Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-01@04:30:43 GMT

میثاقی:یک کلمه هم اشتباه باشد،باید عذر بخواهیم

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۳۴۹۰۵

میثاقی:یک کلمه هم اشتباه باشد،باید عذر بخواهیم

محمدحسین میثاقی بار دیگر به ماجرای ترجمه اشتباه در ویژه برنامه یورو پرداخت و توضیحاتی را در این باره ارائه کرد.

به گزارش "ورزش سه"، محمدحسین میثاقی پس از تجربه کار در فوتبال برتر به عنوان مجری، حالا این نقش را در ویژه برنامه یورو 2020 شبکه سوم سیما ایفا می‌کند و حضورش در تلویزیون دوباره خبرساز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شب گذشته و در حالی که انگلستان، اوکراین را شکست داده بود، خبرنگار "ورزش سه" در استودیوی برنامه حضور یافت و با محمدحسین میثاقی گفتگویی را درباره مسائل مختلف این برنامه انجام داد و در خصوص ماجرای برگردان اشتباه مصاحبه های بعد از بازی نیز سوال کرد. این گفتگو در حالی اتفاق افتاد که انگلستان برای گلزنی تلاش می‌کرد و حواس میثاقی نیز باموقعیت های تیم ساوت گیت به نمایشگر موجود در استودیو پرت می‌شد و با هیجان بازی را دنبال می‌کرد.

 

میثاقی در ابتدا به برنامه یورو پرداخت و گفت: یورو 2020 پروژه اش چند ماه است شروع شده و عید بود که رفت در پیش تولید آیتم‌هایی که پخش می‌کنیم؛ از آیتم ادوار، پیش بینی که خیلی فوتبالیست‌ها آمدند ضبط کردند، شرایط اجتماعی - سیاسی کشورها جدا از مسئله فوتبال، ستاره‌ها و اتفاقاتی که از فروردین شروع کردیم و رسیدیم به فضای استودیو و حالا در نیمه نهایی هستیم و می‌رویم برای مراحل پایانی.

وی افزود: نکته یورو 2020 این است که 24 تیمی شد. قبلا با 16 تیم، همه تیمها خوب بودند و از اول بازی ها جذاب اما امسال مقدونیه هم بود. اما از یک جایی به بعد بازی‌ها عجیب هیجان انگیز شد و نتایجی مثل 3-3 و 5-3 دیدیم و از یک هشتم یورویی شد که همه می‌خواهیم و انتظارش را داشتیم. ما هم اینجا سعی کردیم فضا را یکم خوشگلتر کنیم؛ از کارهای گرافیکی، استودیو و کارهای مجازی دیگر که شروع خوبی برای چنین کارهایی است. همچنین کارشناس هایی که آوردیم؛ مثلا این که گایسکا مندیتا ثابت برای ما کارشناسی می‌کند، اینکه کلارن سیدورف و اریکسون با ماست، جدا از مسئله فوتبالی، برای کشورمان اعتبار می‌آورد. اینکه خیلی راحت آدم های بزرگ فوتبالی جهان می‌آیند صحبت می‌کنند.

 

مجری ویژه برنامه یورو با اشاره به کارشناسان برنامه اش گفت: اریکسن نیم ساعت پیش از بازی تیم ملی انگلیس با ما بود و به نظرم حضور او که دو یورو و یک جام جهانی با انگلیس بود، اتفاق خیلی خوبی برای برنامه و شبکه بود چون او انتخاب‌های دیگری هم داشت.

او با وعده به مخاطبان برای دعوت از میهمان در روزهای آینده اظهار داشت: به نظرم اتفاق بزرگی در نیمه نهایی و فینال می‌افتد و چهره‌هایی را می‌بینند که دوستشان خواهند داشت ویادشان خواهد ماند.

 

محمدحسین میثاقی درباره کیفیت برنامه عنوان کرد: ما خیلی تلاش کردیم این سری و در جام جهانی سال آینده باید برسیم به سطح یک پخش کننده‌های جهان. مثل بی تی، اسکای و... که بازی‌ها را با حضور کارشناسان لول یک پخش می‌کنند. فکر کنم با تلاش بچه‌ها خیلی نزدیک شدیم و امیدوارم در جام جهانی به آن سطح برسیم.

 

 

 

وی در مورد تیم مورد علاقه اش گفت: من بدجوری طرفدار آرژانتینم. در تمام تورنمنت‌های جهان طرفدار آرژانتینم. در یورو دوست دارم اسپانیا قهرمان شود و این تیم را بیشتر دوست دارم. دومی هم ایتالیاست که این سری تیم جذابی دارد. ما تمام هدفمان این است که مرحله مقدماتی جام جهانی خوبی داشته باشیم برای تیم ملی و همچنین پخش تلویزیونی که در برنامه فوتبال برتر داریم و همچنین برسیم به جام جهانی قطر که فکر کنم نقطه عطفی در پخش تلویزیونی بازی، تولید محتوا و کارشناسی ها خواهد بود.

 

میثاقی در خصوص نریشن ها و آیتم های پخش شده نیز گفت: یورو برای فوتبال دوستان حرفه ای است که فوتبال خیلی دوست دارند و تاکتیک و... دوست دارد. آیتم های نریشنی کارهایش از فروردین شروع شده، تیم نویسنده ما همه عزیز و جوان و خوب هستند و امیدوارم مردم دوست داشته باشند.

او در پایان با اشاره به ماجرای ترجمه اشتباه، در این خصوص توضیح داد: دوبار ترجمه کردن یک مشکلاتی را به وجود آورد. ما ابتدا یک زیر صدای انگلیسی می‌گیریم و این تبدیل به فارسی باعث می‌شود ترجمه کلمه به کلمه مشکل شود و ایراد داشته باشد اما اصلا دلیل نمی‌شود که اشتباه کنیم. اگر یک کلمه هم اشتباه شده، باید عذرخواهی کنیم و بچه ها باید دقت بیشتری کنند. مخصوصا که در مرحله ای هستیم که مصاحبه های جذابی خواهیم داشت و بچه ها باید دقت بیشتری کنند.

صدا و سیما شبکه سه محمدحسین میثاقی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: صدا و سیما شبکه سه محمدحسین میثاقی محمدحسین میثاقی برنامه یورو جام جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۴۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انصاف نبود بخواهم تراشتگن را تحقیر کنم

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا در هفته سی و سوم لالیگا دیشب از والنسیا میزبانی کرد. بارسا این بازی را به خوبی آغاز کرده بود و روی جریان بازی کنترل مناسبی داشت تا اینکه در دقیقه 22 توسط فرمین لوپز به گل رسید.

شادی بارسا برای این گل خیلی کم بود، چراکه در دقیقه 27 گل تساوی والنسیا روی یک اشتباه عجیب از سمت مارک آندره تراشتگن به ثمر رسید.

مدافعان بارسا روی حمله تیمی که از زمین خودی شروع شده بود به سمت جلو حرکت کرده بودند که توپ در میانه میدان لو رفت. بازیکنان والنسیا توپ را به زمین حریف فرستادند و بازیکنان بارسا که اعتقاد داشتند مهاجم حریف در آفساید حضور داشته، برای مهار آن تلاش خاصی نکردند. به همین دلیل رونالد آرائوخو با مکث زیاد به دنبال هوگو دورو رفت. شماره 9 والنسیا هنوز به توپ نرسیده بود و تراشتگن زودتر از او از دروازه خارج شد تا توپ را مهار کند. اشتباه بزرگ او در همین لحظه رخ داد. این دروازه‌بان آلمانی سعی کرد به سبکی که تقریبا از مانوئل نویر، دروازه‌بان بایرن مونیخ، دیده می‌شود با مهارت توپ را با آرامی از بالای سر مهاجم والنسیا عبور بدهد که در این امر ناکام ماند.

تراشتگن خوش شانس بود که لواندوفسکی جور او را با زدن سه گل کشید و اجازه نداد بارسا با این اشتباه امتیاز از دست بدهد.

هوگو دورو که به خوبی از اشتباه گلر آلمانی استفاده کرد، بعدا به سمت او رفت و در حرکتی جوانمردانه با تراشتگن دست داد تا به او روحیه بدهد.

دورو در پایان بازی نیز گفت: «نمی‌دانم تراشتگن چند سال بود در بازی با پا اشتباه نکرده بود و نمی‌دانم چقدر طول خواهد کشید تا چنین اشتباهی تکرار شود. همه ما انسانیم و اشتباه می‌کنیم. خود من سال خوبی نداشته‌ام و فرصت‌های خوب زیادی را هدر داده‌ام. تراشتگن یک گلر استثنایی است و هرگز در هیچ جنجالی نبوده و انسانی فروتن است. حرکت بعد از گل من در مورد تراشتگن حرکتی بود که دوست دارم بعد از اشتباه خودم، کسی در قبال من انجام دهد. انصاف نبود بخواهم ژستی تحقیرآمیز از خودم نشان دهم.»

دیگر خبرها

  • عکس‌| قاب مشترک میثاقی با ۳ قهرمان آسیا
  • جنوا و فعال کردن بند خرید 8 میلیون یورویی کُنی دی وینتر از یوونتوس
  • آرسنال باید به این ستاره افتخار کند
  • انصاف نبود بخواهم تراشتگن را تحقیر کنم
  • اشتباه عجیب "تِراشتِگن" در بازی با والنسیا (فیلم)
  • اشتباه عجیب دروازه‌بان بارسلونا در بازی مقابل والنسیا + فیلم
  • شکایت عجیب از باشگاه ایرانی: ورثه یک سرمربی!
  • بدترین خبر برای فرانسه 6 هفته پیش از یورو
  • ◄ کاربرد کلمات و عبارات حمل و نقلی در متون و اشعار فارسی
  • آرتتا: رایا فوق العاده بود؛ بازی طوری پیش رفت که بیش از حد انتظارمان عقب نشستیم