Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@23:20:39 GMT

امروز اشتغال جوانان حال و روز خوبی ندارد

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۳۶۵۵۲

امروز اشتغال جوانان حال و روز خوبی ندارد

ایسنا/همدان   نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز اشتغال جوانان حال و روز خوبی ندارد و دغدغه خانواده‌ها شده، در اسدآباد زیرساخت‌های صنعتی و تولیدی و مراکز مولد که  جوانان بتوانند با تحصیلات و تجارب خود  مشغول شوند نداریم.

به گزارش ایسنا، کیومرث سرمدی واله امروز ۱۳ تیرماه، در نخستین جلسه هم‌اندیشی با منتخبین شوراهای اسلامی روستاهای اسدآباد اظهار کرد: امروز شوراهای اسلامی پا در مسیری گذاشته‌اند که مسیر همراهی با مردم و شنیدن دردها و دغدغه‌های مردم است و در کنار مردم بودن یک اصل بوده و باید با حضور در میان مردم با مدیریت صحیح و پاسخگویی به مردم بخشی از مشکلات قابل پیگیری را مرتفع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  در ادامه با بیان اینکه دولت جدید که به دنبال ایران قوی و سرافراز است مشکلات زیادی برای مرتفع کردن مشکلات موجود سطح کشور پیش‌رو دارد یادآور شد: دامداران و کشاورزان در حال وضعیت مناسبی نیستند و در تامین نهاده‌های دامی و خوراک دام دچار مشکل شده و قادر به تامین خوراک دام خود نیستند و این در حالیست که چند میلیون تن نهاده‌های دامی در بنادر جنوب و شمال دپو شده و  دارای مشکلات تحویل بوده و در آستانه  فاسد شدن قرار دارد که در دولت جدید به آن توجه ویژه شود.

سرمدی واله با اشاره به مشکلات معیشتی و درآمد پایین خانوارها به دلایل مختلف و فشارهای تحریم، تصریح کرد:در دوران جدید بویژه امسال بدون شک با تلاش و کوشش  بارقه‌های امیدی آشکار برای پیشرفت کشور ایجاد می‌شود.

وی گفت: در بحث بهداشت، اشتغال و بهسازی روستاهای شهرستان اسدآباد برخی از مشکلات ریشه در گذشته دارد و در بسیاری از روستاها در طی چندین سال گذشته کارها چندان پیشرفت نداشته و مشکلات باقی مانده است که باید این موارد پیگیری شوند.

افزایش ۱۳۰ تا ۱۴۰ درصدی اعتبارات شهرستان اسدآباد در سال جاری 

سرمدی واله از افزایش ۱۳۰ تا ۱۴۰ درصدی اعتبارات شهرستان اسدآباد در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و  افزود: اعتبارات امسال شهرستان از ۲۵ میلیارد تومان به ۵۰ تا ۶۰ میلیارد افزایش یافته که این میزان افزایش اعتبار در پیگیری عمران و آبادانی شهرستان و روستاها از نقش موثری برخوردار خواهد بود.

وی با اشاره به فرسوده بودن جاده‌های سطح شهرستان اسدآباد از چندین سال پیش  از جمله مسیر چهاردولی به سمت کنگاور و نیز بحث مطالبه مردم در راه‌اندازی هر چه سریعتر کنار گذر اسدآباد یادآور شد: از چند سال پیش مردم شهرستان منتظر افتتاح کنارگذر شهرستان هستند که با پیگیری‌های انجام شده اعتبارات لازم برای این تکمیل این طرح گرفته شده و امیدواریم با تسریع در روند تکمیل پروژه کنارگذر هر چه سریعتر این طرح مهم ملی در شهرستان افتتاح شود.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در رابطه با بیمارستان امیرالمومنین (ع) شهرستان نیز اظهار کرد: این طرح با تلاش‌های چندین ساله در کمیسیون ماده ۲۳ تصویب شده و اعتبارات اولیه آن برای آغاز عملیات اجرایی موجود است.

سرمدی واله پروژه دانشکده پرستاری با جذب ۲۰ میلیارد تومان اعتبار از مقوله کرونا برای طرح را از دیگر طرح‌های عمرانی این شهرستان برشمرد و یادآور شد:در رابطه با دانشگاه سید جمال در آن  اتفاقات خوبی افتاده و تثبیت این دانشگاه و جذب اعتبارات مناسب برای آن یکی از جمله اتفاقات مهم مسرت بخش بوده که می توان به آن اشاره کرد.

وی در ادامه بیان کرد:در راستای مصوبات مختلف مجلس یک بخش آن قیر رایگان بوده که امسال با تلاش مسئولان و پیگیری‌ها از مرکز، به تعبیر معاون بنیاد مسکن کشور باید انقلاب آسفالت و بهسازی در روستاها از جمله روستاهای شهرستان را شاهد باشیم.

سرمدی همچنین خطاب به منتخبین شوراهای اسلامی روستایی اسدآباد با تاکید بر اینکه از ابتدای کار بنای اختلاف با یکدیگر را نداشته باشید و بایکدیگر همدل و همراه باشید، افزود: تشکیل شناسنامه برای هریک از روستاها توسط شوراهای اسلامی ضرورت دارد و نیاز است در این شناسنامه روستایی شوراها مشکلات،ظرفیت و پتانسیل‌ها و اولویت‌های قابل پیگیری روستای خود  را احصا ،شناسایی و مشخص کرده و تحویل دفتر نماینده شهرستان دهند تا برای پیگیری برخی از مشکلات به ترتیب اولویت اقدام شود و در پایان خدمتگزاری، شوراها و ما کارنامه مناسبی را از خود به یادگار بگذاریم.

وی با بیان اینکه مشکل اشتغال خانواده‌ها را آزار می دهد، ادامه داد: در بحث اشتغال و صنعت چندین کارخانه و کارگاه در شهرستان در حال پیگیری و احداث  و اورهال بوده که تلاش است بخش عمده‌ای از جوانان بیکار شهرستان متناسب با تحصیلات و تخصص خود در آن مشغول شوند.

اقبال سرمایه گذاران برای ورود به اسدآباد بیشتر شده است 

سرمدی با تاکید بر اینکه امروز اقبال سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری و ورود به شهرستان اسدآباد بیشتر شده، گفت:در بحث شهرک صنعتی در جذب سرمایه‌گذاران جدید دارای مشکل برق بودیم و زیرساخت برق شهرک از آسیب‌هایی بود که به آن توجه نشده بود و با پیگیری‌ها با احداث پست جدید برق تا حدودی بخشی از مشکلات زیرساخت برق شهرک مرتفع خواهد شد ضمن اینکه باید به زیرساخت برق شهرک توجه ویژه ای شود .

وی خاطر نشان کرد: اگر طرحی قرار است در شهرستان اجرا و صورت گیرد باید در فضای همراهی و کمک به یکدیگر باشد و قول می‌دهیم در فضای همراهی و همدلی در سه سال آینده یک تحول چشمگیر در اشتغال شهرستان ایجاد شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اسدآباد اشتغال جوانان شهرستان اسدآباد شوراهای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۶۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیامد‌های شکست در اراک؛ ضربه به شخصیت پرسپولیس، نمایان شدن مشکلات دفاعی و عیار گلر جوان

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، اوسمار ویرا که در مصاحبه تلویزیونی خود نشان داده بود هنوز به مرز پختگی کامل نرسیده در اراک هم به جز یک مورد تعویض‌های خوبی را انجام نداد و در نهایت نتوانست تیمش را به خوبی مدیریت کند. اینکه پرسپولیس دو بار در جریان مسابقه کامبک می‌خورد اصلاً اتفاق خوبی نیست آن هم برای تیمی که هنوز صاحب بهترین خط دفاعی لیگ برتر است.

از شایستگی‌های آلومینیوم اراک هرچه بگوییم کم گفته‌ایم و این تیم به معنای واقعی کلمه هنر خود را با حذف پرسپولیس نشان داد. حتی اگر آلومینیوم در ضربات پنالتی شکست می‌خورد می‌شد بار‌ها و بار‌ها در مدح این تیم مطلب نوشت، اما پرسپولیس در اراک نشان داد که با وجود بازیکنان با تجربه‌ای که دارد مشکلاتش زیاد است و حالا باید دید آنها مقابل سپاهان در بازی فینال گونه چهارشنبه چه نتیجه‌ای کسب می‌کنند؟

پرسپولیس در اراک دوبار کامبک خورد و نتوانست برتری ۲ بر صفر و ۴ بر ۲ را حفظ کند که این مسئله اصلاً برای اوسمار ویرا و شخصیت تیمی پرسپولیس خوب نبود. آنها در خط دفاعی و در ساختار دفاعی بسیار شکننده ظاهر شدند و ویرا هم که از بدو حضور به عنوان سرمربی پرسپولیس خوب کار کرده در اراک نشان داد که هنوز یک مربی پخته و با تجربه نشده و باید درس‌های زیادی را بیاموزد. 

وقتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک به ضربات پنالتی کشید خبری از مهدی ترابی، اورونوف، آل کثیر و عبدالکریم حسن در میدان نبود در حالی که شاید حضور یکی از این نفرات در ضربات پنالتی می‌توانست سرنوشت را عوض کند. امیررضا رفیعی هم با وجود چند توپ خوبی که مهار کرد نشان داد که هنوز خام است و البته دروازه‌بان پنالتی گیری هم نیست در حالی که شاید اگر علیرضا بیرانوند درون دروازه بود اصلاً کار به ضربات پنالتی نمی‌کشید و یا حداقل در این ضربات شرایط تغییر می‌کرد. در بازی با آلومینیوم عیار رفیعی گلر جوان پرسپولیس مشخص شد و بی دلیل نبود که افشین پیروانی بعد از یکی از چهار دیدار قبل به خاطر غرور این بازیکن در زمین بر سر او فریاد زد و رفیعی را به رختکن فرستاد چون مشخص بود که در مورد این گلر جوان بزرگنمایی صورت گرفته است.

با تمام این اوصاف حسرت خوردن کمکی به پرسپولیس نمی‌کند. آنها مثل استقلال از جام حذفی کنار رفته‌اند و باید به ۶ فینال آینده در لیگ برتر از جمله بازی فوق العاده حساس مقابل سپاهان فکر کنند. آبی و قرمز رقابت در جام حذفی را به تیم‌های شهرستانی واگذار کردند و حالا باید به نبرد جذاب خود در لیگ برتر ادامه بدهند جایی که پرسپولیس باید با سپاهان پر مهره بازی کند و استقلال در جهنم تبریز به مصاف تراکتوری برود که خود با زحمت فراوان در جام حذفی از سد ذوب آهن عبور کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • شورای شهر مشهد با پیگیری ویژه رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم را به سرانجام برساند
  • تعهد اشتغال برای هزار و ۵۵۸ نفر در سمیرم
  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • برگزاری نشست هم اندیشی مدیران مراکز مشاوره استان
  • بازدید مدیرکل بازرسی لرستان از میدان شهدا خرم آباد
  • دستگیری سارق احشام و کشف ۴۸ رأس دام سرقتی در اسدآباد
  • تجلیل از باستانی کاران شهرستان اسدآباد
  • پیامد‌های شکست در اراک؛ ضربه به شخصیت پرسپولیس، نمایان شدن مشکلات دفاعی و عیار گلر جوان
  • سال اول مجلس دوازدهم سال تعیین کننده‌ای  خواهد بود