Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@15:49:36 GMT

تاخت و تاز کرونا در ایلام/ آمار بستری ها افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۳۵۱۴۶

تاخت و تاز کرونا در ایلام/ آمار بستری ها افزایش یافت

خبرگزاری مهر -گروه استان‌ها: کرونا ویروس همچنان بی رحمانه می تازد و قربانی می‌گیرد، آمار جان باختگان در اثر کرونا در جهان بیش از ۳۰ میلیون و در ایران از مرز ۸۴ هزار نفر گذشت و این روزها موج پنجم کووید ۱۹ در راه است.

اخیراً ویروس جدید به نام دلتا در برخی مناطق کشور مشاهده شده و نگرانی‌های را ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موردی از کرونا دلتا در استان ایلام مشاهده نشده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تا به این لحظه مورد کرونا دلتا در استان ایلام مشاهده نشده است ولی با توجه به شرایطی که در کل کشور وجود دارد قطعاً در آینده نزدیک این اتفاق خواهد افتاد.

محمد کریمیان افزود: موضوعی که به آن می‌توان اشاره کرد اینکه حتی در کشورهایی که واکسیناسیون شدند اما پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکردند افزایش کرونا وجود داشته است.

وی افزود: باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و مد نظر قرار دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: تا سه ماه آینده بخش زیادی از جمعیت استان واکسیناسیون می‌شوند، تعداد ۲۶ هزار نفر تاکنون در نوبت اول و همچنین ۱۴ هزار نفر در نوبت دوم واکسینه شده‌اند.

کریمیان اضافه کرد: به ترتیب سنی و بر اساس سند ملی واکسیناسیون کشوری واکسیناسیون همه مردم در دستور کار قرار خواهد گرفت.

۸۳ بیمار مبتلا به کرونا در استان بستری هستند

همچنین پزشکان و کارشناسان حوزه بهداشت معتقدند تنها راه مقابله با کرونا ویروس رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه زدن ماسک است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: جمع مبتلایان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به ۴۰ هزار و ۴۵۱ نفر بوده است.

جمیل صادقی فر بیان کرد: هم اکنون نیز ۸۳ بیمار مبتلا به کرونا به علت شرایط حاد تنفسی در بخش‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری هستند.

وی افزود: در حال حاضر شهرستان مهران در وضعیت قرمز و شهرستان‌های ایلام، دهلران، چوار در وضعیت نارنجی و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

وی ادامه داد: این روزها متاسفانه دوباره کشور در موج پنجم کرونا ورود کرده، در جنوب کشور اکثر شهرها در وضعیت قرمز قرار دارند و به تعداد شهرهای قرمز در حال افزایش است.

صادقی اظهار کرد: بر طبق آخرین آمار بیش از ۹۰ شهر قرمز در کشور و بیش از ۱۷۳ شهر در وضعیت نارنجی قرار دارند، این آمار نشان از رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی است.

وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار پایین آمده است

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام بیان داشت: در استان نیز وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار پایین آمده و شاید در بهترین حالت بین ۶۰ تا ۶۵ درصد مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

وی عنوان کرد: اگر رعایت پروتکل‌ها را به بالای ۸۵ درصد نرسانیم عملاً فایده‌ای ندارد و کمک به چرخش بیشتر ویروس می‌شود.

وی افزود: در خصوص کرونای هندی نیز تا به این لحظه کیت تشخیص هندی در اختیار استان‌ها قرار ندارد، مرکز تشخیص این کیت فقط در تهران است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام عنوان کرد: در خصوص ورود این کرونا فعلاً رسماً موردی گزارش نشده ولی باید همه بدانند کرونا هندی یا دلتا کرونا در کل کشور منتشر شده، قدرت آن از کرونای انگلیسی بسیار بیشتر است.

وی افزود: علائم این کرونا به صورت ساده شبیه سرماخوردگی مثل آبریزش بینی، تب، گلودرد و سردرد است که با این علامت‌ها شروع می‌شود و نهایتاً ظرف سه چهار روز منجر به درگیری ریه می‌شود که بسیار خطرناک است.

کد خبر 5250343

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا محمد کریمیان دانشگاه علوم پزشکی ایلام ویروس کرونا کرمانشاه شیوع کرونا آمار کرونا بوشهر گرگان ایلام خطبه های نماز جمعه انتخابات 1400 عکس استانها اردبیل اراک خشکسالی واکسن کرونا دانشگاه علوم پزشکی ایلام پروتکل های بهداشتی رعایت پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۵۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۶۵ میلیون تردد در جاده‌های ایلام

سیدزاهدین چشمه‌خاور  مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام اظهار کرد: این میزان تردد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: در این مدت هفت میلیون و ۹۱۵ هزار و ۳۹۴ تردد هم مربوط به وسایل نقلیه سنگین است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام یادآور شد: محور چوار - ایلام با سه میلیون و ۵۷۵ هزار و ۲۲۶ تردد یکی از پرترددترین محور‌های استان بوده است.

چشمه خاور با اشاره میزان جا به جایی کالا در بازه زمانی یاد شده (ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه) گفت: طی این مدت یک میلیون و ۴۶۹ هزار و ۶۹۲ تن کالا از طریق ناوگان حمل و نقل در این استان جا به جا شده است.

وی تاکید کرد: در فروردین سال جاری نیز بیش از یک میلیون و ۴۶۶ هزار و ۷۹ تردد بین استانی کل وسایل نقلیه ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام یادآور شد: این میزان تردد در فروردین ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد افزایش داشته است.

چشمه خاور بیان کرد: مردم می‌توانند برای ارتباط و اعلام هر گونه انتقاد، پیشنهاد و شکایت با شماره تلفن ۱۴۱ در هر ساعت از شبانه روز تماس گرفته و موارد مورد نظر خود را با کارشناسان مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • افزایش آمار شهدای غزه به ۳۴۴۸۸ نفر
  • ممبینی خبر داد: افزایش پاداش تیم‌های ملی با یکسری پروتکل‌ها
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • روایت خسروپناه از آمار وضعیت دانش‌آموزان مدارس دولتی در میان داوطلبان برتر کنکور
  • ثبت بیش از ۶۵ میلیون تردد در جاده‌های ایلام
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌های سمی؛ ۱۴نفر بستری شدند
  • دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی
  • آخرین آمار از وضعیت تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا | این ۶ استان کمترین میزان تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی را داشته‌اند
  • آمار هولناک از وضعیت فقر مطلق /پرداختی‌ها چقدر از هزینه پایین‌ترین‌دهک‌ها را پوشش می‌دهد؟