Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@10:33:30 GMT

وزیر صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی را ترک کرد

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۳۵۴۴۴

وزیر صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی را ترک کرد

در جریان سفر دوروزه علیرضا رزم‌حسینی به خراسان رضوی، چند طرح صنعتی و معدنی به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی چند طرح دیگر نیز در شهرستان‌های نیشابور، سبزوار، کاشمر، بردسکن و تربت‌حیدریه آغاز شد.

واحد تولیدی "الکترو فرامهر پارسه" با ظرفیت تولید سالانه ۴۱ هزار دستگاه ماشین لباسشویی با سرمایه گذاری ۴۵۰ میلیارد ریال و اشتغال مستقیم ۵۰ نفر، طرح توسعه شرکت "به فام سرام فجر زرین" با ظرفیت تولید سالانه هشت هزار و ۹۰۰ تن کاشی پخت سوم با سرمایه گذاری ۵۹۰ میلیون ریال و اشتغال مستقیم ۷۵ نفر، واحد تولیدی قند عسل کاشمر با ظرفیت تولید سالانه ۵۰ هزار تن انواع آبمیوه و نوشیدنی با سرمایه گذاری هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال و اشتغال مستقیم ۱۲۰ نفر در شهرستان های نیشابور، تربت‌حیدریه و کاشمر، از جمله واحدهایی بود که توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت به بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رزم حسینی و هیات همراه در دومین روز سفر خود به استان خراسان رضوی در شهرستان سبزوار از واحد تولیدی پارس هستی آسیا با ظرفیت تولید سالانه ۱۴۰ هزار تن آهک میکرونیزه و هیدراته و پودر کربنات کلسیم با سرمایه گذاری پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و اشتغال مستقیم برای ۱۸۰ نفر، واحد تولیدی شرکت بوستان الیاف پارت با ظرفیت تولید سالانه ۶ هزار تن انواع الیاف استیپل دوجزیی و پلی استر با سرمایه گذاری سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و اشتغال مستقیم ۸۰ نفر بازدید کرده و با صنعتگران گفت و گو کرد.

پنج هزار و ۳۴۹ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۲۸۴ هزار و ۷۵۳ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۱۹۴ هزار و ۴۹۴ نفر در خراسان رضوی پروانه بهره برداری دارند که سهم آنها از تعداد واحدهای دارای پروانه بهره برداری و اشتغال آنها در کشور هشت درصد است.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت سبزوار علیرضا رزم حسینی سفر استانی تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت سبزوار علیرضا رزم حسینی وزارت صنعت معدن و تجارت سبزوار علیرضا رزم حسینی سفر استانی تهران میلیارد ریال و اشتغال مستقیم ظرفیت تولید سالانه سرمایه گذاری خراسان رضوی بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۵۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری صادر شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در بخشنامه‌ای موضوع مجاز بودن وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به ثبت سفارش ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از (۵) سال و با تخفیف ۵۰ درصدی در سود بازرگانی، به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به مسافران اربعین حسینی را ابلاغ کرد.

در این ابلاغیه خطاب به وزارت کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی آمده است: هیأت وزیران در جلسه ۱۴۰۳/۲/۹ به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های راه و شهرسازی صنعت معدن و تجارت و کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی و در اجرای بند (ث) تبصره (۱۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور تصویب کرد:

۱- به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به زائرین و مسافرین اربعین حسینی ثبت سفارش واردات (۲۰۰۰) دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از (۵) سال با تأیید وزارت راه و شهرسازی و تأیید تأمین قطعات و وجود شبکه خدمات پس از فروش توسط وزارت صنعت معدن و تجارت و تطابق با استاندارد کارخانه سازنده در زمان ساخت خودرو مجاز است.

۲- سود بازرگانی هرگونه واردات اتوبوس که با تأیید وزارت کشور جهت جا به جایی مسافرین اربعین حسینی استفاده می‌شود مشمول پنجاه درصد (۵۰) تخفیف است. دستورالعمل نحوه اجرای این بند توسط وزارت کشور و با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه و ابلاغ می‌شود.

کد خبر 6098075 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • وزیر صنعت معدن و تجارت شامگاه دوشنبه وارد اراک شد
  • وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • صادرات ۱۰۸ هزار تنی کالا به روسیه در فروردین ماه
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری صادر شد
  • بازدید مدیرکل صمت خراسان رضوی از مجتمع کشت و صنعت جوین
  • برای تولید اتوبوس و کشنده نیازمند خارجی‌ها نیستیم