Web Analytics Made Easy - Statcounter

با امضای تفاهم‌نامه میان کمیته امداد و سازمان ثبت احوال، کمیته امداد به پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور پیوست.

به گزارش ایسنا، تفاهم‌نامه کمیته امداد و سازمان ثبت احوال برای پیوستن این نهاد به پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور با حضور سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد و حمید درخشان‌نیا، رئیس سازمان ثبت احوال به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیته امداد در این مراسم با اشاره به سابقه ۴۰ ساله فعالیت مددکاری در کمیته امداد، گفت: کمیته امداد تخصصی‌ترین شبکه مددکاری در کشور را داراست اما برای ارائه خدمات بهتر و با کیفیت، باید به روزرسانی اطلاعات انجام شود.

وی با بیان اینکه سازمان ثبت احوال تنها دستگاهی است که اطلاعات هویتی مردم را به طور کامل در اختیار دارد، افزود: کمیته امداد از ابتدای تاسیس نسبت به پایش اطلاعات جامعه هدف اهتمام داشته و امروز بیش از هر زمانی پایش برخط آمار و اطلاعات مددجویان الزامی است.

بختیاری به ظرفیت‌های سامانه استعلامات الکترونیکی ثبت احوال برای بهبود خدمات کمیته امداد پرداخت و گفت: پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور زمینه بسیار خوبی برای شناسایی نیازمندان و دسترسی به اطلاعات افرادی است که مستحق برخورداری از کمک‌های کمیته امداد هستند.

وی با بیان اینکه ورود به سامانه استعلامات الکترونیکی در رفع برخی مشکلات موردی کمک بسیاری به کمیته امداد خواهد کرد، افزود: امروز کمیته امداد با تبادل تفاهم‌نامه به صورت رسمی به پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور پیوست و تمام ضوابط و ملاحظات کمیته امداد در این سامانه لحاظ شده است.

حمید درخشان‌نیا، رئیس سازمان ثبت احوال نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه تاکنون حدود ۲۰۰ دستگاه به پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور متصل شده‌اند و از خدمات این سامانه استفاده می‌کنند، اضافه کرد: اطلاعات هویتی و آمار حیاتی ایرانیان همچون ولادت، ازدواج و فوت در این سامانه ثبت شده و در اختیار کمیته امداد قرار می‌گیرد تا در پایش اطلاعات و شناسایی نیازمندان از آن استفاده کند.

رئیس سازمان ثبت احوال ادامه داد: راستی‌آزمایی اطلاعات در سامانه اطلاعات جمعیتی کشور مقدور است و از این طریق امکان شناسایی افراد نیازمندی که تحت حمایت هیچ نهادی نیستند یا افرادی که به طور همزمان از چند نهاد خدمت دریافت می‌کنند وجود خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کمیته امداد امام خمینی پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور سازمان ثبت احوال کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۶۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین بیش از ۳ هزار دستگاه لوازم ضروری زندگی برای مددجویان هرمزگانی

احمد سالاری جائینی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان گفت: سال گذشته ۴۸ میلیارد و ۷۰۶ میلیون تومان اعتبار برای تامین ۳ هزار و ۷۱۷ دستگاه لوازم ضروری زندگی مددجویان هزینه شده است.

وی افزود: از مجموع اعتبار اختصاص یافته، ۴۳ میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان از محل منابع دولتی کمیته امداد و ۵ میلیارد و ۲۸۶ میلیون تومان از محل کمک‌های مردمی و مساعدت‌های خیرین تامین شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان گفت: این اعتبار برای خرید لوازم ضروری همچون یخچال، کولر، اجاق‌گاز، تلویزیون، بخاری، آبگرمکن و سایر لوازم خانگی هزینه شد.

۹۱ هزار و ۹۸۱ خانوار در هرمزگان از خدمات حمایتی کمیته امداد بهره‌مند هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام
  • ۳۶۰۰ نفر به جمعیت حامیان ایتام در قزوین افزوده شد
  • آمریکا مانع حضور نماینده روسیه در نشست کمیته اطلاعات سازمان ملل شد
  • توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان
  • حمایت بیش از ۲۵۰۰ معلم اردبیلی از ایتام
  • آمریکا روادیدِ نماینده روسیه را صادر نکرد
  • ۲ هزار و ۳۵۷ معلم بوشهری حامی ایتام هستند
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • تامین بیش از ۳ هزار دستگاه لوازم ضروری زندگی برای مددجویان هرمزگانی