Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@09:55:55 GMT

کشف یک انبار بزرگ کالای قاچاق در یاسوج

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۳۷۰۵۲

کشف یک انبار بزرگ کالای قاچاق در یاسوج

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد دادستان عمومی و انقلاب یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از کشف یک انبار بزرگ کالای قاچاق در یاسوج خبر داد.

سید علی ملک حسینی با اشاره به بی کیفیت بودن کالاهای مکشوفه افزود: کالاهای کشف شده دستگاه‌های بی‌کیفیت خارجی هستند.

 وی اظهارکرد: اقدامات افرادی که در این رابطه دستگیر شده‌اند از مصادیق قاچاق سازمان یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این افراد از علامت استاندارد ایران، سوء استفاده کرده اند.

دادستان عمومی و انقلاب یاسوج خاطرنشان کرد: امروز در کشور کالاهای لوازم خانگی بسیار معتبر و قابلیت رقابت با دستگاه‌های خارجی ساخته می‌شوند. مردم به برندهای داخلی اعتماد کرده‌اند و بسیار مشتاق به استفاده از برندهای داخلی هستند.

 ملک حسینی در ادامه با اشاره به اینکه یک اقدام مجرمانه است، تصریح کرد: علاوه بر مجرمانه بودن، این اقدام یک عمل خیانتکارانه نیز هست و خیانت به تولید داخل و به کارگران و زحمتکشان ایرانی در عرصه صنعت ایرانی است.

وی ادامه داد: قطعاً وقتی یک کالای ایرانی و با برند ایرانی جهت استفاده در منازل هموطنان قرار گیرد و از کیفیت لازم برخوردار نباشد، باعث بی اعتمادی مردم به برند ایرانی و کالای داخلی خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب یاسوج با اشاره به اینکه اشد مجازات برای مرتکبین این عمل در نظر گرفته خواهد شد، عنوان کرد: در صورتی که عمل مجرمانه ی این افراد اثبات شود، به اشد مجازات برای اجزای این کار مجرمانه در انتظار این افراد خواهد بود.

ملک حسینی در خصوص سرنوشت کالاهای مکشوفه تاکید کرد: نحوه مقابله با چنین کالاهایی، در حکم دادگاه تصمیم گرفته خواهد شد و اگر قابلیت مصرف نداشته باشند، امحاء شده و چنانچه قابل استفاده باشند، طبق قانون تصمیم مقتضی گرفته می‌شود.

وی بیان کرد: در جهت حمایت از تولید داخل و اقدام بازدارنده علیه مجرمینی که چنین اقداماتی را انجام می‌دهند، کالای قاچاقی که بی کیفیت بوده و قابل مصرف نباشد، قطعاً معدوم و سرمایه آنها بر باد و از بین خواهد رفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كهگيلويه و بويراحمد دادستان یاسوج قاچاق استانی سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۷۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دپوی بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال لوازم یدکی قاچاق در انبار لو رفت

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از کشف ۶۲۳ میلیارد ریال انواع لوازم یدکی خودرو قاچاق در بازرسی مأموران این پلیس از یک انبار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، مهدی سبحانی فر اظهار کرد: در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مأموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان با اقدامات هوشمندانه پلیسی از نگهداری و دپوی لوازم یدکی خودرو قاچاق در یکی از انبارهای سطح شهر اصفهان مطلع شدند و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در این خصوص مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی انجام شده از این انبار موفق به کشف ۱۱۰ انواع لوازم یدکی خودروهای سنگین و گاردان قاچاق شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ارزش کالاهای مکشوفه را بیش از ۶۲۳ میلیارد ریال اعلام و خاطرنشان کرد: در این رابطه یک متهم شناسایی، پرونده تشکیل شد و تحت رسیدگی قرار گرفت.

کد خبر 748552

دیگر خبرها

  • کشف انبار کالای قاچاق در اهواز
  • قاچاق کالا عملاً روند تولید را مختل می‌سازد
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • دپوی بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال لوازم یدکی قاچاق در انبار لو رفت
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در ایلام
  • کشف کالای قاچاق در مروست
  • کشف ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای استان آذربایجان غربی
  • کشف بیش‌از ۱۱۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در آب‌های استان بوشهر
  • کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های استان آذربایجان غربی 
  • کشف انبار دپوی ۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندر ماهشهر