Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی طاهری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به واگذاری برخی معادن کشور توسط دولت تدبیر و امید آن هم در روزهای پایانی و به صورت عجولانه اظهار کرد: متاسفانه در اواخر دولت شاهد حرکت‌هایی از سوی دولت تدبیر و امید هستیم که این تصمیمات می‌تواند آسیب جدی به دولت جدید وارد کند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به عنوان مثال طبق گزارش‌های موثق همه نیروهای مسلح چه نیروهای رسمی و غیر‌ رسمی با وجود پرداخت حقوق، یک ماه هم پاداش معادل حقوق دریافت کرده‌اند، این در حالی  است که دولت با وجود کسری بودجه و منابع کمی که در اختیار دارد پرداخت پاداش به کل نیروهای مسلح در چنین شرایطی بی‌‌معنی و بی‌سابقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طاهری با اشاره به واگذاری سهام برخی از شرکت‌ها تصریح کرد: طبق بررسی‌های انجام شده ۱۵ درصد سهام ایران‌ترانسفو زنجان را نصف قیمت واقعی به فروش می‌رسانند، که گفته شده خریدار اگر نصف مبلغ را بپردازد بقیه مبلغ را می‌تواند به صورت قسطی پرداخت کند.

وی افزود: این گونه اقدامات دولت آن هم در اواخر روزهای کاری دولت یک آسیب و حراج به اموال دولت است که سرمایه‌های دولت را با قیمت کم واگذار می‌کنند، این در حالی است که در این رابطه پی‌گیری‌های انجام شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در معادن و سهام عدالت هم چنین اتفاقی افتاده است که با واگذاری به هیأت‌های استانی شاهد سهل‌انگاری‌هایی در واگذاری‌ها هستیم، ادامه داد: متاسفانه دولت تمام سقف تنخواهی که می‌تواند از بانک مرکزی را دریافت کند، در حال پر کردن است و این در حالی است که به محض تحویل دولت، دولت جدید با مشکل مواجه خواهد شد.

وی با بیان اینکه ذخیره کالاهای اساسی نباید از حد متعادل خود کمتر باشد، چرا که این کالاها ذخیره‌های استراتژیک کشور هستند، گفت: متاسفانه این کالاها نسبت به سال‌های قبل در کمترین مقدار خود قرار دارند و این نشان از بی‌دقتی دولت است، از این رو کمیسیون اصل ۹۰ در این خصوص ورود کرده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از این موارد از طریق کمیسیون صنایع، کمیسیون اصل ۹۰ و نماینده‌های مجلس در حال پی‌گیری و در دست بررسی است، اظهار کرد: تسلط مجلس بر روی دولت یک اشرافیت حداکثری نیست، که با کوچکترین کار یا حرکت مشخص شود، چرا که باید برای مشخص شدن فرایند خودش را طی کند. اما در هر حال مجلس فعال است و قطعا بخشی را می‌تواند پی‌گیری کند چرا که موارد زیاد است‌.

انتهای پیام/73002/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده مردم زنجان و طارم مصطفی طاهری استان زنجان معادن واگذاری حراج دولت منابع دولت واگذاری منابع دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۶۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ را مصوب کردند.

به گزارش خبرنگار شانا، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق درباره جدول ۲۲ و جداول الحاقی در خصوص منابع و مصارف حوزه انرژی موافقت کردند.

هادی بیگی‌نژاد در تشریح این جدول گفت: این جدول در بودجه پارسال هم وجود داشت و بر اساس آن دولت مکلف شد همه جزئیات مربوط به فرآورده‌های نفتی و گازی را در این جدول بیان کند، همچنین ذی‌نفعان این موضوع از جمله دولت، صندوق توسعه ملی و... را درج و جدول مصارف کلان این حوزه را نیز در پیوست لحاظ کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه تمام درآمدهای نفتی و زنجیره آن و مصارف این حوزه با این جدول مشخص می‌شود، افزود: در جداول الحاقی نیز آنچه در احکام درباره حساب سرمایه‌گذاری، حساب بهینه‌سازی و... آمده در جدولی درج شده است.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ نیز درباره این جدول گفت: در این جدول فعل و انفعال هایی که در حوزه نفت رخ می‌دهد، مشخص می‌شود. در واقع این جدول، جدول شفافیت بوده و نورافکنی به داخل تاریکخانه‌هاست، البته منظورمان این نیست که خلافی هست، اما همه اعداد فروش نفت در این جدول شفاف می‌شود.

دیگر خبرها

  • واگذاری شازند کاملاً شفاف و در فرآیندی قانونی بوده است
  • مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک موافقت کرد
  • باید ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی اضافه شود
  • مالیات یا کمیسیون دولت از سفته بازی
  • معاونت قوانین به تخلف کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ورود کرد
  • جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور
  • مخالفت دقیقه نودی دولت رئیسی با لایحه عفاف و حجاب/برای مقابله با بی حجابی معطل تصویب قانون جدید نمی مانیم
  • واکنش فوری به تغییر نام باشگاه استقلال
  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت