Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین، "حمید کردبچه"، در برنامه اینستاگرامی انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه،با بیان اینکه بازار بیمه از سایر بازارها متفاوت است، افزود:اولین نکته اینکه بازار بیمه یک بازار رقابتی است که شرایط متفاوتی از سایر بازارها را ایجاد می‌کند، این رقابت به‌گونه‌ای است که بازیگر شرکت بیمه است و می‌داند تصمیم وی بر روی بنگاه‌های دیگر تاثیر می‌گذارد و در تصمیم‌گیری باید با آنها توجه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس پژوهشکده بیمه، افزود: دربازار رقابتی، رقابت صنعت بیمه برروی قیمت است و بنگاه‌ها براساس قیمت رقابت می‌کنند و حتی اگر نخواهند هم مجبور به رقابت قیمتی می‌شوند و اینکه فکر می‌کنیم نرخ شکنی فقط  در بیمه کشور ایران است اینگونه نیست و در آمریکا و اروپا هم رخ داده است.

کردبچه،گفت: سود در صنعت بیمه نسبت به سایر صنایع بسیار پایین‌تر است که بخشی از آن ناشی از بی‌توجهی به بهره‌وری بوده و بخشی دیگری ناشی از این است که تعادل در این بازار در سطح پایین‌تری شکل می‌گیرد.

وی، ادامه داد: بازار بیمه در دنیا تنها بازاری است که تبعیض قیمت درآن مجاز است زیرا اساسا مدل کسب‌وکار بیمه‌ای به‌گونه‌ای است که قیمت را باید متناسب با ریسک داد و براساس هرفرد متفاوت می‌شود و به همین علت دولت‌هابرای رقابت قیمتی اجازه می‌دهند.

رییس پژوهشکده بیمه، با پیچیده خواندن صنعت بیمه گفت: رفتار در این صنعت تخصص خاص خود را می‌خواهد و نمی‌شود به سادگی سیاستی که یک شرکت بیمه نسبت به شرکت بیمه دیگر درخصوص نرخ اعمال کرده را تحلیل به نرخ شکنی کرد.

صنعت بیمه در قیمت‌گذاری سنتی ضعف دارد

کردبچه، بیان کرد: پس از سال 88 که خصوصی سازی و ورود شرکت‌های بیمه جدید را داشتیم توانمندی شرکت‌های بیمه به شدت افزایش پیدا کرد که بخشی ازآن محصول رقابت است اما در مقایسه با آنچه در صنعت بانکی داریم و در مقایسه با سایر شرکت‌ها صنعت بیمه در استفاده از داده ها،  عقب است.

وی، بااشاره به اقدامات شکل گرفته در سایر کشورهای دنیا درخصوص استفاده از داده در صنعت بیمه، گفت: درصنعت بیمه ایران نه تنها دررابطه با قیمت‌گذاری بلکه در قیمت‌گذاری سنتی که براساس محاسبات اکچوئری است هم ضعف داریم.

رییس پژوهشکده بیمه، دررابطه با استفاده از داده درصنعت بیمه،گفت: حرکاتی درصنعت بیمه شروع شده و پژوهشکده به عنوان برج دیدبانی صنعت بیمه در این زمینه پیشگام شده و توجه شرکت‌ها و سیاست‌گذاران را به این موضوع جلب کرده است.

کردبچه اذعان داشت:حدود 3 سال است که در پژوهشکده بیمه برروی علم داده کار می‌کنیم 3 متخصص هوش مصنوعی جذب کرده و همراه با 3 شرکت بیمه درحوزه‌های کشف تقلب و استفاده از علم داده کار می‌کنیم و سندیکای بیمه‌گران هم حمایت‌هایی دارد.

در دنیا، دولت‌ها مانع ورود شرکت‌های بیمه جدید نمی‌شوند

وی، درخصوص حضور شرکت‌های بیمه جدید، بیان کرد:درواقع نگرانی شرکت‌های بیمه درست است به این دلیل که وقتی یک شرکت بیمه جدید وارد می‌شود می‌خواهد از بازار سهم بگیرد آن هم در بازاری که رقابت قیمتی است و نهاد تنظیم‌گر هم نمی‌تواند کنترلی در کاهش قیمت داشته باشد.

رییس پژوهشکده بیمه،افزود: البته ورود شرکت‌های بیمه جدید باید تحت بررسی قرارداشته باشد اما این یعنی مقام تنظیم‌گر باید احتیاط را بیشتر کند و استانداردها را بالاتر ببرد بنابراین حرف که ما باید از پایه جلوگیری کنیم غلط است و اساسا مقام تنظیم گر از نظر علمی اجازه ندارد بگوید که شما نمی‌توانید وارد شوید و تعداد کافی وجود دارد زیرا کفایت را او تعیین نمی‌کند.

وی، افزود: شرکت‌های بیمه‌ای در دنیا که نگران ورود رقبای جدید هستند موانعی از جنس محصول با کیفیت ارایه می‌کنند تا کسی نتواند با آنها رقابت کند و شرکت‌های بیمه اگر نگرانند باید کیفیت کار خود را بالا ببرند نه اینکه پشت مقام تنظیم‌گر پنهان شوند و بگویند شما اجازه نده کسی واردبازار  شود.

رییس پژوهشکده بیمه، اظهارداشت:طبق مطالعه‌ای که در پژوهشکده بیمه انجام شد در  بدبینانه‌ترین حالت بازار ایران ظرفیت حضور حدود 55 شرکت بیمه را دارد اما تعیین این مقدار، دست پژوهشکده بیمه، شورایعالی بیمه و یا بیمه مرکزی نیست و این موضوع را خود بازار و فاکتورهایی همچون سود شرکت‌ها، رقابت ،تکنولوژی و ادغام  تعیین می‌کند.

پربیننده ترین صنایع به دلیل عدم حق انتخاب خود را با بیمه نامه های موجود تطبیق می دهند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: صنعت بیمه رییس پژوهشکده بیمه شرکت های بیمه جدید صنعت بیمه شرکت بیمه تنظیم گر شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۵۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

امتداد - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به جایگاه وزین بیمه دی در صنعت بیمه کشور، گفت: برای پیشرفت و ارتقای ضریب نفوذ بیمه در کشور باید برنامه قابل اندازه گیری و نقشه راه داشت.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، اسماعیل قزل سفلی در اجلاس سراسری مدیران بیمه دی، با عنوان”جهش فروش و یکپارچگی سازمانی” که روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور مدیرعامل، معاونین و اعضاء هیات مدیره در شهر شیراز آغاز به کار کرد، با اشاره به اینکه بیمه دی در صنعت بیمه کشور جایگاه مناسبی پیدا کرده، گفت: با نگاه به برنامه هفتم توسعه و جهشی که قرار است در صنعت بیمه به وجود بیاید، جایگاه بیمه دی وزین خواهد بود، زیرا مدیران این شرکت در سطوح مختلف دارای انگیزه و برنامه اند که این موضوع این شرکت را منسجم تر خواهد کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به پیشرفت بیمه دی در ماه های اخیر گفت: کوتاه شدن پرداخت معوقات، کاهش زمان پرداخت مطالبات جامعه هدف به کمتر از دو ماه، گسترش پوشش بیمه ای از حیث انعقاد قرارداد با بیمارستان ها و مراکز درمانی و سهم بالای بیمه دی در قراردادهای بیمه تکمیلی، از نقاط خوب و موفقیت آمیز این شرکت بوده که من هم به سهم خودم از کارکنان این مجموعه تشکر می کنم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه
  • قیمت دلار در بازار باز هم پایین تر می آید؟
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جدید دام زنده اعلام شد
  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • قیمت طلا، سکه و دلار در بازار چهارشنبه۱۲ اردیبهشت
  • قیمت طلا در بازار امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • سکه به کانال ۴۲ میلیون تومان بازگشت
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳