشگاه علوم اسلامی رضوی و دانشگاه امام رضا (ع) و اندیشکده مطالعات راهبردی اربعین دانشگاه امام صادق (ع) است.

افشار صفوی  اظهار کرد: علاوه بر برنامه‌های سال گذشته و سال‌های قبل رادیو زیارت، برنامه نائب الزیاره برای ایجاد پل ارتباطی بین مردم و رادیو زیارت ایجاد شده است که ماموریت برقراری عرض ارادت و التماس دعای مخاطبین برای تمامی مکان‌های زیارتی است. خادمین افتخاری ما در کربلا، عتبات عالیات و در حرم حضرت معصومه (س) و شاهچراغ و امام رضا (ع) بر اساس تماس‌های مردم زیارت نیابتی انجام می‌دهند.

او افزود: برقراری ارتباط رادیو زیارت با خادمیاران رسانه‌ای از دیگر برنامه‌های رادیو زیارت است که این ارتباط در قالب برنامه «صحن شما» از ۱۹ تیر در قالب سه برنامه صورت خواهد گرفت و در این برنامه تولیدات مردمی، تولیدات خادمان رسانه‌ای و تولیدات همکاران صدا و سیما که برای موضوع زیارت انجام می‌دهند، پخش می‌شود و علاوه بر پخش این برنامه‌ها مورد داوری قرار می‌گیرد.

مدیر رادیو سراسری زیارت ادامه داد: برنامه‌های رادیو زیارت با همکاری معاونت‌های مختلف مرکز خراسان رضوی اجرا می‌شود، ایجاد قرارگاه رادیو زیارت باعث شد نخستین بار در دهه کرامت امسال به جز یک شبکه سراسری، همه شبکه‌های سراسری بدون حضور و ارسال امکانات و تجهیزات برنامه‌های دهه کرامت خود را با همکاری و نیروی انسانی رادیو زیارت روی آنتن ببرند و با استقرار استودیو مشترک و قرارگاه رادیو زیارت این مسئله در طول سال جاری و سال‌های آینده تداوم پیدا خواهد کرد.

افشار صفوی بیان کرد: امسال بویژه در لیالی قدر ۸ شبکه سراسری از جمله شبکه سلامت، گفتگو، فرهنگ و معارف برنامه‌های رادیو زیارت را پوشش دادند.

بیشتر بخوانید

مشهد میزبان اختتامیه نخستین جشنواره تولیدات رادیویــی زیــارت

 او تصریح کرد: از مجموع ۲۰۰۰ اثر رسیده، ۱۱۰۰ اثر از طریق فضای مجازی تحت عنوان پویش من رسانه حسینم و ۹۰۰ اثر از همه مراکز استان‌ها و مردمی به دبیرخانه رسیده است که ۴۵ درصد آثار مردمی و ۵۵ درصد داخل سازمانی است که با داوری صورت گرفته از ۱۴ استان برنده داریم.

افشار صفوی اظهار کرد: برای برنامه‌ای رادیو زیارت ۴ مسیر دریافت اف ام، نما، دیجیتال و اپلیکیشن ایران صدا داریم، ما در ماه مبارک رمضان رتبه‌های بین ۴ تا ۶ شبکه‌های سراسری را داشتیم و در اپلیکیشتن ایران صدا آرشیو لحظه‌ای داریم که می‌توان برنامه‌های سال قبل را مشاهده کرد.

او افزود: در روز اختتامیه نخستین جشنواره تولیدات رادیویی زیارت از پوستر جشنواره دوم رونمایی خواهد شدو از ۱ فروردین سال ۹۹ تا ۳۰ آذر ۱۴۰۰ فراخوان جشنواره دوم خواهد بود که در جشنواره دوم تفاوت‌های جدی ایجاد شده است.

مدیر رادیو سراسری زیارت ادامه داد: در دوره کرونا ۲ هزار و ۹۷ برنامه کرونایی به همت همکاران رادیو زیارت با ۲۴ هزار ۴۰ دقیقه تولید و پخش شد که در ذیل آن ۵ پویش به وقت لبخند، به وقت مهربانی و.. را با همکاری آستان قدس در زمانی که حرم بدون زائر بود برگزار کردیم.

افشار صفوی بیان کرد: در نخستین جشنواره بیش از شصت نفر حائز رتبه‌های اول تا سوم و شایسته تقدیر شدند که همه نفرات اول در مراسم اختتامیه تجلیل خواهند شد و برای باقی برندگان جوایزشان ارسال می‌شود؛ همچنین در اختتامیه نخستین جشنواره تولیدات رادیویی زیارت از شاعر برجسته اهل بیت (ع) حاج سید رضا موید تجلیل خواهد شد.

 

انتهای پیام//ر.ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جشنواره تولیدات رادیویی رادیو زیارت دانشگاه امام صادق زیارت نیابتی نخستین جشنواره تولیدات رادیویی زیارت برنامه های رادیو زیارت رادیو زیارت رادیو زیارت برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۴۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه «خط اول» از رادیو ورزش

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  این برنامه را رادیو ورزش شنبه تا پنج شنبه هر هفته پخش می کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • زمان برگزاری نخستین جشنواره پایان‌نامه برتر حقوقی
  • در برنامه رادیویی «بی‌واسطه با مردم» سال ۱۴۰۲ چه گذشت؟
  • انتقاد بازیگر قدیمی به جیغ و دست و هورا در شب آخر عروسک‌خونه
  • رادیو یعنی گرما صمیمیت و درک هستی
  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی وارد مکه شدند
  • اعزام نخستین کاروان حج عمره استان سمنان
  • برنامه «خط اول» از رادیو ورزش
  • فجر با این تماشاگران شایسته لیگ برتر است