Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-06@23:07:59 GMT

تصویرگری گرافیست ایرانی عکس روز ناسا شد

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۳۵۶۴۳

تصویرگری گرافیست ایرانی عکس روز ناسا شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا،  شاید نام مناسب برای این تصویر شگفت انگیز، "سونامی ابرسیاه‌چاله" باشد. فیزیکدانان از شبیه‌سازی‌های رایانه‌ای برای نشان دادن گاز در حال فرار از چنگ نیروی جاذبه یک ابرسیاه‌چاله در اعماق فضا استفاده کرده‌اند که می‌تواند ساختارهایی شبیه به سونامی ایجاد کند.

درست در فاصله‌ای که ابرسیاه‌چاله تسلط روی ماده اطراف خود را از دست می‌دهد، جو نسبتاً خنک دیسک در حال چرخش آن می‌تواند امواجی شبیه به سطح اقیانوس ایجاد کند و این امواج هنگام برخورد با بادهای فوق داغی که می‌توانند ۱۰ برابر داغ‌تر از خورشید باشند، می‌توانند به درون ساختارهای گردشی و مارپیچی که می‌توانند به ارتفاع ۱۰ سال نوری بالای دیسک برسند، سرازیر شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تصویر یک ابرسیاه‌چاله را نشان می‌دهد که در گرد و غبار پوشیده شده است و ویژگی‌های عجیب و غریب موجود در گاز مجاور آن را نشان می‌دهد. اشعه ایکس پرانرژی از دیسک اطراف این ابرسیاه‌چاله با این گاز در تعامل است و دو ویژگی غیرمعمول ایجاد می‌کند: سونامی که امواج آبی روشن بالای دیسک نشان دهنده آن است و "گرداب کارمن" که به رنگ نارنجی مشاهده می‌شود.

شواهد قوی‌تر ممکن است از کاوش‌های آینده بدست آید، اما تا آن زمان، محققان به بهبود مدل‌های خود و مقایسه آنها با داده‌های موجود ادامه خواهند داد.

همانطور که گفته شد امتیاز تصویرگری این تصویر در اختیار "نیما آبکنار" تصویرگر ایرانی دانشگاه نوادا لاس وگاس است که ناسا به آن اشاره داشته است.

پربیننده ترین ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی + لینک خطاهای دید حیرت انگیز! + عکس وضعیت ۹۲شهرستان قرمز شد هشدار به پزشکان! آدرس ورود به سایت یاران رییسی +لینک

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ناسا گرافیست ابرسیاه چاله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۵۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۲۵۳ میلیارد تومانی بارش‌های اخیر به کشاورزی کرمانشاه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از وارد آمدن خسارت ۲۵۳ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی استان در بارندگی‌های شدید اخیر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی چاله‌چاله امروز _ یکشنبه شانزدهم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق بررسی اولیه و گزارش مدیران شهرستانی و مراکز خدمات کشاورزی، در پی بارش‌های شدید و تگرگ روزهای ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت ماه، خسارت ۲۵۳ میلیارد و ۲۲۵ میلیون تومانی به زیر بخش‌های کشاورزی استان وارد آمده است.

وی افزود: بر اساس برآوردهای صورت گرفته ۳۰ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی زراعی استان شامل مزارع گندم، جو، کلزا و نخود در اثر بارندگی‌های شدید اخیر خسارت دیده‌اند که برآورد اولیه خسارت وارده به این اراضی حدود ۲۳۹ میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اضافه کرد: در بارندگی‌های چند روز اخیر ۸۵ هکتار از باغات زیتون، انگور و گوجه سبز استان هم خسارت بیش از ۶.۲ میلیارد تومانی دیده‌اند.

چاله چاله با بیان اینکه دامپروری استان هم در بارندگی‌های اخیر دچار خسارت شده است، تصریح کرد: در این بارش‌ها ۳۴ رأس دام سبک و سه سر اسب تلف شده و سه واحد دامداری روستایی خسارت دیده‌اند که مجموع خسارت وارد شده در این بخش هم بیش از ۲.۵ میلیارد تومان ارزیابی می‌شود.

وی با بیان اینکه تأسیسات زیربنایی بخش آب و خاک نیز در بارندگی‌های اخیر متحمل خسارت شده است، گفت: خسارت این بخش هم پنج میلیارد تومان برآورده شده است.

بارش‌های شدید اواسط فروردین امسال هم ۵۷۷ میلیارد تومان به بخش کشاورزی استان خسارت وارد کرده بود.

کد خبر 750842

دیگر خبرها

  • زلفی گل: در فرهنگ ایرانی به علم توجه شده است
  • حج امسال حج برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش/حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند/یاد خدا و وحدت؛ دو عنصر اصلی حج
  • تلقین، خاطرات را تغییر می‌دهد!/ اثر تصویرسازی ذهنی بر حافظه
  • ساخت نوع جدیدی از مواد متخلخل که می‌توانند گازهای گلخانه‌ای را ذخیره کنند
  • آیا ناسا نشانه‌هایی قطعی از حیات فرازمینی پیدا کرده است؟
  • وارد آمدن خسارت بیش از ۲۵۳ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی
  • از ساخت داروی درمان دیسک کمر تا تلاش موفق کشتی‌گیران فرنگی برای کسب تمام سهمیه‌های المپیک
  • خسارت ۲۵۳ میلیارد تومانی بارش‌های اخیر به کشاورزی کرمانشاه
  • خاتمی: دشمن برای کشور مشکل اقتصادی ایجاد کرده است/ دشمن می خواهد حیا و عفت بانوی ایرانی را نابود کند
  • لزوم مبارزه با بیماری زنگ زرد را در مزارع گندم و جو