Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@13:06:33 GMT

چربی‌های خوب بدن مانع ابتلا به بیماری قلبی

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۳۶۰۸۳

چربی‌های خوب بدن مانع ابتلا به بیماری قلبی

آخرین یافته‌ها نشان می‌دهد چربی‌های خوبی بدن قادرند افراد را از ابتلا به بیماری‌های قلبی محافظت کنند.

به گزارش هلث، این چربی ها که به چربی قهوه ای شهرت دارند غذا را تبدیل به گرما در بدن کرده و انرژی بدن را تامین می کنند.

محققان با اسکن 52 هزار بیمار و بررسی میزان چربی های قهوه ای بدنشان متوجه شدند که افرادی که چربی خوب بدنشان کم بوده بیشتر به دیابت نوع دوم مبتلا شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مطالعات روشن کرد که همه چربی ها بد نیستند و برخی از چربی ها برای بدن مفیدهستند. این روش نشان داد که افرادی که دارای چربی خوب کافی در بدنشان هستند کمتر دیابت می گیرند ، فشار خون بالا ندارند و به بیماری های قلبی دچار نمی شوند.

چربی قهوه ای بدن در دمای سرد هوا کالری می سوزاند تا گرمای بدن را تولید کند این چربی اغلب در گردن، قسمت فوقانی پشت و اطراف کلیه ها و نخاع قرار دارد.انسان بیشتر میزان چربی قهوه ای بدن را پس از گذراندن دوران کودکی از دست می دهد اما می تواند با ورزش ، خواب خوب و در معرض سرما بودن آن را تولید کند.

چربی قهوه ای تفاوت زیادی با چربی سفید یا بافت سفید دارد که نوعی چربی است که همگان از آن آگاهند. چربی های سفید اغلب در معده ، ران ها و باسن تجمع کرده و خطر چاقی و دیابت را افزایش می دهند.

به عقیده محققان این مطالعه می تواند بر مزایای سلامتی انسان بیفزاید. به گفته پژوهشگران سلول های چربی قهوه ای برای سوزاندن کالری مصرف می شوند که سطح پایین گلوکز خون در بدن را می تواند تنظیم کند.

از سوی  دیگر این احتمال وجود دارد که چربی های قهوه ای با سوزاندن کالری، سیگنال دهی هورمونی به اندام های دیگر بدن می توانند میزان تنظیم هورمون های درون ریز خون را کنترل  کنند./ ایران آنلاین 

کودکان چاق ایران ۳ برابر شدند این داروی لاغری ناگهان می‌کُشد ۵ ماده غذایی برای کاهش چربی شکم در سرما ورزش کنید و چربی‌ بسوزانید صبح‌ها که بیدار می‌شوید شکلات بخورید این ۲۰ ماده غذایی برای ۴۵ ساله‌ها به بالا چربی‌های قهوه‌ای بدن، سپرهای محافظتی در برابر بیماری‌های مزمن  

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: چربی قهوه ای قهوه ای بدن چربی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۶۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمان اسبق جودو جوانان آسیا درگذشت

امیر ملکی‌پور قهرمان اسبق جودو جوانان آسیا به دلیل عارضه قلبی دارفانی را وداع گفت.

به گزارش ایرنا، امیر ملکی‌پور قهرمان اسبق سنگین وزن جودو کشورمان، جمعه شب به دلیل عارضه قلبی درگذشت.

ملکی پور سال‌ها عضو تیم‌های ملی جوانان و بزرگسالان بود. وی مدال طلای مسابقات جوانان آسیا، مدال‌های تورنمنت‌های مختلف و چندین دوره قهرمانی مسابقات کشوری را در کارنامه خود داشت.

سرویس ورزشی ایرنا درگذشت ملکی‌پور را به خانواده وی و جامعه جودو کشور تسلیت می‌گوید.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پزشکان می‌گویند آسانسورسواری عمر را کوتاه می‌کند؛ جایگزین استفاده از راه‌پله!
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!
  • پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند
  • مصرف بیش از اندازه قهوه عجب بلایی سرتان می‌آورد
  • قهرمان اسبق جودو جوانان آسیا درگذشت
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام