Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه ایثار و شهادت ایرنا، سردار یعقوب سلیمانی روز یکشنبه در جلسه شورای مدیران معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به «هفته افشای حقوق بشر آمریکایی» و برنامه‌هایی که در این هفته از سوی معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شده است؛ افزود: هدف ما از برگزاری تمامی برنامه‌های فرهنگی این است که در جامعه تاثیرگذار باشد چراکه اساسا باید کارهای فرهنگی عمیق و تاثیرگذار باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه بر ضرورت اطلاع‌رسانی مناسب در زمینه برنامه‌هایی که معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار می‌کند تاکید کرد و گفت: باید در جهت عملیاتی شدن قراردادی که با معاونت استان‌های سازمان صدا و سیما در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت منعقد شده است، بکوشیم.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به در پیش رو بودن روز «عفاف و حجاب» گفت: می‌توان برنامه‌هایی را به صورت کشوری برگزار کرد و به تکریم بانوان جامعه ایثارگری پرداخت. باید از انجام کارهای سطحی در  این زمینه پرهیز شود. در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در میان خانواده شهدا و ایثارگران، غفلت‌هایی داشته‌ایم که باید جبران شود. البته ترویج این فرهنگ فقط منوط به برنامه‌برگزار کردن نیست و گاهی حتی یک کلام ساده نیز می‌تواند مروج فرهنگ عفاف و حجاب باشد.

در ادامه این نشست، سید مستجاد حسینی، مدیر کل امور ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران، از کسب رتبه سوم از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران در آخرین ستاد برنامه‌ریزی جوانان خبر داد و گفت: در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی و در طول ماه اخیر، برنامه‌هایی چون «برگزاری رالی استانی»، «همایش جانبازان شیمیایی» و «اردوی خانواده شهدای مدافع حرم» برگزار شد.

دکتر محمدعلی فقیه، مدیر کل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در سخنانی به اهمیت برپایی جشنواره جایزه ملی ایثار پرداخت و گفت: هر سال از ۷۱ نفر از برگزیدگان دستگاه‌های آموزشی کشور قدردانی می‌شود. این افراد که از جامعه ایثارگری هستند، با توجه به شاخص‌های دستگاه‌های آموزشی خودشان مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و به عنوان نفر برگزیده معرفی می‌شوند و همین امر بر اعتبار این جایزه می‌افزاید.

وی افزود: در سال جاری از ۳۶ تن از فعالان و پیشکسوتان طرح شاهد نیز تجلیل خواهیم کرد و تصمیم داریم این برنامه‌ را در سال‌های آینده به صورت مجزا برگزار کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین خلیل ارجمندی، معاون مدیر کل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این برنامه به بیان طرح‌های در دست انجام این اداره کل پرداخت و گفت: ۹ اثر تازه از مجموعه «از آسمان» در دست تدوین است و پنجشنبه این هفته نیز یکی از آثار این مجموعه از تلویزیون پخش می‌شود. همچنین سه مستند با عنوان‌های «رنج عاشقی»، با موضوع جانبازان اعصاب و روان، «روزهای بی‌آینه»، درباره شهید لشکری و «در جستجوی شهید» در دست تهیه است.

رحیم نریمانی، مدیر کل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران بر ضرورت طیف‌بندی مخاطبان در تولید محتوا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و گفت: این امر پس از برگزاری برنامه‌های فرهنگی و ترویجی اهمیت بیشتری می‌یابد.

وی افزود: تاکنون ۲‌هزار فایل خاطره‌نگاری خانواده شهدا از استان‌ها ارسال شده است که پس از بررسی تدوین و منتشر می‌شوند. همچنین در آینده نزدیک جشنواره ملی بازی‌های رایانه‌ای را با موضوع مدافعان وطن و سلامت برگزار می‌کنیم.

برچسب‌ها موسسه جبهه فرهنگی حجاب و عفاف معاون فرهنگی بنیاد شهید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معاون فرهنگی بنیاد شهید معاون فرهنگی بنیاد شهید بنیاد شهید و امور ایثارگران ترویج فرهنگ برنامه هایی عفاف و حجاب مدیر کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۳۷۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

حسن نورانی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان، ضمن تقدیر از حمله موشکی سپاه در پاسخ به اسرائیل، گفت: خانواده‌های شهدا و ایثارگران این اقدام مقتدرانه سپاه را ارج می‌نهند و پاسخی به انتقام خون شهدا می‌دانند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان، همچنین با اشاره به برگزاری کنگره ملی ۲۴ هزار شهید خوزستان در اسفند سال گذشته، افزود: سپاه در برگزاری این کنگره تلاش بسیاری کرد که جای تقدیر دارد.

او همچنین گزارشی از اقدامات بنیاد شهید خوزستان در برگزاری این کنگره ارائه داد و تصریح کرد: ارائه ۵ هزار سند دیجیتال فرهنگی در رابطه با شهدا جهت مستندسازی، برگزاری نمایشگاه هنر‌های تجسمی، کنگره غریب اسارت، رونمایی از نرم افزار‌های چند رسانه ای، چاپ کتاب، دیدار با خانواده شهدا، تعیین تکلیف ۲ هزار پرونده‌های ماده ۸۷ ایثارگری و... از جمله این اقدامات است.

سردار حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه ولی‌عصر (عج) خوزستان گفت: هر کجا بخواهیم از خدمات و حرکت‌های انقلاب و نظام سخن بگوئیم باید با تابلو شهدا باشد و جز آن بهانه دیگری نداریم که به آن ببالیم.

او با بیان اینکه نگاه به شهدا در فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری نیز وجود دارد، ادامه داد: باعث و بانی عملیات وعده صادق شهدا بودند و به برکت خون شهدا یک کار و قدرت سازی درون ساز انجام دادیم به طوری که امروز با قدرت اول دنیا در دفاع هوایی جنگیدیم و مردم هم با حمایت‌های خود از این قدرت سازی پشتیبانی کردند.

وی با اشاره به اینکه در همه امور باید از شهدا تاسی کنیم، ادامه داد: هر کجا به نام و یاد شهدا تاسی کردیم موفق بودیم؛ امروز می‌بینیم که شهدای مدافع حرم چقدر موج ایجاد کرده و جامعه را زنده و پویا کردند.

سردار شاهوارپور، به کنگره ملی ۲۴ هزار شهید خوزستان اشاره کرد و با تقدیر از فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان در این رویداد ملی، گفت: این کنگره کار سنگینی بود که به کمک همه ارگان‌ها و سازمان‌ها به سرانجام رسید و توانستم قدمی در بزرگداشت یاد و نام شهدا و ایثارگری و جانفشانی آنها برداریم.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام ایلام به بخش خصوصی
  • برنامه ریزی برای واگذاری۲هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام
  • لزوم تقویت برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بنیاد شهید استان ایلام
  • بازدید مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از طرح های اقتصادی ایثارگران در سیستان
  • اولویت رسانه ملی تولید محتوای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است
  • واگذاری زمین به خانوار‌های ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • شهدا سرمایه اصلی نظام هستند
  • تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد
  • عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام قابل تقدیر است