Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه) 13 تیر ماه به مناسبت سی و نهمین سالروز ربایش چهار دیپلمات ایرانی بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: در چهاردهم تیر ۱۳۶۱ برابر با چهارم ژوئیه ۱۹۸۲، خودرو چهار دیپلمات ایرانی به نام‌های «سید محسن موسوی»، «حاج احمد متوسلیان»، «تقی رستگار مقدم» و «کاظم اخوان» که در حمایت پلیس دیپلماتیک قرار داشت، برخلاف ضوابط و کنوانسیون‌های بین المللی، توسط مزدوران مسلح تحت امر رژیم صهیونیستی در منطقه «برباره» لبنان  متوقف شد و دیپلمات‌های گرانقدر ما ربوده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه می‌افزاید: اکنون در سی و نهمین سالگرد این جنایت که به دست عوامل تروریست وابسته به رژیم صهیونیستی رخ داد، خانواده این عزیزان با تحمل دردها و رنجهای فراوان، همچنان امیدوار به آزادی و چشم براه بازگشت عزیزان خود هستند.

وزارت امور خارجه در این بیانیه عنوان کرده است: جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است، شواهد و مستنداتی وجود دارد مبنی بر اینکه دیپلماتهای ایرانی مذکور پس از توقیف غیرقانونی، به نیروهای اشغالگر تحویل داده شده و متعاقبا به زندانهای رژیم صهیونیستی منتقل شده‌اند.

در این بیانیه آمده است: از زمان وقوع این حادثه تروریستی، جمهوری اسلامی ایران با توجه به ابعاد انسانی، حقوقی و سیاسی آن، اقدامات گسترده‌ای انجام داده و پیگیری این مساله را از سوی نهاد های بین المللی و منطقه‌ای در دستور کار قرار داده است. 

این بیانیه می‌افزاید: با توجه به اشغال لبنان توسط رژیم صهیونیستی در سال ۱۳۶۱، مسئولیت سیاسی و حقوقی ربایش دیپلمات‌ها و این اقدام تروریستی، متوجه رژیم صهیونیستی و حامیان تروریست پرور این رژیم بوده و متاسفانه پاسخگو نبودن رژیم صهیونیستی سبب شده روند کشف حقایق و ابعاد این حادثه بسیار کند شود.

وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در این بیانیه با گرامیداشت یاد و خاطره این عزیزان، تاکید کرده است که پیگیری سرنوشت آنان را به عنوان یکی از اولویت‌های خود در دستور کار مراودات دیپلماتیک با جهات بین‌المللی و منطقه‌ای مد نظر دارد و بار دیگر با عنایت به گزارش دبیرکل اسبق سازمان ملل و نامه نخست وزیر وقت لبنان به وی در سال ۲۰۰۸، از دبیرکل کنونی و سایر سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی و حقوق بشری از جمله صلیب سرخ، مجدانه می‌خواهد توجه جدی‌تری به این مساله انسانی و حقوق بشری که مرتبط با کنوانسیون های بین المللی و مورد پذیرش جامعه بین‌المللی است، اعمال کنند و به خواست به حق جمهوری اسلامی ایران و خانواده و فرزندان این عزیزان توجه کنند.

در پایان این بیانیه آمده است: در همین رابطه، ضمن تشکر از کشور دوست و برادر لبنان که تاکنون همکاری خوبی در روند پیگیری این حادثه داشته‌ است، از مقامات این کشور نیز می‌خواهد در خصوص پیشنهادات ارائه شده از سوی جمهوری اسلامی ایران جهت تشکیل کمیته همکاری و مساعی مشترک با هدف هماهنگی و یکسان سازی داده‌های موجود و روشن کردن ابعاد پنهان این حادثه، با جدیت تصمیم گیری کنند و توصیه‌های لازم جهت پیشرفت هر چه سریع‌تر در این پرونده را مد نظر قرار دهند تا شاهد اقدامات مشترک و موثری در این مسئله باشیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: چهار دیپلمات ایرانی رژیم صهیونیستی جمهوری اسلامی ایران رژیم صهیونیستی بین المللی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۴۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست چین از تل‌آویو: حمله به رفح را متوقف کنید

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا، «لین جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح گفت: «چین با جدیت از اسرائیل می‌خواهد باتوجه‌به درخواست‌های بی‌شمار جامعه بین‌المللی، حمله به رفح را متوقف کرده و تمام توان خود را برای پیشگیری از یک فاجعه انسانی بزرگ‌تر در نوار غزه به کار گیرد.»

ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز (سه‌شنبه) عملیات نظامی خود را در بخش شرقی شهر رفح آغاز کرد و جنگنده‌های این رژیم حملات هوایی شدیدی را علیه این منطقه انجام دادند.

خبرنگار خبرگزاری فرانسه که در رفح حضور دارد گفت این شهر هدف حمله سنگینی قرار گرفته و بر اساس آمار اعلام‌شده از سوی یک بیمارستان در رفح، تاکنون ۱۱ فلسطینی به شهادت رسیده و ده‌ها تن مجروح شده‌اند.

این سخنگوی وزارت خارجه چین با ابراز نگرانی شدید نسبت به حمله زمینی رژیم صهیونیستی به رفح، گفت: «با جنگ و خشونت نمی‌توان مشکلات را حل کرد و امنیت را به ارمغان آورد.»

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903973

دیگر خبرها

  • درخواست چین از تل‌آویو: حمله به رفح را متوقف کنید
  • زاخارووا: حرف‌های ماکرون متحدان فرانسه را هم گیج کرده است!
  • استقبال تهران از پاسخ حماس به طرح سیاسی پایان جنگ علیه غزه
  • ثبات بازار ارز یکی از دستاوردهای عملیات وعده صادق بود
  • جزئیات مراسم چهلم شهدای حمله به کنسولگری ایران در دمشق
  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • حزب الله مسئولیت حمله موشکی به «کریات شمونه» را به عهده گرفت
  • سرطان اسرائیل در روز‌های پایانی
  • سرطان اسرائیل در روزهای پایانی
  • تجلیل از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی