Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه تربیت مدرس، به عنوان نخستین مرکز در مجموعه دانشگاه‌های وزارت علوم، ظهر امروز (۱۳ تیرماه) با حضور دکتر منصور غلامی، وزیر علوم تحقیقات و فناوری و دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افتتاح شد.

به گزارش برنا؛ مجموعه اتاق‌های تمیز این مرکز به مساحت ۶۰۵ مترمربع برای حوزه‌های ژن درمانی، سلول‌درمانی و مهندسی بافت تعبیه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این، نمایشگاه توانمندی‌های دانشگاه در حوزه پزشکی بازساختی در قالب ۱۵ شرکت دانش‌بنیان برای بازدیدگنندگان فراهم شده است.

بر اساس اعلام دانشگاه تربیت مدرس، افتتاح مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی این دانشگاه، به عنوان یک مرکز زیربنایی، گام مهمی در جهت حمایت از فرآورده‌های سلولی، محصولات ژن‌درمانی و مهندسی بافت با درجه کاربرد بالینی است که در سال‌های آتی نقش کلیدی در جهت ارتقای سلامت جامعه و مردم و درمان بیماران صعب‌العلاج خواهد داشت.

گفتنی است؛ رونمایی از دستگاه جداساز پلاسما، رونمایی از کیت سنجش آلودگی میکروبی، رونمایی از کیت پایش باروری آقایان و بازدید از فاز اول اتاق‌های تمیز مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی از دیگر برنامه‌های وزیر علوم در این دانشگاه بود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ژن سلامت درمان منصور غلامی سلول های بنیادی و پزشکی مرکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۵۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۱۷ تیم باشگاهی اردبیل در جشنواره مینی والیبال

به گزارش خبرگزاری مهر، پیمان مدرس اظهار کرد: با هدف استعدادیابی و استفاده از ظرفیت های والیبالی استان اردبیل جشنواره مینی والیبال استان در اردبیل برگزارشد.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره با حضور ۱۷ تیم از باشگاه ها و مدارس خصوصی و هیاتهای والیبال شهرستانها به مدت دو روز در سالن شهید آسمانی برگزارمی شود.

رئیس هیات والیبال استان اردبیل اضافه کرد: مهمترین هدفی که در برگزاری این نوع جشنواره ها دنبال می کنیم توجه به رده های پایه، کشف استعداد برای آینده والیبال استان، ایجاد رقابت و شورو نشاط در بین باشگاه ها و مدارس خصوصی و همچنین هیات های والیبال شهرستان هاست.

مدرس با اشاره به اینگکه جشنواره های ورزشی تضمین آینده استان اردبیل را در رشته های مختلف ورزشی به دنبال دارد، گفت: در آینده ای نزدیک شاهد برگزاری جشنواره مینی والیبال در بخش دختران اردبیل نیز خواهیم بود.

وی افزود: ماحصل این استعدادیابی و این جشنواره ها در حال حاضر حضور ملینا غفرانی در تیم ملی نوجوانان، سیدمحمد موسوی در تیم ملی نوجوانان، محمدرضا شیرافکن در تیم ملی جوانان و کیانوش حیدری در لیگ برتر والیبال کشور است.

کد خبر 6095635

دیگر خبرها

  • بیمارستان رازی کوهدشت سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود
  • اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها محور اصلی تعلیم و تربیت اجتماعی هستند
  • حضور ۱۷ تیم باشگاهی اردبیل در جشنواره مینی والیبال
  • چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن تصویب شد
  • تغییر رئیس مرکز آمار ایران
  • کسب رتبه نخست محقق پژوهشکده سرطان معتمد در جشنواره تحقیقات برتر «سلول درمانی و سلول های بنیادی»
  • کسب رتبه نخست محقق پژوهشکده سرطان معتمد در جشنواره تحقیقات برتر «سلول درمانی و سلول‌های بنیادی خونساز»
  • افتتاح مرکز آموزش وتوسعه ی فناوری های دانشگاه آزاد اسلامی سنندج
  • آغاز ساخت مرکز جامع خدمات سلامت روستای خطایان
  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری