Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی صنعت برق تاکید کرد: مراکز درمانی و حساس هیچگاه در اولویت قطع برق نخواهند بود، اما این مراکز نیز بر اساس الزامات قانونی باید به مولد‌های اضطراری برق مجهز باشند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از وزارت نیرو، مصطفی رجبی مشهدی صبح امروز یکشنبه در نشست خبری مشترک با محوریت تأمین آب و برق کشور در تابستان سال ۱۴۰۰، در خصوص خاموشی‌ها گفت: در صورتی که میزان محدودیت در تولید و میزان مصرف از قبل مشخص باشد، می‌توان جداول خاموشی را برنامه‌ریزی و منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این مقام مسئول افزود: با این حال وقتی خاموشی به دلیل نقص یا مشکل فنی در شبکه که بیشتر با حوادث ناخواسته و عملکرد رله‌های حفاظتی و به منظور حفظ پایداری شبکه برق رخ می‌دهد، امکان اطلاع‌رسانی ندارد.

وی همچنین در خصوص ضرورت استفاده مراکز حساس مانند بیمارستان‌ها از مولد‌های اضطراری نیز گفت: بیمارستان‌ها یا هر مرکز حساس دیگری که نیاز حیاتی به برق دارد، موظف به احداث مولد‌های اضطراری است، ضمن آنکه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و حساس کشور هیچگاه در اولویت قطع برق قرار نمی‌گیرند.

رجبی مشهدی در خصوص طرح تعویض کولر‌های گازی فرسوده نیز گفت: این طرح در سال گذشته به تصویب شورای اقتصاد رسید، اما، چون الزام استفاده از تولیدکنندگان داخلی در این مصوبه وجود دارد، این گروه با مشخصات فنی و استاندارد‌های تعیین شده، امکان تولید را نداشتند به همین دلیل مشخصات فنی اصلاح و دوباره به تصویب شورای اقتصاد رسید.

رجبی مشهدی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها این طرح امسال آغاز و به همین منظور فراخوان‌هایی برای شناسایی و حضور تولیدکنندگان داخلی منتشر می‌شود.

وی همچنین درباره شناسایی مراکز استخراج غیرمجاز رمز ارز نیز گفت: تاکنون ۳۶۴۶ مرکز غیرمجاز استخراج رمز ارز شناسایی شده است که از این مراکز ۱۹۶ هزار و ۲۳۳ ماینر کشف شده است.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: توان برق مصرفی این مراکز ۵۷۰ مگاوات در محل مصرف بود که برای تولید این میزان برق و رساندن آن به محل مصرف، باید نیروگاهی به بزرگی ۷۵۰ مگاوات احداث می‌شد که با شناسایی این مراکز تعداد بسیار زیادی از مردم از خاموشی برق نجات یافتند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رجبی مشهدی مراکز درمانی مولد های اضطراری برق مولد های اضطراری رجبی مشهدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۵۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند کاهشی شاخص‌های مرده زایی و بستری متصل به تولد در استان همدان

به گزارش خبرگزاری مهر، سامره قلیچ خانی بیان کرد: هم اکنون در استان همدان ۷۱۵ ماما در مراکز درمانی و بهداشتی فعالیت می‌کنند که این تعداد در مراکز درمانی ۴۰۰ نفر و در مراکز بهداشتی ۳۱۵ نفر است.

وی افزود: در سال گذشته نزدیک به ۲۲ هزار زایمان در استان انجام شده است که ۴۵ درصد به صورت زایمان طبیعی انجام گرفته است و جامعه مامایی در ارتقای شاخص‌های رشد جمعیت و زایمان طبیعی در استان تلاش‌های زیادی انجام داده است.

قلیچ خانی ادامه داد: در سال گذشته در استان همدان شاهد روند کاهشی شاخص‌های مرده زایی، بستری متصل به تولد و روند ثابت غیر افزایشی در شاخص سزارین کل بوده‌ایم.

وی اظهار داشت: میزان موفقیت بارداری در زوج‌های با مشکلات ناباروری در مراکز ناباروری استان به طور میانگین ۳۳ درصد است.

کد خبر 6099855

دیگر خبرها

  • روند کاهشی شاخص‌های مرده زایی و بستری متصل به تولد در استان همدان
  • شناسایی ۱۶ هزار میلیارد تومان ملک برای مولد سازی در هرمزگان
  • اجرای ۵۷ عنوان برنامه امدادی ، درمانی و بشردوستانه در فارس
  • ۵۷ عنوان برنامه امدادی درمانی و بشردوستانه در فارس برگزار می‌شود
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • هدفگذاری تامین اجتماعی برای ارتقاء سلامت و رضایتمندی کارگران
  • دخالت تکنسین‎‌ها در امور جراحی و زیبایی/ چطور باید شکایت کرد؟
  • کاهش تعداد مراجعین ناشی از نزاع به پزشکی قانونی اردبیل
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها 
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن