Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، لعیا باستانی داور نخستین جشنواره رادیویی زیارت گفت: برگزاری رویداد‌های فرهنگی و هنری مانند جشنواره‌های رادیویی و تلویزیونی، از این حیث که فرصتی برای رقابت فراهم می‌کنند، باارزش و البته به دلیل آنکه می‌تواند موقعیتی برای دیده شدن تیم برنامه‌ساز فراهم کند، انگیزه بخش هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: تفاوت جشنواره زیارت با سایر موارد مشابه، چاشنی عشقی است که نسبت به ائمه اطهار (ع) و امامزادگان در دل سازندگان برنامه‌ها می‌جوشد، همچنین حفظ و نگهداری فرهنگ قوی و آیین‌ها و آداب و رسوم متفاوتی که درباره زیارت و مفاهیم مرتبط با آن وجود دارد، یکی دیگر از تفاوت‌های این رویداد مهم فرهنگی و رسانه‌ای با سایر جشنواره‌هاست.

داور نخستین جشنواره رادیویی زیارت درباره کیفیت آثار ارسال شده ادامه داد: در برخی از شاخه‌ها مثل مستند، آنونس و تا حدی نمایش، کیفیت آثار ارسال شده نسبتا خوب بود، اما در برنامه‌های ترکیبی و میزگرد آثار قوی و خوش‌ساختی نشنیدم.

بیشتر بخوانید

جشنواره‌ای که دل‌ها را روانه مشهدالرضا (ع) می‌کند


باستانی بیان کرد: در بخش مسابقه هم بیشتر به مشاعره بسنده شده بود و به خاطر دارم تنها یک یا دو اثر متفاوت و خوش ساخت داشتیم؛ علاوه بر این در مینی فیچر نیز به دلیل اینکه علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره به درستی با این ساختار آشنا نبودند کار‌ها از قوت و استحکام لازم برخوردار نبود.

او تصریح کرد: یکی از جذاب‌ترین بخش‌ها در جشنواره که کم کم جایگاه خود را پیدا و به کشف استعداد‌ها در زمینه برنامه‌سازی کمک می‌کند، بخش مردمی جشنواره است که به نسبت آماتور بودن سازندگان، کار‌های قابل قبولی را شنیدیم.

داور نخستین جشنواره رادیویی زیارت، خاطرنشان کرد: در این جشنواره بیشتر بر ساختار‌ها تاکید شده بود و به همین دلیل در بعضی بخش‌ها آثار ارسالی ضعیف و البته در بخشی مانند نمایش، سوژه‌ها بسیار تکراری بودند بنابراین در صورت برگزاری این جشنواره در سال‌های بعد باید دقت بیشتری لحاظ شود.

انتهای پیام//م.م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جشنواره زیارت رادیو زیارت جشنواره های هنری جشنواره رادیویی زیارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۵۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی ۲۵ گروه سرود فجر به مرحله نهایی

پارسائیان معاون فرهنگی و هنری سپاه الغدیر استان یزد گفت: اختتامیه دومین جشنواره سرود فجر بسیج یزد در بخش خواهران و برادران با موضوعات استکبارستیزی و مقابله با رژیم کودک کش صهیونیستی، ایران در مسیر پیشرفت و اقتدار، ایران زیبا و ایران قوی، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، فرهنگ بانوی ایرانی، افزایش جمعیت و فرزند آوری، مکتب شهید سلیمانی، فرهنگ بانوی ایرانی، امید افرینی و افزایش نشاط اجتماعی برگزار شد.

وی افزود: تعدا ۶۵ گروه در این جشنواره ثبت نام کرده بودند که ۲۵ گروه به مرحله نهایی راه یافتند که از این تعداد ۱۵ گروه برادران و ۱۰ گروه خواهران بودند.

پارسائیان ادامه داد: شروع فراخوان و مهلت ارسال آثار از اول بهمن ماه تا پایان اسفند ماه ۱۴۰۲ بود و بازبینی آثار از ۱۵ فروردین ماه تا ۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ صورت گرفت.

سرهنگ پارسائیان یاداور شد: بخش نهایی جشنواره در تابستان ۱۴۰۳ برگزار می‌شود و گروه‌های برتر جشنواره استانی به مرحله کشوری راه یافتند.
 
ترویج روحیه و معارف انقلابی با زبان هنر و زمینه سازی برای ظهور و بروز استعداد‌ها هم از اهداف برپایی این جشنواره به شمار می‌رود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • یک برنامه رادیویی مرا به زندگی برگرداند
  • اعزام نخستین گروه از عمره‌ گزاران کهگیلویه‌ و بویراحمد به سرزمین وحی
  • آغاز نخستین بازرسی و نظارت خانه‌های محیط زیست کشور از گیلان
  • اعزام نخستین گروه حجاج عمره از ۳ استان جنوبی کشور
  • واکنش باشگاه پرسپولیس به انتشار برخی اخبار
  • فراخوان نخستین سالانه تبادل عکس ایران
  • راهیابی ۲۵ گروه سرود فجر به مرحله نهایی
  • رادیو انعکاس‌دهنده صدای مردم است
  • خاطره شنیدنی مجری خاص برنامه مشاعره از ملاقاتش با رهی معیری | ویدئو
  • بررسی اندیشه های فلسفی شهید مطهری در برنامه رادیویی سوفیا