Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مدیکال اکسپرس، تعداد افرادی که بیش از ۱۰۰ سال زندگی می‌کنند، برای دهه‌ها در حال افزایش بوده و تا نزدیک به نیم میلیون نفر در سراسر جهان رسیده است. 

با این حال تعداد کمتری توانسته‌اند ۱۱۰ سال یا حتی بیشتر عمر کنند. پیرترین فرد زنده، ژان کالمنت فرانسوی، هنگام مرگ در سال ۱۹۹۷، ۱۲۲ سال داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر پیرترین فرد جهان کین تاناکا ۱۱۸ ساله از ژاپن است.

بر اساس تحقیقات جدید دانشگاه واشنگتن، چنین ماندگاری طولانی احتمالا تا پایان این قرن به آهستگی ادامه خواهد یافت؛ برآورد‌ها نشان می‌دهد که طول عمر ۱۲۵ سال یا حتی ۱۳۰ سال امکان پذیر است.

مایکل پیرس، دانشجوی دکترای UW در آمار و نویسنده اصلی این مطالعه گفت: مردم شیفته افراط انسانیت هستند، با این کار ما احتمال می‌دهیم انسان در این قرن به سنین مختلف متفاوتی برسد که البته نیاز به ارزیابی بیشتر دارد.

طول عمر دارای عواقبی برای سیاست‌های دولت و اقتصاد و همچنین تصمیمات مربوط به مراقبت‌های بهداشتی و سبک زندگی خود افراد است، و این امر به آنچه در همه سطوح جامعه محتمل یا حتی ممکن است مرتبط باشد.

مطالعه جدید که در تاریخ ۳۰ ژوئن در تحقیقات دموگرافیک منتشر شد، از مدل سازی آماری برای بررسی اواخر زندگی بشر استفاده می‌کند. با تحقیقات مداوم در مورد پیری، چشم انداز اکتشافات پزشکی و علمی در آینده و تعداد نسبتا کمی از افراد که به طور قابل اطمینان به سن ۱۱۰ سال یا بیشتر رسیده‌اند، انجام شده و کارشناسان در مورد محدودیت‌های احتمالی حداکثر سن گزارش شده در هنگام مرگ بحث کرده‌اند. در حالی که برخی از دانشمندان استدلال می‌کنند که بیماری و وخامت سلول‌های بنیادی منجر به محدودیت طبیعی در طول عمر انسان می‌شود، برخی دیگر این استدلال را مورد سوال قرار داده‌اند. 

پیرس و آدریان رافتری، استاد جامعه شناسی و آمار در UW و همکارانش، روش دیگری داشتند. آن‌ها بررسی کردند که طولانی‌ترین طول عمر فردی انسان در هر نقطه از جهان می‌تواند تا سال ۲۱۰۰ باشد. محققان با استفاده از آمار بیزی، ابزاری رایج در آمار مدرن، رکورد ۱۲۲ سال جهانی را که احتمالا شکسته خواهد شد تخمین زدند، با احتمال قوی حداقل یک نفر در هر مکانی بین ۱۲۵ تا ۱۳۲ سال زندگی می‌کند.

رافتری و پیرس برای محاسبه احتمال زندگی در ۱۱۰ سالگی و رسیدن به هر سنی، به آخرین تکرار پایگاه داده بین‌المللی ماندگاری ایجاد شده توسط موسسه تحقیقات جمعیت شناختی ماکس پلانک روی آوردند. این پایگاه داده افراد فوق ستاره از ۱۰ کشور اروپایی، به علاوه کانادا، ژاپن و آمریکا را ردیابی می‌کند.

با استفاده از روش بیزی برای تخمین احتمال، تیم UW پیش بینی‌هایی را برای حداکثر سن گزارش شده در هنگام مرگ در هر ۱۳ کشور از سال ۲۰۲۰ تا ۲۱۰۰ انجام داد.

در میان یافته‌های آنها، محققان تقریبا ۱۰۰ ٪ احتمال تخریب شکسته شدن رکورد فعلی حداکثر سن گزارش شده در هنگام مرگ را ۱۲۲ سال و ۱۶۴ روز را تخمین زده‌اند و این احتمال که انسان بیشتر عمر کرده و  ۱۲۴ سال (احتمال ۹۹ ٪) و حتی به ۱۲۷ سال (با احتمال ۶۸ ٪) برسد، همچنان بر قوت خود باقی است. یک عمر حتی طولانی‌تر نیز ممکن است اما با احتمال ۱۳ ٪که انسان بتواند تا ۱۳۰ سالگی زندگی کند، البته بسیار بعید است کسی در این قرن تا ۱۳۵ سالگی زنده بماند. محققان می‌گویند، با افزایش مداوم جمعیت جهانی، این غیرممکن نیست.

به گفته رافتری افرادی که به طول عمر زیاد دست می‌یابند هنوز نادر هستند. حتی با رشد جمعیت و پیشرفت در مراقبت‌های بهداشتی، میزان مرگ و میر پس از یک سن مشخص مسطح است. به عبارت دیگر کسی که ۱۱۰ سال عمر می‌کند تقریبا باکسی که تا ۱۱۴ سال زندگی می‌کند، برابر است.

رافتری گفت: مهم نیست که چند سال دارند، با رسیدن به ۱۱۰ سال، هنوز انسان‌ها با همان سرعت می‌میرند. آن‌ها از همه چیز‌های مختلف زندگی مانند بیماری رد شده‌اند. در واقع آن‌ها به دلایلی مستقل از آنچه در افراد جوان‌تر مشاهده می‌شود، می‌میرند. این یک گروه بسیار منتخب از افراد بسیار قوی است.

بیشتر بخوانید 

چرا روند پیری در انسان‌ها با یکدیگر متفاوت است؟

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جامعه شناسی طول عمر انسان مراقبت های بهداشتی هنگام مرگ ۱۱۰ سال طول عمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۵۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت مکتب اهل‌بیت(ع) با اجرای مناسب برنامه‌های مذهبی

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام بعد از ظهر یکشنبه در نشست خبری به مناسبت برنامه‌های دهه کرامت استان زنجان با بیان اینکه یکی از اهداف مهم از اجرای برنامه‌های دهه کرامت، آگاهی نسل جوان به مکتب اهل‌بیت (ع) است، گفت: بی‌تردید برگزاری مناسب این برنامه‌ها به تقویت این مکتب در جامعه منجر خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه خادمان حرمین سریف بارگاه امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) همزمان با دهه کرامت وارد استان زنجان خواهند شد، افزود: بدون شک به هر میزان که بتوانیم در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت گام‌های بلند و موثری برداریم، به همان میزان قادر خواهیم بود نسل امروز را بیش از پیش با مکتب انسان‌ساز اهل‌بیت (ع) آشنا کرده و این مکتب را بین آحاد جامعه تقویت کنیم.

این مسوول در خصوص نحوه مدیریت برنامه‌های دهه کرامت در استان زنجان اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌ها در این زمینه به گونه‌ای است که متولی برنامه‌های مربوط به خادمان حضرت معصومه (س) را اداره‌کل امور زندان‌های استان و متولی برنامه‌های مربوط به خادمان و پرچم متبرک بارگاه امام رضا (ع) را هیأت ثارالله زنجان عهده‌دار خواهد بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با تاکید بر اینکه تلاش داریم به عنوان ستاد برگزاری برنامه‌های دهه کرامت در استان از همه ظرفیت‌ها به ویژه ظرفیت‌های مردمی برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این برنامه‌ها بهره‌مند شویم، خاطرنشان کرد: در همین راستا جلسات متعددی تشکیل شده است تا برنامه‌ها به نحو مطلوب برگزار شود.

ناصر با بیان اینکه اهداف متعالی برنامه‌های دهه کرامت در استان زنجان حول محور نسل نوجوان و جوان خواهد بود، ادامه داد: معتقدیم برگزاری برنامه‌های دهه کرامت باید بتواند معرفت و آگاهی لازم را به نسل امروز که آنگونه که باید با مکتب اهل‌بیت (ع) آشنایی ندارند، بدهد.

وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم بین نسل امروز و مکتب اهل‌بیت (ع) فاصله و شکاف ایجاد شود، تصریح کرد: همه برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای است که بتوانیم نسل امروز را بیش از پیش با مکتب اهل‌بیت (ع) آشنا کرده و برنامه‌ای در شأن این دهه برای مردم به ویژه نسل نوجوان و جوان برگزاری کنیم.

کد خبر 6097466

دیگر خبرها

  • صندوق سرمایه‌گذاری سهامی‌ چیست؟
  • دانشگاه خودباوری را در جامعه به منصه ظهور برساند
  • دانشگاه با فرهنگ‌سازی در جامعه خودباوری را به منصه ظهور برساند
  • آیت‌اللّه نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • آیت‌اللّه العظمی نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است/ اسلام «زن‌» را بعنوان اینکه مانند مرد یک انسان کامل است و شایستگی خلیفه الهی بودن را دارد معرفی کرد
  • تقویت مکتب اهل‌بیت(ع) با اجرای مناسب برنامه‌های مذهبی
  • هستی گهواره من/ اضطراب مرگ معنا بخش زندگی / گریز از مرگ با مد و دفن شدن در نقش اجتماعی
  • چطور یک کولر گازی مناسب انتخاب کنیم
  • اصل حج بر وحدت بین مسلمانان است
  • سن مناسب برای انجام تست دیابت