Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-06@18:29:13 GMT

براق کردن و ترمیم کف ساختمان با کفسابی

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۳۶۳۲۸

براق کردن و ترمیم کف ساختمان با کفسابی

برای آشنایی بیشتر با روش‌های کفسابی و سنگسابی و مزایای کفسابی به ادامه مقاله توجه فرمایید.

به گزارش برنا، کف ساختمان نقش بسیار مهمی در زیبایی ساختمان دارد، زیرا درصد زیادی از مساحت ساختمان، به کف آن اختصاص یافته است. هنگام سنگ فرش کردن کف ساختمان امکان ایجاد پستی و بلندی وجود دارد. ناهموار بودن سنگ فرش باعث تجمع رسوبات می‌شود و به مرور زمان سنگ‌ها یا موزائیک‌های به کار رفته در کف ساختمان براقیت و درخشندگی خود را از دست می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای رفع این مشکل از روش‌های کفسابی و سنگسابی استفاده می‌شود. این روش‌ها به براق شدن، جرم‌گیری و آینه‌ای کردن کف ساختمان کمک می‌کنند. این روش برای اولین بار ۳۵ سال پیش توسط ایتالیایی‌ها به ایران وارد شد. به مروز زمان دستگاه‌ها و تجهیزات این کار در ایران ساخته شد و هم اکنون نیروهای آموزش دیده در سراسر کشور مشغول ارائه این خدمات  هستند. برای آشنایی بیشتر با نحوه این کار و مزایای کفسابی به ادامه مقاله توجه فرمایید.

کفسابی چیست و مراحل آن چطور انجام می‌شود؟

به لایه‌برداری یک تا پنج میلی‌متری سنگ‌ها و موزائیک‌ها با استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات مخصوص، کفسابی می‌گویند. این روش برای جرم‌گیری و از بین بردن ایرادات، آلودگی‌ها و کثیفی‌های رسوب یافته روی سنگ‌های کف ساختمان و افزایش درخشندگی آن‌ها انجام می‌شود. پس از برداشتن لایه نازک از سطح سنگ‌ها روی آن‌ها مواد درخشان‌کننده می‌زنند. این کار باعث می‌شود که تصویر تمام وسایل موجود در محیط در سطح آینه‌ای سنگ دیده می‌شود. کفسابی بهترین روش برای جلوگیری از تجمع جانوران موذی در کف ساختمان است. همچنین باعث تراز شدن سنگ‌ها می‌شود.

در اولین مرحله از کفسابی کارشناسان متخصص شرکت ارائه دهنده خدمات، سطح کف ساختمان را از لحاظ مساحت، تراز بودن یا نبودن، ترک داشتن سنگ‌ها یا سرامیک‌ها، از بین رفتن شفافیت، قدیمی بودن یا نوساز بودن ساختمان مورد بررسی قرار می‌دهند. سپس با توجه به متراژ کف ساختمان و تعداد طبقات، هزینه کف سابی و سنگ سابی را محاسبه می‌کنند‌.

در ادامه سطحی را که قرار است کف سابی شود به خوبی تمیز می‌کنند‌. کف ساختمان را از هرگونه گرد و غبار، زباله‌های ریز و درشت، گچ‌ها یا رنگ‌های ریخته‌ شده در زمان بنایی به خوبی پاک می‌شود. برای تمیز کردن سطح پارکینگ نیز تمام ماشین‌ها را از پارکینگ خارج می‌کنند تا کارگران به راحتی بتوانند کار خود را انجام دهند.

در مرحله بعدی دستگاه مخصوص کف سابی به وسیله ‌کارگر وارد عمل می‌شود. برای به راه‌انداختن این دستگاه‌ها به برق سه فاز یا تک فاز احتیاج است. کارگر با قرار گرفتن پشت دستگاه با دقت کار خود را شروع می‌کند. در قسمت‌هایی که سنگ‌ها یا سرامیک‌ها دچار ترک یا شکستگی هستند یا بخش‌هایی که همتراز نیستند، دستگاه را با احتیاط بیشتری حرکت می‌دهد‌. توجه داشته باشید که قبل از شروع کار خود سقف ساختمان را رنگ‌آمیزی کرده باشید.

کفسابی چه مزایایی دارد؟

افزایش عمر مفید سنگ‌‌فرش‌ها

هنگامی که در سطح سنگ‌های کف ساختمان شکاف یا ترکی ریزی ایجاد می‌شود، به مرور زمان با نفوذ آب و آلودگی‌های میزان خرابی سنگ بیشتر خواهد شد. با این کار می‌توان آسیب‌دیدگی‌های کف ساختمان را ترمیم و از گسترس ترک‌ها و شکاف‌ها جلوگیری کرد. همچنین می‌توان عمر مفید سنگ‌ها را نیز افزایش داد.

براق‌ شدن و افزایش درخشندگی سنگ‌ها

یکی دیگر از مزایای کف سابی براق شدن و افزایش درخشندگی سنگ‌هاست. برخی از افراد فکر می‌کنند با استفاده از مواد شوینده و شستشوی سنگ‌ها می‌توان باعث براق شدن آن‌ها شد. اما باید قبول کنید که فقط با استفاده از دستگاه‌های مخصوص می‌توان سنگ‌ها را برق انداخت.

کمک به تراز شدن سنگ‌های ناهموار کف

با کمک کف سابی می‌توان پستی و بلندی‌های موجود روی سنگ‌ها و سرامیک‌ها و فاصله بین آن‌ها را از بین برد و باعث تراز شدن آن‌ها شد.

حذف کردن سیمان، گچ و مصالح دیگر از روی سنگ‌ها

در ساختمان‌های نوساز هنگام گچکاری و کارهای دیگر ممکن است مصالح به کف ساختمان بچسبند. برخی از افراد نیز برای اینکه موکت‌های رو پله به حالت ثابت درآیند از چسب استفاده می‌کنند. هنگام شستشو یا تعوض موکت‌ها اثرات چسب روی پله‌ها باقی می‌ماند. برای از بین بردن سیمان یا گچ از کف ساختمان یا از بین بردن چسب‌ها و براق شدن پله‌ها می‌توان از دستگا‌‌‌های کفساب کمک گرفت.

کمک به نو شدن سنگ‌های قدیمی و کهنه

اگر عمر ساختمان شما زیاد باشد، مسلماً سنگ‌ها با گذر زمان کهنه و قدیمی می‌شوند‌. سنگ‌های قدیمی و کهنه با شستشو تمیز نخواهند شد و نیاز به کف سابی دارند. با این کار لایه آسیب دیده و  کهنه سنگ از بین می‌رود و با نمایان شدن لایه زیرین سنگ‌ها دوباره مثل روز اول نو به نظر می‌رسند. این روش از لحاظ اقتصادی بسیار به صرفه است زیرا دیگر نیاز نیست با صرف هزینه‌های اضافی دوباره کف ساختمان را سنگ فرش جدید بزنید.

کفسابی و سنگسابی چه تفاوتی با هم دارند؟

شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که تفاوت کفسابی و سنگسابی چیست؟ در پاسخ این سوال باید بگوییم که سنگسابی فقط شامل لایه‌برداری و جرم‌گیری سنگ‌هایی مانند گرانیت، تراورتن، مرمریت است. در حالی که کف سابی هم شامل لایه برداری سنگ‌های نامبرده است و هم لایه برداری کف‌‌پوش‌های ساختمانی دیگر مانند موزاییک و بتن را نیز پوشش می‌دهد. این خدمات از سال‌ها پیش در صنعت خدمات نظافتی ساختمانی اهمیت زیادی پیدا کرده و تأثیر بسزایی در صرفه‌جویی هزینه‌ها و افزایش قیمت ساختمان دارد.

هزینه کفسابی به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه کفسابی به پارامترهای مختلفی مانند متراژ کف ساختمان، میزان جرم انباشته شده روی سنگ، تعداد پله‌ها، نوع سنگ و نوع کفسابی بستگی دارد. متراژ کف ساختمان بر اساس مترمربع محاسبه‌ می‌شود‌. هر چه مساحت یک ساختمان بیشتر باشد  به همان نسبت در افزایش هزینه‌ها مؤثر خواهد بود‌. برای جرم‌گیری سنگ‌های گرانیت معمولا هزینه‌های بیشتری باید پرداخت کنید. به این نکته نیز باید توجه داشته باشید که هزینه‌ سنگ‌هایی که قبلاً ساب خورده‌اند با هزینه سنگ‌هایی که برای بار اول ساب می‌خورند، متفاوت خواهد بود. در صورتی که کارشناس تشخیص دهد سنگ‌ها قبلاً ساب خورده‌اند، هزینه کمتری از شما دریافت خواهد شد. برای ساختمان‌هایی که از شهر دور هستند، هزینه‌ رفت و آمد نیز محاسبه می‌شود. با توجه به حساسیت‌های موجود در خدمات کف سابی بهتر است که این کار را به یکی از بهترین مراکز ارائه دهنده خدمات کف سابی یعنی سایت kafsabi20.com مراجعه کنید. با کمک خدماتی که متخصصان با تجربه این گروه ارائه می‌دهد، کفپوش ساختمان شما درست مثل روز اول براق، زیبا و چشم‌نواز خواهد شد‌.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کفسابی کف ساختمان لایه برداری سابی و سنگ دستگاه ها هزینه ها جرم گیری براق شدن کف سابی روی سنگ سنگ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۶۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| عبور از زمین کشاورزی برای رسیدن به منزل/ جاده‌ای با هشت ماه بلاتکلیفی

جاده بجنورد به کلاته حاجی‌بیگلر بیش از هشت ماه است که به بهانه ترمیم مسدود است و مردم مجبورند از زمین‌های کشاورزی به منزل خود برسند و بارش باران این وضعیت را وخیم‌تر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌شمالی،
جاده بجنورد به کلاته حاجی‌بیگلر بیش از هشت ماه به بهانه ترمیم و بالا بردن سطح جاده مسدود شده است.

طی این مدت اهالی مجبور به عبور از زمین‌های کشاورزی برای رفتن به خانه خود بوده‌اند و تاکنون با وجود وعده‌های مختلف این جاده به بازگشایی نرسیده است.

بارش باران و پنجشنبه‌های پرترافیک برای رفتن به پارک جاوید نیز بر زحمت و درد اهالی این محله در حاشیه شهر می‌افزاید.

کد خبر 750443

دیگر خبرها

  • ترمیم شکستگی لوله اصلی آب شهر ندوشن
  • مسیر افزایش طول عمر دندان هموار شد/ تبدیل دندان پوسیده به دندان سالم
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۱۶ اردیبهشت
  • اسوههای زندگی را با این کتاب بشناسیم
  • معیار تعرفه خدمات مهندسی نباید قیمت ماست باشد
  • ترمیم سریع سوختگی با بانداژ ساخته‌شده از سیب، ذرت و سویا!
  • هوشمندسازی ساختمان: خانه‌ای که فراتر از تصورات شماست
  • عبور از زمین کشاورزی برای رسیدن به منزل/ جاده‌ای با ۸ ماه بلاتکلیفی در بجنورد+ فیلم
  • فیلم| عبور از زمین کشاورزی برای رسیدن به منزل/ جاده‌ای با هشت ماه بلاتکلیفی
  • سیل بند کرخه شکست