Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاشان با پیشینه‌ای به قدمت سیلک به عنوان پایگاه تاریخ تمدن بشری درخشان از نام استادان، عالمان و فقیهان و ادیبان نامداری چون نراقی‌ها، ملاحبیب‌الله و ملافتح‌الله شریف، ملامحسن فیض کاشانی، قطب راوندی، سیدابوالرّضا فضل‌اللَّه راوندی، غیاث‌الدّین جمشید کاشانی ریاضیدان برجسته و معروف، آیت‌الله آمیر سید علی یثربی، آیت‌الله سید ابوالقاسم کاشانی در عالم سیاست و در عالم هنر سهراب سپهری، کمال‌الملک و هزاران ستاره نامدار و شهیری است که آوازه نامشان افتخار ایران در جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر افراد یادشده، این خطه عالم‌پرور با تربیت و پرورش بسیاری دیگر از مفاخر بزرگ ملی در عرصه‌های علمی، ادبی، فرهنگی، هنری، فقهی، اجتماعی، سیاسی و ورزشی در دوره معاصر همواره مایه افتخار و مباهات ایران و ایرانیان در سراسر جهان بوده است.

چنین پیشینه و داشته‌هایی لزوم برگزاری آیین‌ها و مناسبت‌هایی از جمله هفته فرهنگی نکوداشت مشاهیر و ناوآوران کاشان را در این خطه دوچندان کرده است؛ موضوعی که از نگاه مسوولان شهری و به خصوص شهرداری دور نماند.

شب گذشته (شنبه) رویداد میراث جاویدان و هفته فرهنگی نکوداشت مشاهیر و نام‌آوران کاشان و دبیرخانه دایمی اعطای نشان فرهنگی سیلک با حضور نمانیده ولی فقیه و امام جمعه کاشان و جمعی دیگر از مسوولان این شهرستان در فرهنگسرای دانش افتتاح شد.

نکوداشت شناسنامه ملی و هویت دینی کاشان

نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان، برگزاری هفته فرهنگی نکوداشت مشاهیر و نام‌آوران کاشان به عنوان میراث جاویدان را حفظ و نکوداشت شناسنامه ملی و هویت دینی این شهر دانست و افزود: حفظ هویت ملی و دینی جزو دستورات برگرفته از قرآن کریم است که به شکل زنجیره پیوسته امر به سیر و سیاحت بر روی زمین و عبرت از احوال پیشینیان شده است.

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی با بیان اینکه منظور از سیر و سیاحت از روی فکر و اندیشه نه تفرج، تعیش و خوشگذرانی بلکه همراه با نگاه کارشناسانه به عاقبت دیگران است، افزود: تفکر در چگونگی و نوع زندگی پیشینیان و میراث باقی‌مانده عزت‌آور و افتخارآمیز یا خواری و خفت‌آور آنان به ما می‌آموزد که در این ظرف زمانی محدود چگونه نقش و رسالت خود را در زندگی با اتصال به گذشته به‌عنوان میراث افتخارآور پیشینیان برای پیوستن به آینده ایفا کنیم و میراث و مفاخر جاویدان گذشتگان را زنده نگهداریم.

حفظ میراث جاویدان در اسلام

رییس شورای فرهنگ عمومی کاشان با تاکید بر اینکه هیچ مکتب، مذهب و آیینی به اندازه اسلام و در درون آن به اندازه شیعه این پیوستگی گذشته و آینده با حفظ میراث جاویدان را پاس نداشته است اظهار داشت: وقتی حلقه‌های این ارتباط و پیوستگی پیشینیان و آینده با عنصر مسوولیت‌شناسی حفظ شود مفاخری همچون فیض کاشانی‌، غیاث‌الدین جمشید کاشانی و نراقی‌ها تربیت می‌شود.

وی با بیان اینکه حتی ارتباط با میراث جاویدان گذشته در زیارتنامه‌های ایمه معصومین با  عرض ارادت و سلام محضر پدران و اجداد آنان از آدم، نوح تا پیامبر و فرزندانش (السلام علیک یابن آدم و نوح...) مشهود است گفت: نقش و مسولیت ما در حفاظت این میراث به پهنای کل دنیا از حضرت آدم(ع) تا حضرت مهدی(ع) به عنوان آخرین حلقه اصلاحی بشریت است.

آیت‌الله سلیمانی با اشاره به کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند «دغدغه من، سیاست و اقتصاد نیست بلکه فرهنگ است» افزود: از آنجا که آسیب فرهنگی از همه آسیب‌ها خطرناک‌تر است پس رسالت همگان حتی دولت‌ها حفظ حیثیت و اعتبار دولت قبل و پس از آن خلق بهترین اثر در زمان خود با بهترین خلق و منش و انتقال به دولت و نسل بعدی است.

وی، میراث جاویدان گذشتگان را به‌عنوان یک امانت و نقش ما در حفاظت این میراث جاویدان کاشان به عنوان سرمایه شهر تأکید و اضافه کرد: کاشان گنج‌هایی از بزرگان، عالمان و افراد مشهور دارد که در جایی دیگر وجود ندارد، از این رو سپاسگزاری و قدرشناسی از وجود این سرمایه‌های فرهنگی ضامن قوام و دوام بنیان‌های یک اجتماع است.

تجلیل از پیشینیان و قدرشناسی بزرگان مصداق حکمت

نماینده ولی‌فقیه در کاشان شکرگذاری و قدرشناسی از بزرگان، نیاکان و پیشینیان را مصداق حکمت دانست و اذعان داشت: برگزاری آیین نکوداشت میراث جاویدان شهر و تجلیل بزرگان آن نمود کوچک، قطعه زرین و گوهر نابی از  حکمت است که تداوم و استمرار آن به حکمت ارزش‌گذاری می‌دهد.

آیت‌الله سلیمانی با تاکید بر اینکه کاشان ریشه و سابقه قوی در تاریخ، تمدن، دین، فرهنگ، ادب و هنر دارد ابراز داشت: از آنجا که ما از عالم بالا و متصل به ارزش‌ها هستیم پس ریشه‌یابی ما از افتخارات گذشته و ارزش‌گذاری به این پیشینه پر آوازه و افتخار گامی در راستای اتصال به عالم بالا، شناسایی شجره طیبه، تمدن بزرگ منطقه و دیانت این خطه است.

وی، نقطه عطف کاشان را وجود مسجد جامع مربوط به قبل از اسلام یادآور شد و گفت: حتی وجود پرستشگاه در زیرزمین این مسجد نشانگر تمدن پیشین مردم این خطه با محوریت خدامداری و اسلامی و نمونه‌ای از بهترین مردم ایران زمین را که به اسلام روی آوردند گواهی می‌دهد.

پیشینه کاشان با ۲ بال تدین و تمدن

امام جمعه کاشان داشتن سلطان علی بن محمد باقر(ع) به عنوان نماینده باقرالعلوم در این خطه را نیز پیشینه افتخارآمیز کاشانی‌ها دانست و گفت: کاشان یعنی مهد تمدن و تدین و این ۲ بال تدین و تمدن ابزار عروج برای مردم این خطه است که باید هر چه بیشتر و بهتر شناسایی و ارج نهاده شود.

آیت‌الله سلیمانی همچنین با تاکید بر اینکه دین بر همه موارد ارزش‌های ما در بزرگداشت پیشینیان تقدم و برتری دارد و انحصارگری غلط است اما تمدن قابل احترام است، تصریح کرد: اگر چه کوروش مرد بزرگ ایران زمین و دارای منشور اخلاقی قابل احترام است اما دین و سابقه دینی را مقدم بر آن داریم؛ بر خلاف افرادی که در مشهد در یاد کردن از امام سجاد(ع) در نشستی به جای اینکه بگویند نوه پیامبر اکرم و پسر امام حسین(ع) گفتند نوه یزدگرد یعنی پادشاه را مقدم بر پیغمبر اسلام شناختند.

قدرشناسی و شکرگذاری منشا روحیه مثبت ‌اندیشی جامعه

شهردار کاشان نیز گفت: مطلع هر سوره قرآن کریم به عنوان کتاب راهنمای بشر و معجزه هدایتگر و راهگشای بشریت در طول تاریخ با نام خدا و صفت رحمانیت و رحیمیت و نخستین فصل آن که با کلمه الحمدالله یعنی شکرگزاری و سپاس‌گذاری آغاز شده است تجلیل، قدرشناسی و ارج نهادن برای طی مسیر رستگاری و رمز موفقیت در زندگی اجتماعی را به ما می‌آموزد.

سعید ابریشمی‌راد تصریح کرد: به طور قطع و یقین یکی از مهمترین شاخصه‌های جهان توسعه یافته با جهان سوم اینست که سپاسگذاری در جهان توسعه‌یافته رایج و شاید در جهان سوم کمتر است که این موضوع این مرز اختلاف جهان متمدن با جهان سوم است.

وی، آموختن قدرشناسی و سپاسگذاری را از قرآن تاکید کرد و افزود: شاید به جرات بتوان گفت حق‌شناسی و سپاسگذاری  مهمترین وسیله‌ای است که یک جامعه بشری را در مقابل انواع آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی پویا، سرزنده و قوی حفظ می‌کند.

شهردار کاشان حفظ ۲ ویژگی حق‌شناسی و سپاسگذاری را در وجود انسان و جامعه عامل زیبایی‌شناسی، زیبانگری و مثبت اندیشی در افراد جامعه دانست و گفت:  انسان شکرگذار انسان  زیبااندیش، خوش‌بین و عامل ایجاد گسترش روحیه مثبت در جامعه و تاثیر نیکو بر دیگران می‌شود.

ابریشمی‌راد قدرشناسی را یک تکلیف شرعی، قانونی و اجتماعی عنوان و اضافه کرد: مکان‌ها و ابزارها عامل رونق، توسعه و موفقیت در تمام جوامع بشری نیست، بلکه نوع انسان و شخصیت او به عنوان مهمترین عامل توسعه و مهمترین سرمایه در پیشرفت جامعه است.

وی، وقوع هر اتفاق بزرگی را در سرتاسر عالم در طول میلیون‌ها سال وابسته به وجود و شخصیت انسان به عنوان عنصر اصلی و بازیگر اصلی آن برشمرد و گفت: تعالی نوع انسان، دیده‌شدن و ارزش‌گذاری و ارج‌گذاری آن به واسطه کار و نقشی که عهده‌دار است بسیار مهم و مصداق افزایش نعمت است.

شهردار کاشان با تاکید بر اینکه تحقق یک جامعه سالم، زنده و پویا منوط به قدرشناسی و  معرفی سرمایه‌های اجتماعی در دستور کار جدی تمامی نهادهای متولی بحث‌های اجتماعی است، گفت: شهرداری‌ها سرآمد این موضوع قدرشناسی از افتخارات و بزرگان شهر در کنار سایر برنامه‌های آن در مدیریت شهری است.

ابریشمی‌راد با اشاره به اینکه دوره کنونی مدیریت شهری در حوزه توسعه ظرفیت‌های اجتماعی اهداف خود را به ویژه با برگزاری آیین نکوداشت میراث جاویدان شهر دنبال می‌کند تا به عنوان سنگ بنایی در محور همگرایی اجتماعی برای سال‌های طولانی باشد، خاطر نشان کرد:  شهرداری‌ به بهانه هفته نکوداشت بزرگان و برجستگان شهر با اعطای نشان افتخار سیلک به عنوان نشان شهروندی مراتب ارادت، قدردانی و سپاسگذاری مدیریت شهری را به کسانیکه مدیون است به صورت رسمی و عمومی به مردم و در معرفی به آیندگان اعلام می‌کند.

وی با بیان اینکه نکوداشت بزرگان، آنان را نسبت به سرزمینشان مسئولیت پذیرتر می‌کند، افزود: ۲ سال است که برای قدرشناسی از بزرگان، فرهیختگان و نخبگان شهر برنامه‌ریزی و تدبیر شده است، البته مدعی کامل و بی عیب و نقص بودن این برنامه نیستیم اما شروعی خوب برای تکمیل و بهبود نکوداشت با برگزاری سالانه آن است.

شهردار کاشان ادای احترام به بزرگان و عناصر افتخارآور شهر به ویژه معرفی افراد صاحب‌نظر در حوزه هنر و مسائل اجتماعی را به عنوان سرمایه‌های اجتماعی عامل پویایی جامعه و تاثیر آن بر فرزندان با معرفی الگوها عنوان کرد و ادامه داد: ارج‌گذاری، بالاترین سرمایه و عامل تقویت و تضمین پیوند اجتماعی است.

ضرورت تدوین نقشه فرهنگی کاشان

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان نیز در این آیین تدوین نقشه فرهنگی کاشان به ویژه از اعضای جدید شورای اسلامی شهر را خواستار شد و گفت:  تحقق این مهم عامل ایجاد سه شاخصه می‌شود از جمله الهام بخش برای دیگر منطقه‌ها ‌و سرزمین‌ها، الگو آفرینی برای  نسلی که پاسداشت مفاخر و جریان‌ساز برای فرهنگ منطقه و کشور است.

میثم نمکی تدوین نقشه فرهنگی را بیانگر افق مدیریت فرهنگی منطقه کاشان و استمرار این منظومه شکوهمند دانست و گفت: اگر چه در دوره قبلی شورای اسلامی شهر کاشان نیز تلاش‌هایی برای تدوین نقشه فرهنگی این شهرستان انجام شد اما در دوره جدید نیز فرصت و مجالی برای به سرانجام رسیدن آن است.

به گفته وی، نقشه فرهنگی کاشان برای حوزه فرهنگ و تمدنی این خطه می‌تواند بر مبنای شاخص‌ها، معیارها و ویژگی‌هایی که در این حوزه  پرداخته شده بویژه بر پایه نمونه‌های کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفر سال ۸۸ معظم له به این خطه ترسیم شود.

وی، بالندگی و نامداری کاشان را وامدار محدثان، عالمان، ادیبان، حکیمان، فیلسوفان، هنرمندان، فقیهان و شهیدانی که مردان عرصه مجاهدت و مقاومت هست دانست و گفت:  وجود بیش از یک‌هزار چهره علمی، فرهنگی، ادبی و هنری در منطقه فرهنگی کاشان و سرانه آثار خطی به جای مانده از گذشته در قیاس با دیگر شهرهای کشور که از جایگاه خاصی برخوردار است بسیار افتخار آفرین است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان وجود چهره‌هایی از جمله غیاث‌الدین جمشید کاشانی، محتشم کاشانی، قطب الدین راوندی، فیض کاشانی و آخوند کاشی را  که در دوره‌های تاریخ معرفتی ایران و اسلام تأثیرگذاری بسزایی را در علم، هنر، فقه و حدیث  داشتند عامل اشتهار و نام آوری کاشان نزد ایرانیان برشمرد و گفت: برگزاری آیین نکوداشت میراث جاویدان کاشان  به نام هفته فرهنگی و بزرگداشت مفاخر با اعطای نشان سیلک به عنوان نشان تمدن، مهر و نشان فخر به همت مدیریت شهری فرصت ممتازی برای جبران خلا تاریخی آن است که الهام بخش دیگر مناطق و سرزمین‌ها نیز خواهد بود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کاشان، توجه به این اقدام اجتماعی را الگوآفرین و جریان‌ساز برای فرهنگ منطقه دانست.

برگزاری هرساله هفته فرهنگی

همچنین رییس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی نکوداشت مشاهیر و نام آوران کاشان با عنوان «میراث جاویدان» و افتتاح دبیرخانه دایمی اعطای نشان شهروندی سیلک به عنوان نخستین برنامه  این رویداد گفت: قرار است این رویداد مهم هر سال در کاشان برگزار شود.

محمد حسین واحدیان افزود: دبیرخانه دایمی اعطای نشان سیلک وظیفه شناسایی و انتخاب مشاهیر و نام آوران کاشانی را بر عهده دارد که در حوزه‌های مختلف علمی، هنری، ادبی، ورزشی، ایثار و شهادت برای کاشان و کاشانی‌ها افتخارآفرین و در زمینه مسوولیت و مشارکت‌های اجتماعی هم سرمنشا خدماتی به مردم شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: افزون بر معرفی نام آوران و مشاهیر کاشانی در هر سال برنامه های مختلفی نیز در هفته فرهنگی نکوداشت مشاهیر و نام آوران کاشان با محوریت سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان برگزار می شود.

به گفته وی، امسال این برنامه ها در فرهنگسرای دانش و خانه طباطبایی‌ها برگزار و همچنین در فضای رسانه ای در رادیو کاشان و سیمای مرکز اصفهان پخش می شود.

پایتختی کتاب و پایتختی نهج‌البلاغه از دیگر افتخارات دارالمومنین کاشان افزون بر وجود چهره‌های برجسته نخبه و فرهیخته آن در عرصه‌های علمی، ادبی، فرهنگی، هنری، دینی و سیاسی و آثار تاریخی آن با بیش از هشت هزار سال قدمت است.

تپه‌های سیَلْک (Sialk) یکی از محوطه‌های باستانی مهم فلات مرکزی ایران و در اصل ویرانه کهن‌ترین زیگورات باستانی ایران که نخستین تمدن شهرنشینی در آن شکل گرفته‌است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

برچسب‌ها شورای اسلامی شهر کاشان کاشان شهرداری کاشان محتشم کاشانی فیض کاشانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر کاشان کاشان شهرداری کاشان شورای اسلامی شهر کاشان کاشان شهرداری کاشان محتشم کاشانی فیض کاشانی تدوین نقشه فرهنگی میراث جاویدان شهردار کاشان فرهنگی کاشان برگزاری آیین مدیریت شهری دانست و گفت فیض کاشانی اعطای نشان آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۵۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازخوانی کارنامه 8 تیم برتر جام حذفی؛ 3 قهرمان در کنار 5 مدعی

تنها 3 تیم از 8 تیم برتر جام حذفی در فصل جاری سابقه کسب عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها را دارند.

به گزارش فوتبال 360، جام حذفی فوتبال ایران در فصل 03-1402 با شرایطی ویژه و جذاب دنبال می‌شود. در حالی پرونده مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌ها بسته شده که نام 3 تیم برتر تاریخ جام حذفی در بین 8 تیم برتر به چشم نمی‌خورد! استقلال که با کسب 7 قهرمانی و 7 نایب‌قهرمانی، بهترین تیم تاریخ این رقابت‌ها محسوب می‌شود، در مرحله یک‌شانزدهم نهایی مغلوب مس رفسنجان شد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت و تیم‌های پرسپولیس تهران و ذوب‌آهن اصفهان هم طعم حذف را در مرحله یک‌هشتم نهایی چشیدند.

سرخ‌پوشان پایتخت که مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌ها هستند و 7 قهرمانی و 2 نایب‌قهرمانی در کارنامه‌شان دیده می‌شود، با وجود آنکه 3 بار تا آستانه کسب پیروزی برابر آلومینیوم اراک پیش رفتند اما در نهایت برابر آلومینیوم اراک شکست را پذیرفتند و ذوبی‌ها هم که تجربه 4 قهرمانی و یک نایب‌قهرمانی در کارنامه‌شان دارند، در تبریز در ضربات پنالتی مغلوب تراکتور شدند تا پرونده حضور این تیم در فصل جاری رقابت‌های جام حذفی هم بسته شود.

تیمِ مورایس به دنبال حمله به رکورد سرخابی‌ها

سپاهان اصفهان 4 بار تجربه حضور در فینال جام حذفی را دارد که هر 4 بار عنوان قهرمانی را به‌دست آورده و آخرین قهرمانی‌شان در فصل 92-1391 به‌دست آمده است. طلایی‌پوشان که از شانس حداقلی برای قهرمانی در لیگ برتر برخوردارند، تمرکزشان روی جام حذفی است تا بتوانند فاتح این رقابت‌ها شوند. شاگردان ژوزه مورایس در 2 مرحله اخیر توانسته‌اند برابر شمس‌آذر قزوین و استقلال ملاثانی پیروز شوند و حالا 3 گام تا کسب قهرمانی فاصله دارند تا بتوانند با عبور از ذوب‌آهن به تنهایی صاحب عنوان سومین تیم پرافتخار تاریخ جام حذفی با 5 قهرمانی شوند.

حمله قوی سپید علیه طلسم 24 ساله

ملوان بندرانزلی که یکی از 8 تیم برتر جام حذفی در فصل جاری است و توانسته برای رسیدن به این مهم تیم‌های شهر راز شیراز و سایپا تهران را کنار بزند، در یکی از بهترین فصول خود در تاریخ فوتبال ایران به دنبال آن است تا به شمار قهرمانی‌اش در جام حذفی اضافه کند. ملوانی‌ها که در سال‌های 1355، 1365 و 1369 توانستند 3 بار فاتح رقابت‌های جام حذفی شوند، حالا بعد از نزدیک به 24 سال به دنبال آن هستند تا به شمار قهرمانی‌های خود اضافه کنند و در حالی‌که 4 تجربه نایب‌قهرمانی هم در این رقابت‌ها دارند، کسب چهارمین قهرمانی می‌تواند قوی سپید را بالاتر از ذوب‌آهن و سپاهان در جدول پرافتخارترین تیم‌های تاریخ جام حذفی جای بدهد.

تراکتوری‌ها به دنبال سومین جام در سومین دهه!

تراکتور تبریز که در گام نخست بردی انضباطی را بدون انجام بازی برابر چوکا تالش به‌دست آورده بود، حالا در گام دوم موفق شد ذوب‌آهن اصفهان را شکست بدهد تا سرخ‌پوشان تبریزی یکی از 8 تیم برتر جام حذفی لقب گیرند. تراکتوری‌ها که در فصول 93-1392 و 99-1398 تجربه کسب عنوان قهرمانی در جام حذفی را دارند، امیدشان به این است که 3 گام پایانی را هم با کسب موفق در فصل جاری بردارند و بتوانند شمار قهرمانی‌هایشان در تاریخ جام حذفی را با ملوان بندرانزلی برابر کنند؛ آن‌هم در حالی‌که تراکتوری‌ها برای کسب سهمیه آسیایی از طریق لیگ برتر راه دشواری را در مقابل خود می‌بینند و همین مسئله باعث شد تا با تمرکز بالاتری کار خود را در جام حذفی دنبال کنند.

شانزدهمین تیم منحصربه‌فرد تاریخِ جام حذفی جام را از آن خود می‌کند؟

سپاهان اصفهان، ملوان بندرانزلی و تراکتور تبریز تنها تیم‌های لیگ برتری حاضر در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی نیستند و تیم‌های آلومینیوم اراک، گل‌گهر سیرجان، هوادار تهران و مس رفسنجان هم در جمع 8 تیم برتر جام حذفی در فصل جاری حضور دارند. چادرملو اردکان هم تنها تیم لیگ یکی حاضر در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی است. از میان این تیم‌ها، تنها آلومینیوم اراک تجربه حضور در فینال رقابت‌ها را دارد که آن‌ها هم ناکام در کسب عنوان قهرمانی بوده‌اند و باید دید در پایان فصل جاری رقابت‌های جام حذفی آیا یکی از این 5 تیم می‌تواند برای نخستین‌بار در تاریخ مسابقات عنوان قهرمانی را از آن خود کند و از چهره شانزدهمین تیمِ قهرمان (منحصربه‌فرد) در تاریخ جام حذفی رونمایی خواهد شد یا خیر.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: شبی که ورزشگاه یادگارامام (ره) سن‌سیرو شد! نمای هوایی از ورزشگاه مملو از تماشاگر تراکتور (فیلم)

دیگر خبرها

  • بازخوانی کارنامه 8 تیم برتر جام حذفی؛ 3 قهرمان در کنار 5 مدعی
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • یکشنبه‌های الگونمایی؛ این هفته «ایران جوان بمان(جمعیت)»
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است
  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • اردوی هفت گردی به مناسبت هفته فرهنگی در منطقه ۷ شهرداری اصفهان
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد/ پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران زمین