Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@18:54:51 GMT

خمین از سهم ۱۵ درصدی معادن بی‌بهره‌ است

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۳۶۶۳۱

خمین از سهم ۱۵ درصدی معادن بی‌بهره‌ است

علیرضا نظری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به عملکرد ضعیف دولت در حوزه معدن اظهار کرد: دولت مکلف است ۱۵ درصد از حقوق دولتی وصولی را به اعتبارات همان استان اضافه کند، به طوری که تمام اعتبار یاد شده جهت ایجاد زیرساخت و رفاه و توسعه شهرستان با اولویت، بخشی که معدن در آن واقع شده، اختصاص یابد.

وی ادامه داد: در شهرستان خمین که بیش از ۴۰ معدن فعال دارد، چرا طی سالهای گذشته از حقوق دولتی وصول شده، این حقوق قانونی اجرایی نشده و حق مردم تضییع شده است؟

نماینده مردم خمین تصریح کرد: از این رو در طرح پرسش از فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی این سوال را مطرح کردم چرا تکالیف مندرج در تبصره ۶ ماده ۱۴ قانون معادن که دولت مکلف است از محل وصول حقوق دولتی معادن سهم ۱۵ درصدی شهرستانی که معادن در آن مستقر هستند را پرداخت نمی‌کند؟

وی ادامه داد: در سوال دیگر از وزیر اقتصاد این پرسش را مطرح کردم آیا صرفاً معادن باید محلی برای ایجاد نارضایتی عمومی و تخریب محیط زیست باشد؟ چرا وظایف قانونی که ایجاد زیرساخت و رفاه و توسعه شهرستان است از این محل صورت نمی‌پذیرد؟

گفتنی است چندی پیش مجوز اکتشاف و بهره برداری مس از یک پهنه معدنی وسیع ۴۸۰۰ هکتاری در محدوده شهرستان‌های شازند، اراک و خمین در حالی صادر شد که اداره کل منابع طبیعی به عنوان یکی از مراجع قانونی و صاحب نظر در این حوزه به علت موقعیت این پهنه در مناطقی که زیستگاه گونه‌های ارزشمندی همچون بادامچه و گون است با این اقدام مخالف بود اما در نهایت با تصمیم هیأت حل اختلاف ماده ۲۴ مکرر قانون معادن درخواست شرکت متقاضی که از قضا بومی استان مرکزی هم نیست مورد موافقت قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کد خبر 5250386

منبع: مهر

کلیدواژه: خمین اقتصاد فرهاد دژپسند مجلس شورای اسلامی علیرضا نظری معادن ویروس کرونا کرمانشاه شیوع کرونا آمار کرونا ایلام بوشهر گرگان خطبه های نماز جمعه انتخابات 1400 اراک اردبیل عکس استانها واکسن کرونا خشکسالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۶۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش معادن شهرستان تفت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مهدی زارع خورمیزی، گفت: کارشناسان به صورت منظم کلیه معادن موجود درحوزه شهرستان را پایش کرده و در صورت عدم رعایت الزامات زیست محیطی اخطار‌های لازم به متولیان معادن ارائه می‌دهند. 
مهدی زارع خورمیزی افزود: فعالیت تمامی معدن فعال به صورت منظم توسط کارشناسان محیط زیست رصد می‌شود. 
وی با بیان اینکه فعالیت‌های معدنی یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست است، ادامه داد: متولیان معادن به منظور کاهش تبعات فعالیت معدنی خود باید الزامات زیست محیطی را رعایت کنند تا از تهدیدات و تخریب بیش از حد طبیعت جلوگیری شود.

دیگر خبرها

  • عفو بیش از ۱۴۵۰۰۰ زندانی در سال گذشته
  • بهره‌مندی ۱۴۵ هزارو ۸۰۷ زندانی از عفو و نهادهای ارفاقی در سال ۱۴۰۲
  • عفو ۱۴۵ هزارو ۸۰۷ زندانی در سال گذشته
  • پایش معادن شهرستان تفت
  • کارگران در سنگر نخست رفع محرومیت و شکوفایی اقتصادی قرار دارند
  • تلاش برای امرار معاش مصداق جهاد با دشمن است
  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت
  • زیرساخت های بردسکن نیازمند رسیدگی فوری از سوی مسوولان استان است
  • فعالیت ۹۱ معدن در استان البرز
  • کشت زعفران در استان مرکزی ۱۵ درصد افزایش یافت